Spørgsmål

Dårlig lyd på alle kanaler

På samtlige kanaler er lyden dårlig. Der er en gnasken og smasken i lydbilledet, som er voldsomt generende her til aften d. 24.6.
Det er ufatteligt, at udbyderen You See blot lade det stå på, nu gennem en hel time.
Fænomenet har optrådt før, og det fortsætter gerne gennem længere tid.
Overvåger You See ikke selv det signal, der sendes ud til kunderne? Man skulle ikke tro det, men hvis man ikke evne at levere en acceptabel kvalitet, så altid vælge en anden kanaludbyder.
Mvh
Ole Thellufsen

Redigeret af Kasper: Fjernet adresse fra posten

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Der må ikke gives private oplysninger, de bedes slettet.
Omdømme 5
Badge +2
Hej Ole,

Jeg har hørt på speedway cykler siden kl. 19, her er lyden god nok.
Jeg har en ny boks fra Yousee nu og det hele virker OK.
Omdømme 7
Badge +4
Ole Thellufsen skrev:

På samtlige kanaler er lyden dårlig. Der er en gnasken og smasken i lydbilledet, som er voldsomt generende her til aften d. 24.6.
Det er ufatteligt, at udbyderen You See blot lade det stå på, nu gennem en hel time.
Fænomenet har optrådt før, og det fortsætter gerne gennem længere tid.

100% sikker på at det ikke skyldes en eller anden teknisk fejl med dit TV, der gør at de lyd problemer optræder periodisk?
Her er der slet ikke noget galt med hverken MPEG eller AC3 lyden på de forskellige kanaler i den gamle fulde pakke.
Den lyd fejl du beskriver som noget du også har oplevet tidligere, er heller ikke noget jeg har oplevet før.
Omdømme 5
Badge +5
Hej Ole

Oplever du stadig problemer med lyden på dit tv?

Hvis ja, så meld gerne tilbage, hvilket udstyr du har stående samt hvilke kanaler du oplever det på.

Har du en løsning du kan komme tilbage med så skriv den i stedet gerne og markér den som bedste svar. Jeg håber at du har fået det løst nu :)
Badge
Jeg oplevere desværre også lydproblemer med min boks :-(
Det er sjovt nok hovedsageligt på de tyske kanaler, hvor der er små korte udfald, som
med tiden gør en vandvittig , udover de tyske (ARD,ZDF,RTL) så er lyden
på TV3 plus underlig diffus , d.v.s. at talen nogle gange kommer i højre højttaler i stedet
for center.
Mit TV Philips 55PFL8008, og lyden er Sonos soundbar samt to stk Play 1.
Lyden er tilsluttet med optisk kabel, som er tilsluttet direkte til Sonos baren, så der er ingen
mellemled som forstyrer. Jeg har prøvet med 3 forskellige kabler, for at være sikker på at det
ikke er det med leveret kabel som er problemet.
Jeg har lavet fejlmelding hos Sonos, og fået lavet to diagnoser, og her fungerer alt som det skal
og jeg har også nulstillet og gendannet boksen.

Så nu er jeg snart fortvivlet, what to do ???
Omdømme 7
Badge +6
Som Per K har skrevet tidligere, så opleves der ikke lydproblemer, hverken når lyd kommer fra Soundbar via TV, eller når lyd kommer fra SR når der ses Film.
Så det tyder derved ikke på noget generelt problem, hvis det heller ikke forekommer på alle kanaler, så falder mistanken automatisk på et problem på kanalerne.
Ser ikke Tysk TV eller Viaskvat kanalerne.
Hvilket lydformat bruges.? Surround eller Stereo, prøv med Stereo hvis den ikke er stillet til det.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)