DVB Viewer dekoder indstillinger?

Hej YouSee Forum

Lige en røst fra en abonnent, som ikke forlader sig på de mere og mere flygtige medier, men som foretrækker at gemme optagelser lokalt (til evig tid, så at sige).

Jeg ser flow-TV fra YouSee på min PC med DVB Viewer med mit Terratec Cinergy C PCI kort med CI Viacess modul, så jeg kan gemme optagelser på min egen harddisk, ligesom jeg før gemte på VHS fra den analoge tid. Dette har jeg til hensigt også at gøre fremover.

Desværre er jeg stødt på problemer.

I ca. 1 års tid har jeg haft problemer med signal fra f.eks. TV3+ og nu i snart et par måneder kan jeg heller ikke tage DR2 og DR K :-/ 

DR 1 HD kan jeg f.eks. godt tage, ligesom få andre kanaler.

Jeg har selvfølgelig lavet en ny fuld områdescan fra 50500-858000 kHz og kan godt se DVB Viewer fanger over 100 kanaler. Men jeg får ikke signal på mange af dem.

Jeg har forsøgt mig med efterhånden mange forskellige dekodere, bla. følgende:

Video

- som MPEG Video dekoder:

LAV Video Decoder
  Microsoft DTV-DVD Video Decoder
  AMD Video Decoder
  CyberLink Video/SP Decoder
  CyberLink Video/SP BD-HD Decoder
  ffdshow Video Decoder

- som H.264 Video dekoder:

LAV Video Decoder
    Microsoft DTV-DVD Video Decoder
    Intel Media SDK H.264 Decoder
    Intel Media SDK H.264 Decoder
    AMD Video Decoder
    CyberLink H.264/AVC Decoder
   ffdshow Video Decoder

- som VC1 dekoder

WMVideo Decoder DMO
  LAV Video Decoder
  CyberLink VC-1 Decoder
  ffdshow Video Decode

Lyd

- som MPEG Lyd dekoder:

Intel Media SDK MP3 Decoder
  AC3Filter
  MPEG Audio Decoder
  LAV Audio Decoder
  Microsoft DTV-DVD Audio Decoder
  CyberLink Audio Wizard
  CyberLink Audio Decoder

- som MP3 dekoder:

AC3Filter
  LAV Audio Decoder
  MP3 Decoder DMO
  ffdshow Audio Decoder

- som MPEG AC3 dekoder:

AC3Filter 
  LAV Audio Decoder
  CyberLink Audio Wizard
  CyberLink Audio Decoder
  ffdshow Audio Decoder

- som ACC Audio dekoder

LAV Audio Decoder
  CyberLink Audio Decoder

Tidligere skulle jeg ikke tænke så meget over det og valgte blot et CyberLink HD Video Codec og et AC3 filter og så kørte alle kanaler.

Jeg har også forsøgt mig med andre dekodere, men er rendt panden mod en mur. 

Selvfølgelig har jeg ikke været alle kombinationsmuligheder igennem, så er der en anden DVB Viewer-bruger her, som har succes og som har lyst til at dele sin viden? 

Er der nogen her, som bruger DVB Viewer ifb. med YouSee i det daglige og kan give et godt tip til dekoderindstillinger?

EDIT: Ja, Co-ax kablets kvalitet er tjekket, normalt bruger jeg et 5m co-ax kabel, købt i nærmeste YouSee- (nu TDC-) butik, dette har tidligere leveret pragtfuld HD-kvalitet på de kodede kanaler som f.eks. TV3+. Jeg har dog også forsøgt med et 1m kvalitets co-ax kabel, dette gør ingen forskel. Når jeg tager signaltesten på mit Panasonic TV, så er testen fejlfri. Så jeg går ud fra, at kabelkvaliteten er iorden.

12 Kommentarer

Jeg bruger DVBViewer og har ingen problemer her. 

Jeg tror ikke dette har noget med din dekoder at gøre, men derimod signalet. 

Jeg mener at DVBViewer måler signal styrken, hvad står denne på? 

Kan du evt. lave et diagram over din antenneinstallation? 

Diagram over tilslutning? Det er med direkte tilslutning til hovedstikket, som sagt afprøvet både med normale 5m Co-ax kabel samt et 1 m (eller 1½m) co-ax kabel, hvilket ikke gør forskel.

Mht. signalværdien husker jeg ikke lige om DVB Viewer kan komme med et output, men min Panasonic TV (direkte kablet til hovedstik som test) viser rigtig fin signalværdi. Dette endda med et 10m co-ax kabel.

Ja bare glem diagrammet, når det er tilsluttet direkte i første stikdåse. 

Der er meget forskel på hvordan de forskellige enheder tolererer signalstyrken, derfor vil det være en fordel at se det direkte i DVBviewer. Dit Panasonic TV kan måske bedre klare en lav signalstyrke. 

Du kan også prøve et andet TV program på din computer og se hvordan det spiller? 

Har du cam kort læser med yousee kort i dvb-c dekoderen.
Og dvb-c mpeg4 hd ci+
Og har du valgt (00)100 alm program pakke eller 111 bland selv pakke.

ulvus skrev:
Har du cam kort læser med yousee kort i dvb-c dekoderen.
Og dvb-c mpeg4 hd ci+
Og har du valgt (00)100 alm program pakke eller 111 bland selv pakke.

Ja, som jeg skriver øverst, så bruger jeg cam ViaAccess Yousee kortlæser til at læse kodede kanaler. Det har virket fint før og virker stadig på ca. halvdelen af de kodede kanaler.

Jeg har valgt (00)100 alm. programpakke.

Og nu fik jeg aldrig svar på, hvad jeg var mest interesseret i:

Hvilke codecs bruger I?

http://yousee.dk/hjaelp_og_support/tv-pakker/opsaetning/se_digitalt_tv_med_dvb-c_modtager.aspx

DVBViewer 5.3.1
We have released a brand new version of the DVBViewer. A complete list with all changes and innovations can be fo...

http://www.dvbviewer.com/en/index.php?page=features

http://yousee.dk/hjaelp_og_support/tv-pakker/opsaetning/kom_godt_i_gang_med_kort_og_kortlaeser.aspx

http://www.dvbviewer.com/en/index.php?page=manual
Fladskærm med DVB-C- og MPEG4 modtager (Digital Tv)

Hvis du har en fladskærm med DVB-C- og MPEG4 modtager, kan du se digitalt tv og HD TV. For at indlæse kanalerne digitalt skal du bruge netværks-id (00)100. Har du Tv med Bland Selv skal du bruge netværksid (00)111. Følg vores vejledning til dit tv og se, hvordan du indlæser dine kanaler:
http://yousee.dk/hjaelp_og_support/tv-pakker/opsaetning/find_dit_netvaerks-id.aspx
Løsningen med CA-modul og kort har nogle begrænsninger
• En Samsung HD-boks fra YouSee med programkort med on demand-rettigheder gør det enkelt at
få YouSee Play-indhold vist på tilsluttet tv/stor skærm (StartForfra, TV Arkiv, Film og serier m.m.).
• Video-, dvd- og harddisk-udstyr kan ikke optage digitale tv-kanaler uden en DVB-C-modtager.
• Hvis tv'et ikke understøtter Dolby Digital 5.1, giver løsningen med CA-modul ikke adgang
til det lydformat, men det gør en digital boks forbundet med et surroundanlæg.
Tak for inputs.

Se, det var ikke nogen udpræget  succes (at opgradere fra ver. 5.1.0 til ver. 5.3.2).

Nu er Eurosport og MotorsTV forsvundet helt fra kanallisten, hvilket er virkelig uheldigt, da det netop er disse kanaler jeg oftest optager på min lokale harddisk - from bad to worse :( 

TV3+HD optræder 2 gange, men ingen af dem kommer der billede på.

Jeg har en del codecs installeret (som beskrevet i startindlægget).

Derfor, igen (og som var hele hovedbudskabet i mit indlæg i denne tråd):

Det kunne være dejligt at høre fra nogle brugere her HELT PRÆCIST HVILKE CODECS I bruger i DVBViewer, for at få billede på TV3+HD.

Udskiftning af antennekabel, rensning af PCI-kort, etc. hjælper ikke. Andre (også kodede) HD-kanaler går fint igennem.

Nå, nu må jeg hellere gå igang med at nedgradere, så jeg kan få Eusp og MotorsTV frem igen (fuld områdescan samt scan af enkeltfrekvenser gør ingen forskel).

Jeg havde problemer med at få billede og lyd frem på blandt andet 2News, DR2, DR K osv.

Jeg fik løst problemet ved at hente TERRATEC_Home_Cinema_Codec_Patch fra http://terratec.ultron.info/Software/TerraTec_HomeCinema/

Jeg bruger DVBviewer version 8.4.1

Det med at opdatere codec-pakken havde jeg såmænd allerede forsøgt, det giver akkurat samme resultat ved den "officielle" FLV-pakke.

Mit hovedproblem er, at kanalsøgningen ikke engang kan finde Eurosport, dvs. Eurosport optræder slet ikke på min kanalliste! Efter jeg opgraderede codec-pakken for en måneds tid siden efterhånden, så blev signalet klart bedre på f.eks. RTL HD, men stadig no-go på TV3+. 

Og som sagt: En grundig kanalscan kan stadig ikke finde Eurosport. Jeg har selvfølgelig forsøgt med fuld reinstallation af DVB-viewer, Terratec-driver og også forsøgt at benyttte Terratecs eget DVB-program til at søge kanaler og har foruden en fuld områdescan søgt særskildt på Eurosport-frekevensen for mit område. Men kanalen bliver ikke fundet :(

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)