Svar

Boksen starter selv op

Badge +1
Efter har seneste opdatering af Humax boksen (ver. 1.60) har jeg flere gange oplevet at boksen selv starter op når jeg har slukket den med fjernbetjeningen. Der går lige et par minutter så lyser den grønt og jeg er nødt til at slukke boksen bagpå. Så virker boksen fint nogle dage og så kommer fejlen igen.
icon

Bedste svar af Kasper 10 august 2017, 15:19

Hej henningoc

Jeg ved at vores tekniske afdeling undersøge dette, så det er noget vi er OBS på. Der er ikke andet for end at gøre de nævnte manøvrer her i tråden.

Se original

21 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +6
Den skal lige gendannes, så holder den op med det.
Omdømme 4
Badge +2
Henning

Kører du med "høj" eller "normal" strømbesparelse ?
Badge +1
Jeg kører med høj strømbesparelse. Hvis jeg starter en gendannelse af boksen så mister jeg jo mine film og det er jo først efter den sidste opdatering at der har været problemer.
Jeg frygter lidt hvad de kommende opdateringer vil medføre af utilsigtede problemer
Omdømme 4
Badge +6
En gendannelse sletter ikke noget, det er kun en fabriksgendannelse der sletter HDDen.
Den kan også bare slukkes og tændes igen, det gør det samme.
Omdømme 4
Badge +2
Henning, prøv forinden at sætte den i almindelig strømbesparelse for at se, om den stadig starter op af sig selv, hvis det hjælper, så ligger fejlen måske i strømbesparelsen,. (Men uden at genstarte boksen i første omgang)
Omdømme 4
Badge +6
Det skulle ikke være nødvendigt, det skete på min for en 5 ugers tid siden, det er ikke kommet igen efter en gendannelse.
Omdømme 4
Badge +2
Radiomanden skrev:

Det skulle ikke være nødvendigt, det skete på min for en 5 ugers tid siden, det er ikke kommet igen efter en gendannelse.

Det kan også være, det var genstarten af boksen, der hjalp, det gjorde den hos mig.

Men hvis Henning siger, den ikke starter op, når den står i almindelig strømbesparelse, men gør det igen, nå den står i høj, så kunne det måske være, at det er strømbesparelsen, der fejler.

Iøvrigt har jeg set adskillige, hvor hverken den genstart, mild gendannelse og fabriksindstilling hjalp. Og hvor de fik byttet boksen.

Men jeg har ikke set nogen, der kan bekræfte, at den gør det, når de kører almindelig strømbesparelse
Omdømme 1
Hej alle,

Min ret nye Humax boks er også begyndt at starte selv, det er måske siden jeg har ændret den til HØJ strøm besparelse. Hvor meget er sparet ved den er på høj?
Men noget andet, her i dag er der sort skærm først på Eurosport, først ved at skifte lige til nummer 40 kanal og tilbage til Eurosport på kanal 39 kommer der billede.

Kan begge afhjælpes ved at slukke for boksen eller Gendanne den som Radiomanden vist har skrevet her?
Omdømme 4
Badge +6
Sort skærm er ikke oplevet, men da jeg for en 5-6 uger siden oplevede at den tændte selv, blev den gendannet, og der har ikke været det problem siden.
Omdømme 1
Nu var Eurosport også uden lyd, så jeg prøvede at slukke og tænde for Boksen og ser om det virker...
Omdømme 4
Badge +2
Jorn-Hansen skrev:

Hej alle,

Min ret nye Humax boks er også begyndt at starte selv, det er måske siden jeg har ændret den til HØJ strøm besparelse. Hvor meget er sparet ved den er på høj?
Men noget andet, her i dag er der sort skærm først på Eurosport, først ved at skifte lige til nummer 40 kanal og tilbage til Eurosport på kanal 39 kommer der billede

interessant at den er startet med at starte op og måske sort billede ved skift af kanal, efter du har sat den i HØJ. Det er også min mistanke at det er HØJ der driller
Iøvrigt bruger den 40 gange så meget strøm i standby, hvis du ikkke bruger HØJ. 0,33 w og 12,8 w
Omdømme 3
Badge +5
Hej henningoc

Fik du afhjulpet det ved gendannelse af boksen :)
Omdømme 1
Nu efter 4 dage startede min Boks op af sig selv igen og det flere gange, så jeg ændrede det til LAV strøm besparelse og i løbet af natten var den ikke selv startet op, men er det ikke noget der kan afhjælpes ved næste software opdatering...?
Badge +1
Jeg har nu gendannet boksen til fabriksindstillinger (og dermed slettet alle optagede film). Der gik kun nogle dage, så begyndte boksen igen selv at starte op af sig selv efter at være slukket med fjernbetjeningen (opstart sker efter ca. 30 sek.). Det skal bemærkes at jeg efter gendannelse ikke har ændret i indstillinger - hverken strømstyring eller noget.
Boksens produktionsdato er 16. marts 2016.
Omdømme 3
Badge +5
Hej henningoc

Jeg ved at vores tekniske afdeling undersøge dette, så det er noget vi er OBS på. Der er ikke andet for end at gøre de nævnte manøvrer her i tråden.
Blot til oplysning, så havde jeg samme problem, løste det med at ofre alle mine optagelser og lave en fabriks gendannelse. Det virkede fint nogle dage, og nu starter den så også igen.
Venter og ser om der ikke kommer en rettelse i næste opdatering.
Omdømme 1
Det virker lige så godt at slukke helt for boksen bagpå i lidt tid, så bliver alle optagelser ikke slettet, men min boks sidste gang startede igen selv efter få dage, men nu er der gået nogle dage uden den selv er startet...
Omdømme 4
Badge +2
Jorn-Hansen skrev:

Det virker lige så godt at slukke helt for boksen bagpå i lidt tid, så bliver alle optagelser ikke slettet, men min boks sidste gang startede igen selv efter få dage, men nu er der gået nogle dage uden den selv er startet...

Det har også virket for mig, altså at tage strømmen
Omdømme 1
Under 1 uge er gået, men nu startede Boksen selv op igen...

Men pga. den har mulighed for selv at starte op om dagen i tennis tiden, er fordi jeg nu kun bruger mit TV til at se Fuld Pakke kanalerne. ;-)
Badge +1
Har præcis samme oplevelse som nogle af i andre. Den hjælper at slukke boksen, lave fabriksgendannelse og tage strømmen - men kun i en kort tid. så starter boksen igen af sig selv.

Herudover har jeg store problemer med optagelser - boksen sletter dem nogle gange lige i det øjeblik optagelsen er færdig. Dette problem er også opstået efter den sidste opdatering.

Forstår simpelthen ikke at Yousee ikke trækker opdateringen tilbage når der er mange der har haft problemer efter at den er lagt på boksen.
Omdømme 4
Badge +6
Når opdateringen er installeret, så kan den ikke rulles tilbage, så der skal en rettelse til.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)