Spørgsmål

Ekstrakanaler virker ikke

TV boksen har mistet antennesignalet på vores ekstrakanaler efter slukning af FM. Flyttet ?

13 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Hvilken boks er det.? Der er skiftet startfrekvens den er nu 450 MHz, så der skal genindlæses med den frekvens.
Hvis det er Humax boksen, så kan du ikke selv gøre noget, da den selv finder eller har fundet den nye frekvens, og skulle ikke tabe kanaler.
Det er en Samsung-boks som vi fik lige før jul. Der skulle ikke være noget med at stille startfrekvens så vidt jeg ved. Den ser også OK ud når vi kigger på data. Fejlen er ikke bare på de valgfri kanaler, men fx også TV2news, Charlie, Zulu....
Omdømme 7
Badge +6
Da efter FM sluk så skal der bruges den nye frekvens 450 MHz til kanalsøgning, den gamle kan ikke længere bruges, da TV er fjernet fra de lave frekvenser.
En Samsung boks.? Hvis det er en af den nu udgåede fra You See, skal du ind i avancerede indstillinger og ændre på frekvensen.
Du må presicere hvilken enhed du har.
ysr-2000 (tdc art.nr. 347035) - det er den nyeste model som der vises på billedet på hjemmesiden (vi har haft en gammel med larmende harddisk). Og den skulle jo stort set indstille sig helt automatisk. Har genstartet både med netafbryder og via menuen - det hjælper ikke. Lige nu kører en af vores ekstrakanaler (Viasat golf), men med totalt pixeleret billede. Går jeg til fx Eurosport kanalerne er antennesignalet væk.
Vi har mellempakken med 4 ekstrakanaler.
sorry - det er selvfølgelig ikke en Samsung-boks, men yousee's egen.
Omdømme 7
Badge +6
Så er det jo ikke som du skrev Samsung, Humax boksen finder som skrevet selv den nye frekvens, og burde have alle kanaler som der er rettigheder til, du har gjort det du selv kan med en genstart, så du skal henvende dig til You See og få dem til at er på hvad fejlen er.
Fejlen med manglende kanaler kan også skyldes de kabler der bruges, hvis de ikke er i orden.
Tak for hjælpen. Det med Humax-boksen er noget jeg først har set om i dag - det står jo ingen steder, hverken på boksen eller emballagen eller bon'en fra yousee (Der står YouSee tv-boks).
Kabelfejl er udelukket.

Jeg kontakter yousee.
Kan man få boksen til at vise signalinformationer/bitfejl?
Omdømme 7
Badge +6
Ja, det ses alt sammen i system information. Der er information for de Tunere der er aktiv (1-4).
Så venter vi bare på 612 vender tilbage :)
Omdømme 7
Badge +6
??? Hvad kommer tilbage.
Brugernavn 612xxxx :)

Hvis coax-signalet viser fejl, så kan vi jo bore lidt i hans kabler og installation. :8
Omdømme 7
Badge +6
Så er jeg med. Irriterende med numre som brugernavn, det er helt tosset.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)