Den kære kanal omlægning.

Efter kanal omlægningen 2. dec har vi haft problemer med signalerne. Alt virkede jo før ... men nu ikke. lidt frustrerende!!

Det er primært 3+, 6 og canal 9 som er væk. men efter man nu roder med så er det også f.eks Zulu som falder ud konstant. Jeg har lavet ny søgning og været heldig at den har fundet kanalerne !

Jeg har hele tiden kørt med Triax ifa 220 forstærkeren med 2 udgange. Disse kører over i 2 splittere som så sender det ud til 2 analog og 3 digitale tv. Dette har fungeret fint .. indtil 2. dec ... så blev det ustabilt. 

Jeg har forsøgt at justere på Equal og Gain på forstærkeren .. men det er jo som at side på taget og dreje antennen og håbe på at nu virker det !!!! :-/

Mit frustrerede spørgsmål er lidt ... hvor skal man starte henne.

Er det forstærkeren som ikke er god nok mere !? erfaringer ?

Er det kablerne man skal til at rode med !?

Er ikke så teknisk hvad dette angår .. så hvorfor er det lige at bare fordi de laver denne ændring så virker tingene ikke mere ... det hele kørte jo fint før !!!! arrghh :-)

Update : hvis jeg piller internet stikket ud, så kører det umiddelbart bedre. Men internettet virker ikke hvis det er koblet på efter forstærkeren .. i hvertfald ikke ifa 220 !?

Torben

Ingen kommentarer

Ingen kommentarer

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8