Svar

Dobbelt tuner virker ikke med kortlæser

Omdømme 1
Hallo

Noget er helt galt!
Jeg har et Samsung UHD Serie 7 TV med dobbelt tuner som jeg udførlig har udvalgt netop med henblik på at kunne optage på en kanal (til ekstern harddisk) mens jeg ser en anden kanal, hvilket indtil nu har fungeret upåklageligt.
Efter jeg imidlertid har fået tilvalgte kanaler til min basispakke via YouSee kort og kortlæser, kan jeg nu pludselig ikke optage fra en TILVAGT kanal mens jeg ser en anden TILVAGT kanal. Mao, en eller anden fejl udmønter sig i at YouSee's kort lægger beslag på begge tunere!
Hvad sker der?!

Mvh Morten

PS. Jeg kan dog stadig optage fra en kanal i basispakken mens jeg ser en tilvalgt kanal - og omvendt. Men slet ikke nok til mit behov.
icon

Bedste svar af Radiomanden 25 februar 2017, 23:17

Begrænsningen er CA modulet, det kan kun klare en kanal ad gangen, og at det er et + modul gør det ikke bedre.
Der skal anskaffes et modul som kan afkode 2 kanaler samtidig og som ikke er et + modul.
Sådan et findes her: http://www.bergs.dk/dvb-c-tuner-boks-til-kabel-tv-416/neotion-yousee-dvb-c-viaccess-ci-3x-kortlaeser-8039-p11958#product-description

Se original

10 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Begrænsningen er CA modulet, det kan kun klare en kanal ad gangen, og at det er et + modul gør det ikke bedre.
Der skal anskaffes et modul som kan afkode 2 kanaler samtidig og som ikke er et + modul.
Sådan et findes her: http://www.bergs.dk/dvb-c-tuner-boks-til-kabel-tv-416/neotion-yousee-dvb-c-viaccess-ci-3x-kortlaeser-8039-p11958#product-description
Omdømme 1
Wow! Tusind tak for, i den grad, hurtigt og effektivt svar Radiomand! :-)

I øvrigt ganske absurd med den kortlæser du linker til - koster det halve af det som jeg har, men kan dobbelt så meget! :D
Omdømme 1
Hej Radiomand

Din anbefaling til det alternative CA modul har desværre vist ikke at have løst problemet, hvilket er meget uheldigt da jeg således nu har betalt for modulet og fået det hjem!
Har du et forslag til hvordan vi kommer videre?
Omdømme 7
Badge +6
Det har virket fint for andre. Både i TVer og Recordere.
Omdømme 1
Er der en eller anden indstilling som skal til inde i mit Samsung TV for at det kan lade sig gøre?!
Omdømme 7
Badge +6
Det har jeg ingen bud på hvad problemet kan være.
Omdømme 1
Radiomand du har åbenbart glemt at oplyse mig om, at før at det hele kan lade sig gøre skal man have 2 kortlæsere og 2 kort. I alt fald hvis citatet nedenfor er korrekt.

Bentzin skrev:

Når man har Bland Selv og vil optage samtidig med, at man ser en anden kanal, så skal man have 2 korlæsere og 2 YouSee kort.
Ved optagelse skal det ene kort vælges (slot 1) - mens den udsendelse man vil se, vælges der slot 2.

Omdømme 5
Badge +3
Bruger665 skrev:

Radiomand du har åbenbart glemt at oplyse mig om, at før at det hele kan lade sig gøre skal man have 2 kortlæsere og 2 kort. I alt fald hvis citatet nedenfor er korrekt.

Bentzin skrev:

Når man har Bland Selv og vil optage samtidig med, at man ser en anden kanal, så skal man have 2 korlæsere og 2 YouSee kort.
Ved optagelse skal det ene kort vælges (slot 1) - mens den udsendelse man vil se, vælges der slot 2.

Det er skam helt og aldeles korrekt. :cool:
Omdømme 4
Badge
Det er det der kommer ud af at "Google eksperter" uden praktisk erfaring, råder folk. :8
Omdømme 1
Deschain skrev:

Det er det der kommer ud af at "Google eksperter" uden praktisk erfaring, råder folk. :8

Ja det er godt nok irriterende = spild af andres tid og penge!

Jeg er nu nået frem til at kaste håndklædet i ringen overfor YouSee som åbenbart VIL have at vi skal abonnere på den der overflødige (penge-) boks, hvilket jeg jo fra starten netop ville undgå! - dels pga ekstra udgifter, og dels for at slippe for yderligere fjernbetjeninger når nu jeg allerede har 2 tunere i mit fjernsyn og førhen har kunnet benytte mig alene af dem, uden alt det der tingeltangel!
Desforuden hænger YouSee gevaldigt med at fikse chromecast af bla. arkivet fra mobil til fjernsynsskærm. Hvorfor? Jo endnu engang, de VIL simpelthen have vi skal abonnere på den der boks!

Så mao. retur med den seneste nr 2 kortlæser som "Radiomanden" prakkede mig på at købe.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)