Svar

EPG forsvinder

Vi må, til tider flere gange dagligt, genstarte boksen, fordi EPGen forsvinder.
Problemet har stået på, periodisk, i flere år og nu er det igen dagligt.
I gamle svar på indlæg hævdes det, at det er sw den er gal med.
Uanset årsagen er vi lidt trætte af at være betatestere - er der nogen udsigt til at det kommer i orden?
icon

Bedste svar af Radiomanden 29 maj 2019, 19:54

Som skrevet, så hentes EPGen på nettet og ikke fra en bestemt kanal.

Se original

12 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Går ud fra at der haves en af Humax boksene.? Ja, EPGen kan mangle, der gør den hvis der ikke er forbindelse til nettet, hvor den hentes fra, har ikke hørt/læst fra andre her på forummet at der har være problemer af den art når der haves netforbindelse.
Forsvinder den bare pludselig eller hvordan.?
Sorry, ja, det er Humaxen. Vi opdager det tilfældigt, når vi vil zappe, åbner tv-guiden og så.. *poof* ingen epg. Inet er via bredbånd (100mb) og der forkommer ikke nogen mangler-forbindelse fejl forud (selvom de da ikke er os ukendt).
-Jeg så i et ældre indlæg, at (det var vist på et TV) kunne hjælpe at skifte til en bestemt kanal (DR).
Det prøver jeg gerne (hvis det er mig, der har remoten ;0)), men det virker lidt gaga, hvis man skal gennemføre små ritualer, for at få sin epg.
PS: Coaxen er mærket Yousee.
Omdømme 7
Badge +7
Som skrevet, så hentes EPGen på nettet og ikke fra en bestemt kanal.
Jeg må nok ha' sat lidt overvågning på LANet, så jeg kan logge/udelukke evt. udfald, inden jeg bider hovedet af nogens kundeservice :0) - tak for svarene.
Omdømme 7
Badge +7
Når EPGen er læst ind, så går den ikke bare væk selv om der er et udfald på forbindelsen, af kortere eller længere varighed, det er når boksen tændes og der ikke er forbindelse, så er der ingen EPG, Arkiv, Start forfra eller Streaming.
Hmm, stof til eftertanke. Tak.
Vi slukker sjældent boksen på hovedafbryderen (bagsiden) og de forsvindingsnumre vi oplever kan sagtens forekomme efter timers tids tv-kigning, men logisk set må boksen vel også periodisk genopfriske epg, for (nogenlunde) kontinuerligt at kunne vise et aktuelt 6-7 dages program.
Så enten har hiper udfald vi ikke opdager eller boksen har en sw-vævefejl (eller en hys timeout-regel); vi oplever sjældent netudfald på andre enheder. TV-signalet kommer via kabel-tv, så det kan selvfølgelig også være, at de 100mb yousee har solgt til Hiper, er strået, der knækker kamelens ryg - i Herfølge er det lige før kablerne føres af forhåndenværende hegnspæle (100 mbit er maks. for den lokale 'informationsmotorvej').
Og så er jeg vist tilbage ved overvågning af bredbåndsforbindelsen.
Tak for dit input. :D
Omdømme 7
Badge +7
Er der udfald når der bruges Streaming eller andre funktioner på boksen.?
Ikke under start-forfra eller (de sjældent forekommende) afspilning af lejefilm.
Vi bruger start-forfra en del, men det er længe siden (måneder) vi ligefrem har oplevet udfald/hakken i billedet og det var vist tilknyttet konkrete driftsforstyrrelser/-arbejder.
Vi har vist aldrig oplevet forstyrrelser under en (sjælden) afspilning af lejefilm.
Jeg vil tjekke, om der er en eller flere optagelser igang, næste gang epg-udfald eller andet forekommer.
Vi oplever, måske hver 2-3 mnd., at optagelser mangler nogle sekunder (ofte uden synlig overgang) - men det kan vel lige så godt skyldes en af de utallige reboot ;-).
Omdømme 7
Badge +7
Det tyder så ikke på at der er et problem med Wi-Fi forbindelsen, for var der det, så vil afspilning stoppe.
Omdømme 7
Badge +7
Hej ForumBruger2087

God fejlsøgning af Radiomanden.

Prøv gerne at ring til vores tekniske support på tlf. 70704040 og få det fejlmeldt :)
Ja, stor tak til Radiomanden :D

@Kasper: Jeg ved oprigtigt talt ikke om jeg orker ringe. Supporten er både flink og hjælpsom, men når fruen har spurgt til problemet (3-4 gange), lød svaret, at epg'ens forsvindingsnumre kureres ved at genstarte boksen. Da det tager kortere tid at boote, end at ta' fat i supporten, er det min påstand, at der måske er et mørketal, for folk der ikke gider hænge i røret - jeg gider da ikke selv, hvis jeg kan blive fri.

Hvor kan man plædere for, at EPG-udfald bør figurere på yousees fejlsøgnings-tjeklister?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)