Svar

Boks og TV med samme fjernbetjening?

Hejsa.

Jeg mener at have læst et sted, at "man" kunne betjene både sit Samsung TV og YouSee boks med en og samme fjernbetjening, men kan ikke finde artiklen...

Nogen der ved om det kan lade sig gøre?

icon

Bedste svar af Radiomanden 10 april 2016, 11:02

Ja, Remoten til YS 3126 boxen kan tænde/slukke TVet og styre Volume.

Se original

18 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Ja, Remoten til YS 3126 boxen kan tænde/slukke TVet og styre Volume.

Kan godt slukke mit samsung tv med koden 0010, men kan bare ikke tæde det igen til den nye boks.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

Kimbi skrev:
Kan godt slukke mit samsung tv med koden 0010, men kan bare ikke tæde det igen til den nye boks.

Har du omhyggeligt brugt denne vejleding ved opsætning af den nye fjernbetjening?

https://kundeservice.yousee.dk/tv/funktioner-og-brug/fjernbetjening-til-yousee-boksen/opsaet-fjernbetjening

Så kan den nye fjernbetjening tænde og slukke og på anden måde styre tv og boks.

Vilhelm skrev:

Kimbi skrev:

Har du omhyggeligt brugt denne vejleding ved opsætning af den nye fjernbetjening?

https://kundeservice.yousee.dk/tv/funktioner-og-brug/fjernbetjening-til-yousee-boksen/opsaet-fjernbetjening

Så kan den nye fjernbetjening tænde og slukke og på anden måde styre tv og boks.

Jeps til punkt og prikke

kan man kun have en ikke original fjernbetjening tilsluttet?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Jeg forstår ikke rigtig hvad du mener.

Det er remoten til den nye boks, der gerne skulle kunne styre både dit tv og din nye boks.

Vilhelm skrev:
Jeg forstår ikke rigtig hvad du mener.

Det er remoten til den nye boks, der gerne skulle kunne styre både dit tv og din nye boks.

Ja, det er den helt nye boks og fjernbetjening.

Jeg har fulgt vejledningen og kan slukke fjernsynet, men det vil bare ikke tænde igen.

Jeg har et Samsung tv og bruger koden 0010, som der fremgår man skal.

Uden held.

Har nulstillet med kode 1000. Så kan boksen tændes og slukkes med både boks og tv knap.

Har prøvet med kode 0029, men med den kan jeg slet ikke slukke tv'et.

Har umiddelbart opgivet og bruger fjernbetjeningen fra Samsung til tv'et.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Når du har indkodet dit tv, skal du huske at slukke dit tv på boksens fjernbetjening. Så snart dit tv er slukket, er det vigtigt, at du straks trykker på OK.
Vi har en philips soundbar til vores philips fjernsyn. Kan fjernbetjeningen til den nye boks sættes op til at styre lyden på soundbaren?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Både ja og nej, Volume på TV/externe enheder kan styres ved regulering af Volume på boxen, når den er stillet til Stereo.

Omdømme 3

Badge +3
Helt rigtigt, men der er den krølle på, at hvis fjernbetjeningen (stereo) er sat til at styre tv'et, så er det kun lyden på tv, der reguleres.

joern skrev:
Når du har indkodet dit tv, skal du huske at slukke dit tv på boksens fjernbetjening. Så snart dit tv er slukket, er det vigtigt, at du straks trykker på OK.

• 

Ja det gjorde jeg, den blinkede som anført to gange, men tv'et tændte bare ikke igen:(

• Omdømme 3

Badge +3
    Husk at nulstille fjernbetjeningen inden den kodes igen.

joern skrev:
    Husk at nulstille fjernbetjeningen inden den kodes igen.

• 

Det har jeg også prøvet, heller ikke her hjalp det.

Jeg kan tænde og slukke boksen. Men ikke tv'et, uanset hvad jeg gør.

• Jeg har samme problem som Kimbi. Jeg kan regulere lydstyrken og slukke for Samsung tv'et med fjernbetjeningen til boksen, men jeg kan ikke tænde for tv'et igen. Har også prøvet med både kode 0010 og 0029 (de "virker" begge to) og jeg har også husket at nulstille med kode 1000 ind imellem. Er der nogen, der har løst problemet?
    Omdømme 3

Badge +3
    Har også Samsung TV, og Humax boksen, Remoten til den virker fint til tænd/sluk/Volume af TVet. Det virkede første gang det blev prøvet, det er ikke en løsning, men en bekræftelse af at det virker.
    Hvorfor ævler i frem og tilbage om det problem, det har jeg og en milliard andre haft fra starten
    fordi Yousee ikke tager det alvorligt og opdaterer boksen. Der har været så mange indlæg om
    det, så la nu vær. Brug fjernsyns fjernbetjeningen til den øvelse ( tænd og tekst tv )så bliver man ikke skuffet.
    Enig. Duer ikke på alle parametre. YouSee TV er skod signal, skod produkter. Billedet pixelerer. Ny boks/fjernbetjening modtaget. Så er der en irriterende lyd i baggrunden, når der tales ellers vises tekst på TV'et. Beskrivelsen og den visuelle vejledning til opsætning af fjernbetjeningen til at styre TVet svarer ikke til det fremsendte udstyr. Min Sony fjernbetjening synes at have de funktioner, der findes på YouSee fjernbetjeningen, så hvorfor kan Tv-boksen ikke blot opsættes til fjernsynets fjernbetjening. Forekommer helt tovligt at YouSee bruger resourcer på at lave sine egne fjernbetjeninger, som så ovenikøbet er skod kvalitet i forhold til fjernsynets lækre betjening også ergonomisk set.
    Jeg ønsker bare en kode der virker og ikke bare en fælles kode 0029 der virker på nogen ting men ikke så man kan tænde for fjernsynet igen

Besvar

• :D
      • :?
      • :cool:
      • :S
      • :(
      • :@
      • :$
      • :8
      • :)
      • :P
      • ;)