Spørgsmål

Fandt ingen ny software - tv boks

• Deltager
  • 1 kommentar
Har lige fået en tv boks fra yousee med nyt modem til. Modemmet kører fint, der er net. Men tv boksen kan ikke finde den software opdatering der åbenbart skal til for at det virker. Kan se andre har haft samme problem men ingen svar... Nogen ideer til hvad der er galt? Alle kabler er i. Antennekabel i tv boks fra stikket i væggen og hdmi sat til fjernsyn. Har også internetkablet sat til modemmet. Og strøm til seføli 😊

Fejlbeskeden beder mig trykke på OK for at søge igen. Har forsøgt det nogle gange uden held. Har slukket boksen og tændt igen.

16 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Fra hvilken dato skal den være aktiv.?
Fra den 22. juni ifølge ordrebekræftelsen. Det tog mig lidt tid at få det sat til :-)
Omdømme 5
Badge +7
Hej JoCa

Jeg er spændt på om du fik det til at køre? :)

Meld gerne tilbage til forummet og markér også gerne bedste svar i forhold til hvad løsningen var :)
Jeg låner lige tråden her da jeg har samme problem.

På min ordrebekræftelse står der, at ordren udføres SENEST d. 31/7. Teknikeren har været her, så det burde vel virke? Eller er jeg helt galt på den?
Omdømme 7
Badge +6
Den aktiveres den dag der står på ordrebekræftelsen, hvorfor teknikker.? Det plejer ikke at være nødvendigt når man bestiller boksen.
Tak for det hurtige svar, Radiomand.

Årsagen er, at der er tale om en adresse, hvor den tidligere ejer ikke havde YouSee.

Nu hvor jeg ser teknikerens note kan jeg se, at han har åbnet for grundpakken alene, det betyder vel i bund og grund bare, at der er åbnet for det almindelige coax signal til vores TV (altså DR og de andre licens-kanaler udenom boksen).
Omdømme 7
Badge +6
Hvis det er bland selv der er bestilt, så er det kun Grundpakken der er kan ses uden boks/kort.
Radiomanden skrev:

Hvis det er bland selv der er bestilt, så er det kun Grundpakken der er kan ses uden boks/kort.

Præcis. Signalet fra antennen er åbnet kan jeg se, så det er som du skriver, blot grundpakken, der er åbnet for. Det gav klarhed. Tak.
Omdømme 7
Badge +6
Er der så bestilt extra/bland selv, så kan de ses når boksen bliver aktiveret.
Står med samme problem - der blev åbnet 16/11, det er 22/11 idag. Tekniker hjalp med opsætning af WiFi, som nu virker korrekt. Har tilsluttet boksen med de relevante kabler, men kan ikke tilslutte med det "gule kabel" - afstanden fra modem til TV er for stor.
Ingen skriver ovenpå, hvordan problemet blev løst. Hjælp - hvad gør man. Vil ringe til Teknisk Service kl. 8.00. Har haft KTAS, TDC, Yousee i mindst 40 år, så problemet ligger ikke med adressen.
Har i dag modtaget min yousee box, alt sat til af kabler og strøm,, den siger til mig,, så er du snart klar til at se tv, du skal bare lige trykke ok og opdatere.... min bare R...... den skriver hele tiden, fandt ingen ny opdatering, tjek kabler og prøv igen ????
Jeg har lige hentet den i yousee shoppen i dag, og de sagde sagde den ville køre uden problemer når jeg satte den til hertil aften.... hmmm,,,,,, min bare R....
Omdømme 7
Badge +6
Hvilken dato står der på ordrebekræftelsen.? Det er den dato den vil virke, ikke før. Der ikke aktiveret ved køb, da det jo ikke vides hvilken pakke der skal åbnes for, det skal registreres først.
Sarkasme kan forekomme :-(

Jeg fatter minus,,, den spøjse unge mand i forretningen sagde den nok skulle spille når jeg satte den til når jeg kom hjem,,, gætter på han ved hvad han siger og har styr på den slags, han er vel uddannet og trænet af yousee.. føler allerede at min ny yousee boks og mig er kommet skævt ind på hinanden.. i familien her er der 3 mobiler med yousee abonnement, vi har internet gennem yousee,, og den store tv-pakke.. måske det er på tide jeg tjekker andre udbyder... nogen gode forslag ?
God weekend :-(
Omdømme 7
Badge +6
Ved Ikke om teknisk service kan hjælpe, det kan forsøges, ring til dem i morgen.
Vil jeg prøve.... ;-)
Jeg sidder lige nu med nøjagtigt samme problem. Min nye TV-boks som jeg netop har hentet i dag, og som skulle virke fra sidste uge, meddeler at den ikke finder ny version af softwaren, og intet andet end knappen OK reagerer, bare for at gentage beskeden. Faktisk kan jeg også finde en besk kommentar eller to, på det lort man har prakket mig på.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)