Spørgsmål

DR har skiftet fra 720p til 1080i - dvs Full HD her på Yousee

Vis første besked

94 Kommentarer

FuxieDK skrev:

DR K er kun 576i... Og det er EFTER youSee lige har haft hele kabelnettet nede i mit område..

De har ombygget kabelnettet og gjort det gigabit-klar? Det er ikke det samme som kanalomlægningen... Den får du så nok først senere :)
Omdømme 7
Badge +4
Det kan ses her https://kundeservice.yousee.dk/nyheder/nyhedsarkiv/tv2017/dato og her
https://kundeservice.yousee.dk/driftsinformation
Omdømme 7
Badge +4

Er der nogen, der har fået omlægningen, som ikke har 1080i på alle 6 DR kanaler dags dato ?
Omdømme 7
Badge +6
Det er ikke nemt at vide Michael, Humaxen kan jo ikke vise i hvilken opløsning der modtages.
Omdømme 7
Badge +4
Radiomanden skrev:

Det er ikke nemt at vide Michael, Humaxen kan jo ikke vise i hvilken opløsning der modtages.

Men du kører da via split, og ser kun signal igennem boksen, når du ser optagelser ? Eller har du skiftet holdning ?
Radiomanden skrev:

Hvad siger fjernsynet? Eller er du begyndt kun at se fjernsyn gennem boksen? Det var du jo modstander af i starten :)
Omdømme 7
Badge +4
Logan skrev:

Radiomanden skrev:

Hvad siger fjernsynet? Eller er du begyndt kun at se fjernsyn gennem boksen? Det var du jo modstander af i starten :)

he, he :-)
- :)
Omdømme 7
Badge +6
TVet er nu kun tilsluttet en antenne på Altanen, der måtte jo gøres i Nytåret for at kunne se i det mindste DR kanalerne, det er ikke ændret tilbage, og derudover skal der så søges kanaler ind igen og sorteres, så det får nok lov til at være som det er nu.
Omdømme 7
Badge +4
Radiomanden skrev:

TVet er nu kun tilsluttet en antenne på Altanen, der måtte jo gøres i Nytåret for at kunne se i det mindste DR kanalerne, det er ikke ændret tilbage, og derudover skal der så søges kanaler ind igen og sorteres, så det får nok lov til at være som det er nu.

Jeg må også indrømme, at det er smart at pause, eller lige spole lidt tilbage, mens man ser live TV. vSelvom det meste er optaget og ses forskudt

Jeg er meget glad for boksen
Omdømme 7
Badge +4
Eller starte forfra
Logan skrev:

FuxieDK skrev:

DR K er kun 576i... Og det er EFTER youSee lige har haft hele kabelnettet nede i mit område..

De har ombygget kabelnettet og gjort det gigabit-klar? Det er ikke det samme som kanalomlægningen... Den får du så nok først senere :)

Hvorfor var TV, Internet samt Fastnet 100% nede (varslet 14 dage i god tid) fra 1:00 til 7:00, samt sporadisk nede fra 7:00 til 19:00, i tirsdags, hvis ikke det var for al den omlægning?
mich skrev:

Er der nogen, der har fået omlægningen, som ikke har 1080i på alle 6 DR kanaler dags dato ?

Jeg får ingen dato på den side, hvilket jeg (udfra den kryptiske tekst) tolker som min omlægning skete i tirsdags..

Jeg har 576i til 720p på mine DR kanaler..
DR K er værst med 576i
DR 1+3 er 720p
DR 2 er 720i eller 720p (ikke helt sikker)

Ultra/Ramasjang ser jeg aldrig, så ved jeg ikke, men tvivler på børnekanalerne er bedre end resten..
Omdømme 7
Badge +4
FuxieDK skrev:

Logan skrev:

FuxieDK skrev:

Hvorfor var TV, Internet samt Fastnet 100% nede (varslet 14 dage i god tid) fra 1:00 til 7:00, samt sporadisk nede fra 7:00 til 19:00, i tirsdags, hvis ikke det var for al den omlægning?

Det er 2 forskellige arbejder.

Tjek https://kundeservice.yousee.dk/nyheder/nyhedsarkiv/tv2017/dato
https://kundeservice.yousee.dk/driftsinformation
Omdømme 3
Badge
mich skrev:

Ja. Her (Nordsjælland) er DR 1 og DR 3 i 720p.
Resten er i 1080i.
Deschain skrev:

mich skrev:

Ja. Her (Nordsjælland) er DR 1 og DR 3 i 720p.
Resten er i 1080i.

Ja osse her ( faxe ladeplads ) dr1 og dr3 i 720p
Omdømme 7
Badge +4
Her i København, DR 1 og DR 3 i 720p, resten er i 1080i.

Nu må vi se, når de er færdig i marts måned om de sidste 2 kommer i 1080i
Omdømme 7
Badge +7
Jeg har fået omlagt. DR 1 er i 720p og både DR 2 og DR K er i 1080i.
Tilføjelse:
DR 3 er i 720p og både DR Ramasjang og DR Ultra er i 1080i.
Omdømme 7
Badge +4
Hej Jørn

Jeg tror det er alle indtil den 10.03 der modtager i 720p, når vi taler DR1 og DR3. Og når ombygningen er færdig, ændres hovedsignalet
Omdømme 7
Badge +4
mich skrev:

Hej Jørn

Jeg tror det er alle indtil den 10.03 der modtager i 720p, når vi taler DR1 og DR3. Og når ombygningen er færdig, ændres hovedsignalet

Den sidste melding på Facebook den 26. april.

"Det er helt bestemt fortsat planen, at vi skal have DR kanalerne med 1080i, men præcis hvornår det kommer, ved vi ikke på nuværende tidspunkt."
Mon vi kan lokke forklaringen ud af dem? Yousee...?
Omdømme 7
Badge +4
Logan skrev:

Mon vi kan lokke forklaringen ud af dem? Yousee...?

Det tror jeg ikke, det har jo ikke været offentliggjort, at man ville opgradere til 1080i
De afslørede dog sig selv, da de satte den på med 1080i i starten af omlægningen. :)
Omdømme 7
Badge +4
Logan skrev:

De afslørede dog sig selv, da de satte den på med 1080i i starten af omlægningen. :)

Nu tænkte jeg mere som en nyhed / forbedring
Omdømme 1
Far er skuffet, far er sur!

Hvis Yousee ikke tager sig sammen så deres kunder kan se den ny-restaurerede udgave af Matador, som starter på Lørdag den 6. Maj kl 20, i 1080i, falder der brænde ned (i form af skuffede kunder)! :@

.... det er NU at i skal tage jer sammen Yousee!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)