Spørgsmål

Er det muligt at se TV via FM-stikket?

Nu har youSee lukke for FM (samt omlagt alle kanalerne) på min adresse.

Mit første stik (hvor hovedsignalet kommer ind) er i stil med https://www.silvan.dk/e-line-antenne-slutdaase-tv-fm-data-15cm-hvid?id=2680-1423244 dog ikke identisk, men med de samme stik.
På TV-stikket sidder en splitter, hvor den ene side går til TV'et i stuen og den anden side går ovenpå. Men sådan en splitter æder jo 3-4 dB af signalet, så er der en måde at bruge FM-stikket (ja, jeg ved at jeg skal have et han-stik i stedet for hun-stik, men det er skiftet på få minutter) til at se TV på?

Jeg har allerede forsøgt, men det gav intet billede... Men det kan jo være at der er en kyndig, som kan give nogle fif..

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +4
Der kommer ikke noget signal fra radiostikket
Meget muligt.... Men da det jo er ET kabel der kommer ind i huset og bliver splittet i dåsen til 3 (nu 2) forskellige signaler, kunne det jo være man kunne skrue på et eller andet og få et TV-signal i stikket...
Omdømme 7
Badge +4
FuxieDK skrev:

Meget muligt.... Men da det jo er ET kabel der kommer ind i huset og bliver splittet i dåsen til 3 (nu 2) forskellige signaler, kunne det jo være man kunne skrue på et eller andet og få et TV-signal i stikket...

Fremover vil der kun være 2 stik, et til TV og et til data
Signalet bliver ikke delt i vægdåsen på samme måde som i tv-fordelern. fm og tv bliver sendt til hvert sit udtag i vægdåsen. Det kan gøres med et minimum af signaltab.

Du må nok acceptere det der 3-4 dB tab, når du skal fordele til to fjernsyn.
Omdømme 7
Badge +4
Logan skrev:

Signalet bliver ikke delt i vægdåsen på samme måde som i tv-fordelern. fm og tv bliver sendt til hvert sit udtag i vægdåsen. Det kan gøres med et minimum af signaltab.

Du må nok acceptere det der 3-4 dB tab, når du skal fordele til to fjernsyn.

Sagt på en anden måde, ellers ville man have mistet 3-4 db i stikdåsen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P