Svar

DR2 ikke i HD

• CH
  • Bruger
  • 6 kommentarer
I Kristrup, 8960 Randers SØ oplever jeg at DR2 vises i 576i. Det er konstateret på 2 adresser. Den ene med netværksid 100 og den anden med 111. Der er søgt med 450 MHz.
DR2 har ikke været i HD på noget tidspunkt siden kanalomlægning i februar måned
DR1 er 720p, DR3 er 720p og DR K er 1080i.

Oplever andre det samme?

Jeg har talt med support i sidste uge. De mente, efter kontakt med 3rd level support, at jeg havde set program på DR2 der ikke var optaget i HD og derfor blev udsendt i 576i !!
icon

Bedste svar af JENC 17 marts 2017, 13:40

Hej
Det ER en fejl hos YouSee. Fejlen er i Randers + Favskov. Efter omlægningen i januar virkede det i 3 dage. DR1 var 1080i, DR3 var i 1080i (DRK, Ramasjang og Ultra det samme).

Efter 3 dage kom fejlen.
DR1 blev 720p - og det er en fejl. Skal være 1080i i nyt setup.
DR3 blev 720p - det er også en fejl. Skal være 1080i i nyt setup.
Og værst, at DR2 gik tilbage til SD (576i)

Jeg har haft ringet til YouSee support og fejlmeldt det og fik beskeden "det giver jeg videre til teknikerne" og det er ikke sket en fløjtende ***.

Hvis de yada-yada-yada-snakker om det er en boks, eller en optagelse, et fejlindstillet fjernsyn eller andet, så bare giv den gas. Fejlen ligger hos YouSee.

Jeg fejlmelder igen.

- Er der andre udenfor Randers/Favrskov der oplever DR2 i SD (576i)? (og DR1 + DR3 i 720p)

- Til jer i Randers/Favrskov, gå ind og lav en fejlmelding.

Se original

30 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +2
CH skrev:

I Kristrup, 8960 Randers SØ oplever jeg at DR2 vises i 576i. Det er konstateret på 2 adresser. Den ene med netværksid 100 og den anden med 111. Der er søgt med 450 MHz.

Oplever andre det samme?

Jeg har talt med support i sidste uge. De mente, efter kontakt med 3rd level support, at jeg havde set program på DR2 der ikke var optaget i HD og derfor blev udsendt i 576i !!

Det sidste er ikke tilfældet, udsendelser der er optaget i SD vises naturligvis også som HD i info
Omdømme 4
Badge +2
Alle burde have alle DR´s kanaler i HD
Omdømme 4
Badge +6
Ja, der udsendes kun en udgave, på DVB-T er den også HD.
Omdømme 4
Badge +2
Vent evt. til udgangen af måneden, så skulle alle DR kanaler være i 1080i
Omdømme 4
Badge +2
Har du fået kanalen i HD nu ?
Ingen ændring af modtagelse pr. 15. marts kl. 23. DR2 stadig ikke HD.

Jeg forventer ingen ændring før jeg overbeviser support om at der er en udfordring.
Omdømme 4
Badge +2
CH skrev:

Ingen ændring af modtagelse pr. 15. marts kl. 23. DR2 stadig ikke HD.

Jeg forventer ingen ændring før jeg overbeviser support om at der er en udfordring.

Jeg tror der sker noget i slutningen af marts med hensyn tl billedforbedring, og alle DR kanaler i 1080i, men det er meget mmystisk, idet Yousee kun plejer at sende et signal ud, altså HD, hvis kanalen findens i HD
Omdømme 3
Badge +2
Hos mig (2605) er DR2 og DRK 1080i, mens DR1 og DR3 er i 720p på nuværende tidspunkt.
Omdømme 4
Badge +2
Jeg tror DR1 og DR3 i 720p er standard overalt, men det er meget mystiskt, at en enkelt har DR2 i 576i
De har jo sendt kanalen ud i to udgaver fra Borups Allé i overgangsfasen. Det kan være, du får sort skærm, når de slukker for det gamle signal :)
Hej
Det ER en fejl hos YouSee. Fejlen er i Randers + Favskov. Efter omlægningen i januar virkede det i 3 dage. DR1 var 1080i, DR3 var i 1080i (DRK, Ramasjang og Ultra det samme).

Efter 3 dage kom fejlen.

Jeg har haft ringet til YouSee support og fejlmeldt det og fik beskeden "det giver jeg videre til teknikerne" og det er ikke sket en fløjtende ***.

Hvis de yada-yada-yada-snakker om det er en boks, eller en optagelse, et fejlindstillet fjernsyn eller andet, så bare giv den gas. Fejlen ligger hos YouSee.

Jeg fejlmelder igen.

- Er der andre udenfor Randers/Favrskov der oplever DR2 i SD (576i)? (og DR1 + DR3 i 720p)

Omdømme 4
Badge +2
DR1 + DR3 er i 720p hos alle
Flere skrev om problemer med DR 1 i starten. Så kom skiftet tilbage til 720... Sammenhæng?

Om det så er med vilje, at DR 2 er i SD nogle steder...
mich skrev:

DR1 + DR3 er i 720p hos alle

Nope.
http://forum.recordere.dk/dr2-ikke-i-hd-p-yousee-efter-omlgning_topic150181_page1.html

Hvor i lander er du selv, og hvad har du DR1 og DR3 i af opløsning. Og hvad med DR2?
Omdømme 4
Badge +2
København
DR1 og DR3 er i 720p
DR2 er i 1080i

Jeg har set mange indlæg, facebook, recordere.dk, flatpnels.dk, digitalt.tv, derfor skrev jeg "DR1 + DR3 er i 720p hos alle"

Og jeg mener også at have set facebook teamet svare, det tilrttes ultimo marts
JENC skrev:

Hej

Efter 3 dage kom fejlen.

Jeg fejlmelder igen.

Tak, perfekt beskrivelse af min oplevelse med DR1 og 2 i 8960 Randers SØ. Jeg fejlmelder to adresser hos Yousee.
Omdømme 4
Badge +2
Teoretisk kan du kun fejlmelde DR2 i SD 576i, Yousee har jo ikke officielt meldt ud, at DR1 skal væe i 1080i
CH skrev:

Oplever andre det samme?

Hermed en opdatering.

Jeg har i dag haft besøg af yousee tekniker. Han satte sit måleudstyr på og konstaterede at DR2 er i 576i sd kvalitet. Dette er en bekræftelse af min oprindelige påstand.
Han foretager en fejlmelding i hans system. Han bemærkede at det ikke alene er Randers og Favrskov der har problemer, men også områder i den sydlige del af Jylland.
Omdømme 4
Badge +2
Jeg tror Yousee har et generelt problem med DR kanalerne i hele landet, idet DR1 og DR3 fortsat kun er i 720p mens de 4 andre DR kanaler er i 1080i.

Man havde forventet, alle var i 1080i ved udgangen af marts, men man arbejder fortsat på problemet, dette var sidste melding 29.marts inde på Facebook.

Hvor vidt "DR2 i 576i" hænger sammen med ovennævnte, det ved jeg ikke
Omdømme 3
Badge +1
mich skrev:

Jeg tror Yousee har et generelt problem med DR kanalerne i hele landet, idet DR1 og DR3 fortsat kun er i 720p mens de 4 andre DR kanaler er i 1080i.

Man havde forventet, alle var i 1080i ved udgangen af marts, men man arbejder fortsat på problemet, dette var sidste melding 29.marts inde på Facebook.

Hvor vidt "DR2 i 576i" hænger sammen med ovennævnte, det ved jeg ikke

Man kan da håbe på at forsinkelsen skyldes at der også arbejdes på at få AC3 lyden tilbage, så man endelig kan opleve 5.1 lyd igen på DR's kanaler.
Omdømme 4
Badge +2
Det er DR, der ikke sender 5.1 lyd ud mere, ikke Yousee
Omdømme 4
Badge +2
mich skrev:

http://www.recordere.dk/2014/10/baggrund-dr-uddyber-hvorfor-de-dropper-5-1-surround-lyd-paa-tv/

http://www.dr.dk/OmDR/Lytternes_og_seernes_redaktoer/kritikkens_top_20/2014_-_2._halvaar/0121123845.htm
Omdømme 3
Badge +1
mich skrev:

Det er jeg godt klar over, men at man kunne have håbet på at der blev arbejdet på det fra DR's side til Yousee's kunder.

Dem der brokkede sig dengang var stort set kun dem der modtager DR via antenne og derved fik lyden leveret som HE-AAC, et lyd format DR ikke skulle have leget med fra starten af, da det udelukkende er udviklet til streaming og ikke til flow TV brug.
Lign. lyd klager hørte man også fra andre lande, hvor deres public service kanaler havde været lige så dumme at beslutte sig for at anvende HE-AAC.
Man kan derfor kun kunkludere at TV'ere generelt er elendige til at håndtere HE-AAC med mere end 2 lyd kanaler.
CH skrev:

CH skrev:

Oplever andre det samme?

Hermed en opdatering.

Jeg har i dag haft besøg af yousee tekniker. Han satte sit måleudstyr på og konstaterede at DR2 er i 576i sd kvalitet. Dette er en bekræftelse af min oprindelige påstand.
Han foretager en fejlmelding i hans system. Han bemærkede at det ikke alene er Randers og Favrskov der har problemer, men også områder i den sydlige del af Jylland.

En sidste opdatering for denne gang.
Mandag ringede den venlige tekniker fra Yousee. Han oplyste at min sag er lukket uden løsning. Der er nu oprettet en generel sag på problemet med DR2 udsendt i SD, og ikke HD.
Hverken support eller de udkørende teknikkere var orienteret om problemet i bla. Randers.
Jeg må forvente at Yousee løser problemet på et tidspunkt, men jeg har ingen forventning om at de oplyser kunderne om det.

Som JENC tidligere har skrevet, lav en fejlmelding overfor Yousee hvis du har problemet.
Omdømme 4
Badge +2
Du spurgte ikke til hvorfor DR1 og DR3 kører 720p mens de øvrige kører 1080i ? Det gør de nemlig stadig.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)