Svar

Dårligt signal på Disney XD og Cartoon Network

Er der andre, der oplever dårligt signal på Disney XD og Cartoon Network? Alle andre kanaler fungerer upåklageligt (har 10 valgfri kanaler). Har ikke ændret noget som helst i opsætning eller kabler, men lige de to kanaler har i nogle uger haft meget dårligt signal. Kan det have noget at gøre med omlægning til 450 MHz, som jeg kan se andre har problemer med?
icon

Bedste svar af Gammel brugerprofil 28 maj 2017, 08:42

DennisD skrev:

Er der andre, der oplever dårligt signal på Disney XD og Cartoon Network? Alle andre kanaler fungerer upåklageligt (har 10 valgfri kanaler). Har ikke ændret noget som helst i opsætning eller kabler, men lige de to kanaler har i nogle uger haft meget dårligt signal. Kan det have noget at gøre med omlægning til 450 MHz, som jeg kan se andre har problemer med?

Får du også Bredbånd fra YouSee-TV-stikdåsen, via den såkaldte "Rygsæk", hvis der kun er Radio- og TV-tilslutning i vægdåsen?

Hvis ja, så er der et par work arounds, som kunne afprøves...
Er der mere en én vægdåse i boligen, så tag TV-signalet fra én vægdåse, og så internettet fra en anden, således at "rygsækken" ikke dæmper de i forvejen svage TV-signaler. Kan routeren undværes mens der kigges TV. så hjælper det også at slukke denne.

Dette er mine erfaringer med det.

Se original

4 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +3
Det ku' godt tyde på, at det er 450mhz omlægningen, der er årsagen. Men det virker ikke som om, at YouSee vil erkende, at de har et problem efter denne omlægning.
Jeg har selv siden 9/3, hvor omlægningen skete hos os, haft fra 50-66% i billedkvalitet og BER hoppende på alt andet end 0.00. på de fleste af mine 36 BlandSelv kanaler.
Jeg har været i kontakt med kundeservice et utal af gange i et godt stykke tid. Og intet er er der sket.
Nogle medarbejdere kender slet ikke til det. Enkelte andre vil forsøge at gå videre med det.
Og jeg vil forsætte med at spørge ind til mit og alle de mange andres problem. Som jo med al tydelighed, ligger et sted hos YouSee.
Mvh.
Tusind tak for input. Nu har jeg tjekket signalkvaliteten, og lige netop de to nævnte kanaler ligger på ca. 10%, mens alle øvrige kanaler ligger på 100%.
Omdømme 2
Badge
DennisD skrev:

Får du også Bredbånd fra YouSee-TV-stikdåsen, via den såkaldte "Rygsæk", hvis der kun er Radio- og TV-tilslutning i vægdåsen?

Hvis ja, så er der et par work arounds, som kunne afprøves...
Er der mere en én vægdåse i boligen, så tag TV-signalet fra én vægdåse, og så internettet fra en anden, således at "rygsækken" ikke dæmper de i forvejen svage TV-signaler. Kan routeren undværes mens der kigges TV. så hjælper det også at slukke denne.

Dette er mine erfaringer med det.
Omdømme 1
Badge
Hej DennisD

Har nogle af løsningsforslaget afhjulpet problemet? Hvis ja, så må du meget gerne markere svaret som Bedste svar - så kan andre brugere også få glæde af løsningen :)

Rigtig god dag.

Katrine, YouSee Forum Team

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)