Boomerang, TV3, DRK mm. falder periodisk ud og forsvinder fra guiden

Hej Alle,

I vores lille by Ørslev ved Vordingborg er vi flere der oplever at flere digitale kanaler sporadisk forsvinder, for at komme igen efter 1 til 2 minutter. Når kanalerne forsvinder, forsvinder de ligeledes fra kanaloversigten (Guiden) på tv'et.

Fejlen rammer ca. otte digitale kanaler, og sker som sagt ikke kun hos mig. Fejlen opstod efter Yousee's omlægning af kanaler 2. december. Har fire tv af forskellig mærker/modeller i huset, og fejlen rammer alle tv. Har forsøgt kun at tilslutte et tv direkte til 'fødekablet', så ingen signalforstærkere eller fordelere benyttes, men fejlen opstår alligevel.

Alle kabler, signalforstærkere, signalfordelere, stik og TV er alle Yousee godkendt.

Har snakket med formanden for antenneforeningen, der har henvist mig til den 'lokale' Yousee teknikker (Dansk kabel Tv), men de har pt. for travlt med div. fejl efter kanalomlægningen 2. december, så de kunne pt. ikke hjælpe.

Er der nogle herinde der ved noget om problemet. Har ikke kunnet finde noget under Drift information, eller via google søgning?

Mvh.

Søren

4 Kommentarer

Hej Søren,

Jeg oplever samme fejl i Fredericia med at billedet falder ud på blandt andet Tv3, og Kanal 6 m.fl. 

Jeg har forsøgt at tjekke mine kabler - men burde ikke være dem det er galt med, da nogle kanaler går fint igennem. 

Ligesom dig har jeg søgt på driftinformation uden held. 

Mvh. 

Steffen

Hej Steffen,

Fredericia!!! Ok så det er vidst ikke kun et lokalt problem, sjovt YouSee ikke har nævnt det nogle steder eller fikset det endnu.

Startede det også hos dig pr. 2. December??

Mvh.

Søren

Hej Søren, 

Nej .. Tror ikke det er et "lokalt" problem. Jeg har haft ringet til yousee og de vil sende en tekniker ud til mig, da de tror det er min TV-boks som jeg modtager mit signal fra der fejler noget. 

Jeg er begyndt at få udfald på flere kanaler mens andre kanaler er helt fine. Går jeg over til et "analogt" signal er der ingenting på de kanaler der hakker digitalt. 

Men jeg skal nok lige give en tilbagemelding når jeg har haft en tekniker på. Har du haft tekniker på?

Hej Steffen,

Nope, har endnu ikke haft tekniker på.

Har det sådan, at jeg helt vil udelukke alle muligheder for (egne) fejl inden jeg tilkalder kavaleriet, da de alligevel beder om at udelukke dem først og takserer så ellers deres besøg til 200,- kr.

Så hvis jeg for starten kan udelade alle de fejl som en tekniker kan komme i tanke om, så føler jeg, at jeg allerede er kommet meget længere..

Ser frem til din tilbagemelding vedr. teknik besøg. Du kan jo nævne at det også er et problem i Ørslev, 4760 Vordingborg.

Ps. Under dit navn står der Grønt Bælte, er det som 5 Kyu?? Har selv grønt bælte i Okinawa Goju-Ryu karate-do?

Mvh.

Søren

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)