Spørgsmål

Ekstra-kanaler leveres hvordan?

Hej,

Jeg har en god gammeldags fuldpakke nu. Men det er for dyrt.

Man kan f.eks. vælge 10 selvvalgs-kanaler til sin grundpakke. Er der nogen der ved hvordan de bliver leveret? Via IP-TV (via mit internet fra anden udbyder) eller krypteret via coax (som DVB-C)?
Jeg er nysgerrig for at jeg gerne vil have mulighed for at se det flere steder i huset uden flere YouSee bokse.

PFT
Søren

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Den normale levering er med boks, da den nu hører med i alle abonemeter, forhør dig om det kan gøres med kortmodul og kort.
Omdømme 5
Badge +1
Hvis du har yousee kabeltv er det via coax/dvb-c og kan klares med et kort i tv eller humax box.
Får du tv via telefonstik (dsl) er der kun mulighed med en cisco box som alle kører via internet (iptv) og kun med internet leveret af yousee.
Hej,

Tak for svar..
Jeg har allerede en YouSee boks.. Og den fungerer såmænd udmærket.
Jeg tænkte bare for at slippe for de x*30 kroner/måned til resten af huset..

Men hvis alternativet er kortmodul+kort, så er der vist ikke vundet noget.
Det er noget nemmere når alle kanaler er ukrypteret DVB-C..
Omdømme 5
Badge +1
extrakanaler og extrapakker er vist altid krypterede og kræver box eller kort
Omdømme 7
Badge +7
Conson.dk skrev:

Hej,

Tak for svar..
Jeg har allerede en YouSee boks.. Og den fungerer såmænd udmærket.
Jeg tænkte bare for at slippe for de x*30 kroner/måned til resten af huset..

Men hvis alternativet er kortmodul+kort, så er der vist ikke vundet noget.

Op til 5 bokse er Kr.99/måned
Omdømme 5
Badge +2
Conson.dk skrev:

... Men hvis alternativet er kortmodul+kort, så er der vist ikke vundet noget.

Hvorfor mener du det?
Der er tale om en engangsudgift til kortlæsere, ca. 300 kr. pr. tv-modtager, og du kan få kort til op til 5 tv-modtagere.
Udgiften til kortlæsere er hurtigt tjent ind, hvis du fx går fra Fuldpakken til en Bland Selv-pakke med 10 selvvalgte tv-kanaler oven i Grundpakkens kanaler.
Kortlæser + kort er desværre opad bakke til mit RaspberryPi setup... :-)

Jeg troede naivt at YouSee boksen ikke dekrypterede DVB-C kanaler, når den alligevel kræver internet for at virke.

Alternativt er der også Chromecast og app'en..
Omdømme 7
Badge +7
Udover Grundpakken, så bruger Humaxen udelukkende de krypterede kanaler.
Omdømme 7
Badge +6
Vilhelm skrev:

Conson.dk skrev:

... Men hvis alternativet er kortmodul+kort, så er der vist ikke vundet noget.

Hvorfor mener du det?
Der er tale om en engangsudgift til kortlæsere, ca. 300 kr. pr. tv-modtager, og du kan få kort til op til 5 tv-modtagere.
Udgiften til kortlæsere er hurtigt tjent ind, hvis du fx går fra Fuldpakken til en Bland Selv-pakke med 10 selvvalgte tv-kanaler oven i Grundpakkens kanaler.

Kommer helt an på hvilke aftaler at ens boligforening, antenneforening eller tillige har indgået med leveringen af de gamle TV pakker (lille, mellem & fuld) i sin tid.
Hos vores antenneforening er der eks. stort set ikke en skid sparet på årsbasis ved at hoppe fra den gamle fulde pakke til den nyere Grundpakke + 10 valg selv kanaler.

Så man skal lige kigge på hvilke aftaler der forefindes først for TV leveringen til den hustand man bor i, før man beslutter sig for at foretage ændringer, for priserne der ude i boligkvartererne hvor der findes de gamle kontrakt aftaler med levering at de gamle pakker er langt fra ens overalt i landet, for det kommer an på hvor dygtige de har været lokalt til at prutte om prisen da etableringen skulle finde sted.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)