Svar

Den nye boks - Boksen kan ikke gå i dvale / stand by

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints mich har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
  • Veteran
  • 735 kommentarer
Det forlyder nu, at den nye boks ikke kan gå i dvale eller standby, men kører døgnet rundt. Det er i hvert fald noget en kunde har fået at vide af Yousee kundeservice - udvidet support

Dette er måske årsagen til at den bruger så meget strøm, når den er slukket - og flere synes den er varm.

Dette lyder ikke så godt, men måske det rettes i en fremtidig rettelse.

icon

Bedste svar af mich 18 maj 2016, 10:27

Yousee har netop bekræftet, at der er en fejl i dvale funktionen på den nye boks, og de fejlsøger, og der vil blive rullet en opdatering ud snarest muligt

Se original

17 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Under indstillingen "Strømbesparelse" har jeg valgt "Høj".

Om høj strømbesparelse anføres: "Tv-boksen går i dyb dvale, men vil stadigvæk udføre planlagte optagelser. Denne tilstand kan begrænse tv-boksens funktionalitet".

Om normal strømbesparelse er anført: "Tv-boksen går i dvale, men vil stadigvæk udføre planlagte optagelser."

Jeg ved ikke hvilken forskel det gør. Men går ud fra at når boksen slukkes med fjernbetjeningen, går den i "dyb drale".  Efter nogen tid føles den ikke varm, sådan som den er efter normal brug.

Men hvis den fra dvale går i gang med planlagte optagelser, kan det tænkes at den bliver varmere.

Omdømme 2

Badge

Vilhelm skrev:
Under indstillingen "Strømbesparelse" har jeg valgt "Høj".

Om høj strømbesparelse anføres: "Tv-boksen går i dyb dvale, men vil stadigvæk udføre planlagte optagelser. Denne tilstand kan begrænse tv-boksens funktionalitet".

Om normal strømbesparelse er anført: "Tv-boksen går i dvale, men vil stadigvæk udføre planlagte optagelser."

Jeg ved ikke hvilken forskel det gør. Men går ud fra at når boksen slukkes med fjernbetjeningen, går den i "dyb drale".  Efter nogen tid føles den ikke varm, sådan som den er efter normal brug.

Men hvis den fra dvale går i gang med planlagte optagelser, kan det tænkes at den bliver varmere.

Hej Vilhelm.

Problemet er, at der er rigtig mange der har målt strømforbruget på boksen, og den bruger ikke mindre,når man tror den er i standby.

Desuden er der denne, også fra Recordere.dk:

jeg fik ombyttet min boks pga at harddisk kørte i stb, og oplevede efterfølgende samme problem med den nye også. Efter snak med udv, support fik jeg at vide at de var klar over det, og det nok blev rettet i en opdatering. hvornår ved jeg så ikke, men det kan da ikke være sundt for boks /hdd at den skal køre non-stop og så uden blæser til at køle.

Omdømme 2

Badge
Yousee har netop bekræftet, at der er en fejl i dvale funktionen på den nye boks, og de fejlsøger, og der vil blive rullet en opdatering ud snarest muligt
Det håber jeg! Hos mig går boksen ind/ud af dvale efter egen inskydelse og det er især vældig irriterende fordi jeg har trukket lyden ud analogt til min Sonos AMP, der spiller når der er spænding på stereo-indgangen.

Netop fordi alt andet fungerer fint er det svært at tro at det er andet en software-fejl. Det er godt nok lidt af en ubegribelig blooper at skippe afsted til kunderne....The Ghost of The Samsung Box returns...

Omdømme 2

Badge
 Men jeg må indrømme, at jeg forbavses, når jeg ser et sådan svar på facebook for få minutter siden

Jeg installerede den nye tvboks i går, men har observeret at, selvom den er slukket/sat på standby, så er den brandvarm og står og summer! Er det normalt for de nye bokse?

YouSee Hej Charlotte 
Boksen skal helst ikke blive for varm, når den er i standby. Den vil dog stadig arbejde og køre.

Dog skal den ikke summe. Har du prøvet at gendanne boksen? Hvis ikke, må du meget gerne gøre det.

Hjælper det ikke, så skal vi nok have boksen ombyttet. 

Som om Yousee ignorerer fuldstændig, at boksen ikke kan gå i standby / dvale
Omdømme 2

Badge
Igen inden for den sidste time bliver der svaret inde på facebook siden, at Yousee boksen ikke fejler noget, når vi taler standby og strømforbrug

https://www.facebook.com/youseedanmark/posts/10997​75026771055

Hvad sker der i denne sag ?

En af de meget flittige skribenter derinde, og tidigere fra dette forum, laver i hvert fald endnu en anmeldelse til energistyrelsen

Jeg har omlagt min lyd, så jeg ikke længere trækker lyden direkte fra boksens anologe R/L-udgange til min Sonos Connect. I stedet har jeg sat en DAC efter mit tv, så lyden nu kommer fra tv'ets optical out-udgang og konverteres til analog R/L til Connectens input.

Jeg købte ikke DAC'en for at slippe af med genstart-problemet i mit oprindelige indlæg (boksen gik ud af dvale uden grund), men fordi jeg har købt et Apple TV4 og naturligvis også gerne ville have lyden fra den ud i mine udmærkede passive højtalere. Omlægningen ville dog betyde, at jeg ikke ville blive vækket om natten når boksen gik ud af stand by, fordi tv'et var slukket.

Men efter at boksen ikke længere er koblet direkte til Sonos Connect-enheden er boksen helt holdt op med at gå ud af stand by af sig selv.

Måske har Connecten (der altid er tændt af hensyn til musikstreaming), de mange kabler i mit tv-møbel eller andet forårsaget en svag fejlstrøm på boksens R/L-udgang, der bliver registeret i æsken som et "tænd". Ikke specielt sundt eller logisk (og det skete ikke på den gamle Samsung-æske), men i hvert fald er mit specifikke problem med den nye boks ophørt.

Omdømme 2

Badge
Og så er det mærkeligt, at Yousee ikke vender tilbage i tråden på facebook  med en bekræftelse på at der er en rettelse på vej, men fortier det. https://www.facebook.com/youseedanmark/posts/1099775026771055

Jeg kan også huske, at en facebook bruger for et par uger siden havde spurgt til energiforbruget, og fik svaret " under 0,5 kwt" hviket også stadig står anført under specifikationer inde på Yousee.dk 

Omdømme 2

Badge
Nu skrev Nokolaj fra Yousee i tråden med opdateringer: http://forum.yousee.dk/t5/Kabel-TV/Ny-TV-boks-Opdateringer/m-p/96840#M4600

Ift. Standby-funktionen/Strømforbruget er dette naturligvis også noget vi er yderst opmærksomme på og arbejder intenst for at finde en løsning på denne problematik.

Vh

Nikolaj

Vedrørende strømforbrug, så er det jo ikke den officielle udmelding Yousee  nu kommer med,  på Facebook

Her har I svaret på indlæg idag og igår og mindst et mere for et par uger siden. At boksen ingen problemer har med standby og strømforbruget

Hvilket har fået en af brugerne, nok en af dem, der har skrevet aller flest gange inde på Yousee facebook samt på det gamle forum,  til igen og anmelde jeres nye boks til energistyrelsen.

Dette er den sidste fra omkring middag

https://www.facebook.com/youseedanmark/posts/1099775026771055

Omdømme 2

Badge
Så har Yousee vendt 180 grader og melder nu klart ud på Facebook:  

Hej alle sammen :)

Jeg vil gerne lige oplyse om, at vi er opmærksomme på problemstillingen med strømforbruget og at vi arbejder på en opdatering til boksen, som løser dette problem.

Jeg beklager forvirringen, men der arbejdes på en løsning :)

Og vedr. de forskellige udmeldinger på facebook og på  Forum? :

Det skal der selvfølgelig kigges på, for det er bestemt ikke meningen, at der skal vores forskel på vores udmeldinger :)

Dan https://www.facebook.com/youseedanmark/posts/1099775026771055
Omdømme 2

Badge
 Brugeren ude på facebook fra igår har nu skrevet:efter at have fået svar fra energistyrelsen:

"Jeg kan bekræfte at Energistyrelsen er opmærksomme på problematikken og det forhøjede strømforbrug når boxen går i dvale Citat fre Anergistyrelsen "Energistyrelsen er opmærksomme på problemstillingen, som du påpeger i din mail herunder, og er på den baggrund i dialog med YouSee om at få rettet op på fejlen"

Jeg ved samtidig, at Yousee´s presseafdeling idag har skrevet det samme

Nu mangler vi bare at få en tidfsfrist, til kravet skal overholdes :-) 

Omdømme 2

Badge
mich skrev:

Det forlyder nu, at den nye boks ikke kan gå i dvale eller standby, men kører døgnet rundt. Det er i hvert fald noget en kunde har fået at vide af Yousee kundeservice - udvidet support

Dette er måske årsagen til at den bruger så meget strøm, når den er slukket - og flere synes den er varm.

Dette lyder ikke så godt, men måske det rettes i en fremtidig rettelse.

Så har de sendt opdatering, så boksen kan gå i dvale

http://www.recordere.dk/2016/09/yousee-saa-har-vi-loest-stroemproblemet-paa-boksen/
vil gerne have en forklaring
på hvad normal og høj betyder for strøm forbrug, min står på normal efter den nyeopdatering, men er stadig meget varm ved standby
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
nkomann skrev:

vil gerne have en forklaring
på hvad normal og høj betyder for strøm forbrug, min står på normal efter den nyeopdatering, men er stadig meget varm ved standby

Den skal stå på HØJ. Forbrug er så oplyst til 0,3 KwH.
Omdømme 2

Badge
Hmmm

Ikke smart, det betyder, alle kunder manuelt skal ind i strømforbrug og ændre til HØJ

Ikke særligt brugervenligt
Omdømme 2

Badge
Har man lavet strømbesparelse (0,3kwh) på ALM strømbesparelse ?

Efter den nye opdatering, er der lukket ned for internettet, når den står på ALM og der er slukket for den, således at det tager de ca 40-45 sekunder at få TV guiden igang.
Nogle der har taget en strøm måling på ALM contra HØJ nu ?
Omdømme 2

Badge
"YouSee boks har ændret strømforbrug igen"

Læs mere her: http://www.recordere.dk/2016/11/yousee-boks-har-aendret-stroemforbrug-igen/

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)