DR K hakker efter ændring til HD/1080i

Omdømme 3
Badge
Efter DR K er blevet lavet til HD (1080i), så hakker/flimrer billedet helt vildt når der er meget bevægelse i billedet.

Der var samme problem med DR3 lige efter omlægningen til HD, hvor de ændrede den fra 720p til 1080i. Men, det er væk nu efter DR3 blev ændret tilbage til 720p.

DR2, og andre kanaler som også er i 1080i, er der ingen problemer med.

Andre der har samme problem?

16 Kommentarer

Jeg har samme problem med alle DR' kanaler. Vi har 5 x TV i huset og på 2 af dem er DR kanalerne pludselig begyndt at flimre ved hurtige kanaler. De 2 berørte fjernsyn er af samme mærke. Har genindlæst kanaler og tjekket antenneforbindelsen.
Omdømme 7
Badge +4
ForumBruger350 skrev:

Jeg har samme problem med alle DR' kanaler. Vi har 5 x TV i huset og på 2 af dem er DR kanalerne pludselig begyndt at flimre ved hurtige kanaler. De 2 berørte fjernsyn er af samme mærke. Har genindlæst kanaler og tjekket antenneforbindelsen.

Samsung ?
No, det virker på Samsung. Det er faktisk er par Prosonic, ens, købt samtidig. Dog har vi et andet prosonic som virker fint. Har også sat det fungerede prosonic på samme antenne, og det funkede.
Men som sagt, det er kun DR kanaler som fejler og det er kommet pludseligt.
Omdømme 3
Badge
Hos mig er det på 2 forskellige TV (forskellige mærker) og problemet kom præcis da kanalerne blev omlagt til HD.

Som sagt var det på både DR3 og DR K, men da DR3 skiftede tilbage til 720p, forsvandt problemet.

Det kan heller ikke være et problem med TV'et, da alle andre 1080i kanaler fungerer fint. Problemet er _kun_ på DR K.
Omdømme 7
Badge +4
Deschain skrev:

Efter DR K er blevet lavet til HD (1080i), så hakker/flimrer billedet helt vildt når der er meget bevægelse i billedet.

Der var samme problem med DR3 lige efter omlægningen til HD, hvor de ændrede den fra 720p til 1080i. Men, det er væk nu efter DR3 blev ændret tilbage til 720p.

DR2, og andre kanaler som også er i 1080i, er der ingen problemer med.

Andre der har samme problem?

Det ser ud til at der sker en ændring af formatet frem og tilbage indtil efter kanalomlægningen den 10. marts. Citat fra Facebook

"Vi er i fuld gang med vores kanalomlægning og ændrer lidt på formaterne undervejs. Når kanalomlægningen er gennemført i hele landet, vil DR1 være tilbage i 1080i."
Omdømme 3
Badge
Så må vi håbe det også retter 'hakkeriet' på DR K....
Omdømme 7
Badge +6
Sidder og ser på en optaget udsendelse fra DR K, der er INTET i vejen, vises helt uden problemer.
Omdømme 3
Badge
Radiomanden skrev:

Sidder og ser på en optaget udsendelse fra DR K, der er INTET i vejen, vises helt uden problemer.

Heldigt for dig :D

Har du DR K i 1080i ?

Hvis ja, kunne du så evt. tjekke det på en live udsendelse. Det sker når der er meget bevægelse i billedet. Billedet ligesom hakker i det så man ser 2-3 ens billeder forskudt fra hinanden.

Eksempel (ikke fra mit TV, men det ser sådan ud):

Omdømme 7
Badge +6
Kunne være interessant at høre fra folk hvilke mærker og modeller de har det her hakkeri med, for på mit Panasonic TX-L47DT50Y oplever jeg over hovedet ikke noget hakkeri.
Lidt interlacing fejl med de her "fart striber" har jeg oplevet, det var på DR K i en af de dokumentarer om anden verdenskrig. Ellers har der ikke rigtig været andet.
Omdømme 7
Badge +6
Modtager med Humax boksen, så det er ikke muligt at se information om hvordan det modtages, kun hvad boksen er stillet til og det er 1080i, men hvis det er 1080i hos dig, så må det jo også være det her.
Omdømme 3
Badge
Hvis det var TV-relateret, så ville problemet nok være på alle 1080i kanaler. Det er KUN på DR K.

Men ja, det ligner de-interlacing problemer. Jeg gætter på det er områdebestemt og måske afhængigt af hvilket YouSee udstyr det går gennem på vejen ud til ens fjernsyn.

Venter og ser om det løser sig når de er helt færdige med omlægningerne.
Omdømme 7
Badge +6
Radiomanden skrev:

Modtager med Humax boksen, så det er ikke muligt at se information om hvordan det modtages, kun hvad boksen er stillet til og det er 1080i, men hvis det er 1080i hos dig, så må det jo også være det her.

Både DR2 og DR K har jeg i 1080i. Det er kun DR1 og DR3 der er i 720p i øjeblikket, fordi de stadig roder med signalerne.
Radiomanden skrev:

men hvis det er 1080i hos dig, så må det jo også være det her.

Kun hvis der har været kanalomlægning i dit område...
Omdømme 7
Badge +6
Det er er par uger siden det blev overstået.
Omdømme 3
Badge
Så har YouSee lavet et eller andet og DR K er nu i hakkefri 1080i :D
Omdømme 7
Badge +4
Deschain skrev:

Så har YouSee lavet et eller andet og DR K er nu i hakkefri 1080i :D

Det lyder godt, glæder mig til onsdag

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool: