box anmeldelse

Omdømme 4
Badge +2
  • Guide
  • 100 kommentarer
Jeg har lige taget min youSee box i brug. Og hvilken skuffelse.
1. Teksttv: når man åbner for ttv skal boxen først til at hente siderne. Der er tilsyneladende ikke mulighed for at se tv-billede samtidig med ttv.
2 Apps/tilføjelsesting: Jeg savner mulighed for at se DR's programmer lagt til streaming (dr.dk/tv/programmer og i en app på mit fjernsyn) . HBO og Netflix er lige i underkanten. Hvor er Dansk Filmskat, og hvor er eurosportplayer? Bare for at nævne tjenester, jeg i dag er betalende kunde på. Og hvorfor er der ikke en youtube app?
3. Kanaler Umiddelbart savner jeg kun vox i min blandselv pakke (jeg kan se kanalen på mit tv, men hverken på net eller box)
4 Kabelføring Ikke godt at I har sparet "antenne ud", så jeg nu står med valget mellem at anvende mit tv som tv eller anvende jeres ikke for gode box.
5 Film: Jeres udvalg af film inkluderet i boksen er beskedent.
6 Kvalitet I første omgang virker billedkvaliteten ikke sådan for alvor overbevisende.
7 Privacy Jeg er absolut ikke tryg ved, at I opsamler data om mit medieforbrug. Uanset hvad I vælger at bruge det til. Håber I har en kompetent DPO på sagen inden årsskiftet.
8 TVguide Fraværet af søgemuligheder i guiden og den fortvivlende ringe søgefunktion på boksen trækker også ned.
En samlet vurdering af min adgang til "Danmarks største underholdningsunivers" må lande på ** (2/6 stjerner). Hvis jeg skal være flink.
Mit fjernsyn vinder på de fleste punkter

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
1. Der er ingen planer om den funktion.
2. Der forlyder intet for nuværende om implementering af de Apps. Der er Arkiv for alle kanaler på boksen. (enkelte undtagelser). Dansk Filmskat er ophørt.
3. Det er en rettighed du skal have på plads, kontakt Kundeservice.
4. Den er beregnet til at bruges i stedet for Tuneren i TVet.
5. C More kan tilkøbes.
6. Billed kvaliteten er så absolut i orden.
7. Vides ikke.
8. Der kan søges på alt der er på boksen, TV udsendelser, Film og Serier, Netflix har egen søgefunktion.
Omdømme 4
Badge +2
Hej Radiomanden
1 OK. Så er mit tv bedre
2 Dansk filmskat er ikke ophørt (jeg er betalende kunde) Samarbejdet med youSee er ophørt.
DR's streamingtjeneste har frem til 12/7 samtlige afsnit af matador online. youSee har kun de allerede udsendte afsnit. Bare som et eksempel.
3. Igen?
4. Mit tv er bedre. Har bestilt en splitter hos youSee :)
5. Ok
6...
7. Det får youSee nok styr på. Måske under tvang, bødestørrelsen bliver fra næste år 4% af den globale omsætning.
8 Man kan fx ikke søge på kategorier. Man kan ikke afgrænse sin søgning til livetv, arkiv eller?
Kort sagt: Mit tv gør det bedre.....
Omdømme 7
Badge +7
Jeg har to bokse og bruger en splitter begge steder, så jeg kan se TV uden boks. Bruger dog altid boks, men for en sikkerheds skyld, ønsker jeg TV som en mulighed. Det giver ingen problemer med kvaliteten af signalet.
Omdømme 5
Badge +4
Hej nuber2,

Tak for din anmeldelse af tv-boksen. Selvom du ikke ved første øjekast er blevet imponeret, så er jeg sikker på, at du vil blive glad for den! :)

En af boksens styrker er helt sikkert, at du kan optage, start-forfra, spole og pause dine udsendelser samt se alt det du gik glip af i TV-arkivet - har du haft mulighed for at afprøve disse funktioner endnu?

Derudover bør der være god billedkvalitet, ligesom hastigheden på f.eks. zapning tidligere er blevet rost meget i andre anmeldelser. Hvad synes du om hastigheden?

Vi laver løbende opdateringer på Humax-boksen for at gøre den endnu bedre, og jeg tager dine input med videre.

Vh
Nikolaj
Omdømme 1
Jeg har lige fået den nye box sat op, og jeg er voldsomt irriteret.

Hvis jeg sætter boxen direkte til TV'et med det medfølgende HDMI kabel, så får jeg perfekt billede og lyd (720p eller 1080p og 5.1/7.1 alt efter kilden). Fint nok.

Men hvis fører HDMI fra yousee boksen igennem enten min forstærker (som jeg ønsker, da der ingen højttalere er på mit tv) eller via den lille, simple splitterboks jeg osse har (det var bare en test), så ryger billedet ned i 576i og lyden bliver væk, med mindre jeg på boksen vælger stereo!! Hvad foregår der!?

Jeg har den gamle yousee box (Samsungs 14 år gamle kasse), og den viser FINT 720/1080 gennem forstærker/switch. Det samme gør for øvrigt både min PS3 og min PS4.

Er det med vilje, Yousee??? Er det en eller anden form for kikset kopisikring!?

Andre, der har haft samme oplevelse? Hvis det ikke kan fixes, så ryger boxen sgu retur og så beholder jeg bare den gamle Samsung kasse.

ØV!!!
Omdømme 7
Badge +7
Har du ikke mulighed for at bruge den optiske lydudgang på bokse til din forstærker?
Omdømme 7
Badge +6
BjarkeBB skrev:

Jeg har lige fået den nye box sat op, og jeg er voldsomt irriteret.

Hvis jeg sætter boxen direkte til TV'et med det medfølgende HDMI kabel, så får jeg perfekt billede og lyd (720p eller 1080p og 5.1/7.1 alt efter kilden). Fint nok.

Men hvis fører HDMI fra yousee boksen igennem enten min forstærker (som jeg ønsker, da der ingen højttalere er på mit tv) eller via den lille, simple splitterboks jeg osse har (det var bare en test), så ryger billedet ned i 576i og lyden bliver væk, med mindre jeg på boksen vælger stereo!! Hvad foregår der!?

Jeg har den gamle yousee box (Samsungs 14 år gamle kasse), og den viser FINT 720/1080 gennem forstærker/switch. Det samme gør for øvrigt både min PS3 og min PS4.

Er det med vilje, Yousee??? Er det en eller anden form for kikset kopisikring!?

Andre, der har haft samme oplevelse? Hvis det ikke kan fixes, så ryger boxen sgu retur og så beholder jeg bare den gamle Samsung kasse.

ØV!!!

Ingen grund til at det står i 2 tråde.
Omdømme 7
Badge +7
Du mangler at få Radiomanden sendt til politiet.
Jeg har tilsluttet boksen til TV med HDMI og lyd fra TV til min soundbar med HDMI.
Somme tider bruger jeg HDMI fra boks til TV. Lyd fra boks til soundbar med optisk kabel. Kan også bruge samme køsning, men med lyd fra TV til soundbar med optisk kabel.
Lyden fra boks til soundbar giver den bedste lyd.
I alle løsningerne er billedet sat til 1080p.
Omdømme 7
Badge +6
Ja, det er helt gak at bruge Reciveren bare for at se Nyheder eller andet, det klarer en Soundbar, til Film bruges Reciveren. Det være sig både fra Humaxen og BD afspilleren.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)