Spørgsmål

Dårlig bitrate på HomeTrio Fiber

Hej youSee,

Jeg har netop fået installeret HomeTrio Fiber. Først var det en lidt negativ overraskelse at der ikke som udgangspunkt er nogen HD kanaler med (kun SD kanaler) i et fiber produkt som sælges i 2016.
Selv efter at have betalt en mer-pris (!) for at få adgang til HD kanalerne, er billedkvaliteten - selv på HD kanalerne - ubetinget ringe. Jeg kommer fra en Canal Digital parabol-løsning, og deres billedkvalitet på f.eks DR1 er LANGT bedre end youSee fiberløsingen.
TV signalet er komprimeret så hårdt, at lyden ved f.eks musik er nær ubrugelig hvor diskanten får en kraftig metallisk klang og der er tydelige compression artefakter i billedet.

Spørgsmålet er om min fiber-installation fejler noget, eller om det er den billedkvalitet som leveres via en fiber ?

2 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Dette er et brugerforum, ikke en kontakt til You See, derved ikke sagt at der ikke kan komme et svar fra en anden bruger som har en Fiberforbindelse.
Omdømme 7
Badge +4
Netdragen. Yousee kører med en opløsning på 12 Mbit på DR og TV2 fra deres hovedstation, så mon ikke det er dit udstyr eller forbindelse, der er noget galt med ?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)