BOKS i antenneforening

Øhhh hvorfor er det lige at antenneforenninger skal diskremineres  og betale hele 70 kr mere for den nye boks, end resten af danmarks befolkning???

En god måde for yousee at få skrabet pengene der gives i rabat (vel og mærke fordi youssee har en aftale om stor køb /kundetilslutning gennem foreninger) - ind ad bagvejen!

Øv hvorfor kan i aldrig lave noget straight... uden tvister der gør en så harm

-Altså hvis det gav mening, så kunne man måske overleve det, men der er ingen what so ever logik i det!

s

20 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

mellin81 skrev:
Øhhh hvorfor er det lige at antenneforenninger skal diskremineres  og betale hele 70 kr mere for den nye boks, end resten af danmarks befolkning???

En god måde for yousee at få skrabet pengene der gives i rabat (vel og mærke fordi youssee har en aftale om stor køb /kundetilslutning gennem foreninger) - ind ad bagvejen!

-Altså hvis det gav mening, så kunne man måske overleve det, men der er ingen what so ever logik i det!

s

Skal boksen købes gennem antenneforeningen?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

mellin81 skrev:

Foreninger som ikke laver en aftale, skal deres kunder betaler Kr.99/måned. Foreninger som laver en aftale, og det gør mange, der skal deres kunder betale Kr.30/måned. Så det er op til foreningerne hvad de vil gøre for deres kunder. Den forening jeg er i har aftale, så derfor er prisen Kr.30/måned.

nej ... men har din boligforening ingen aftale (man for ikke af vide hvilken aftale det drejer sig om)

så skal man modsat resten af danmark betale 99 kr for boksen

kunne være rarat hvis yousee fortalte lidt mere om den aftale, så an vidste hvad man har med at gøre!

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Det er antenne foreningerne der skal indgå en aftale med YS, om en forlængelse af deres levering med yderligere 2 år,, gør de det kan deres medlemmer leje boksen til Kr.30/måned, hvis ikke den aftale indgås, så vil YS tage Kr.99/måned for boksen.

Det er blevet oplyst i forbindelse med udgivelsen af boksen at det er på den måde det foregår.

De fleste foreninger giver Rabat i forbindelse med levering af  TV, Bredbånd og Telefoni (Mobil).

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

mellin81 skrev:
nej ... men har din boligforening ingen aftale (man for ikke af vide hvilken aftale det drejer sig om)

kunne være rarat hvis yousee fortalte lidt mere om den aftale, så an vidste hvad man har med at gøre!

Foreninger kan henvende sig til deres YouSee-konsulent (kontaktperson hos YouSee) og bede om en ny leveringsaftale. Den medfører ingen andre ændringer end at foreningen fra den nye aftales indgåelse får en 24 mdr.s bindingsperiode. Hertil kommer som hidtil en opsigelsesfrist på 12 mdr. (Opsigelse kan først ske efter at bindingsperioden er udløbet).

Hvis en forening ikke ved hvem der er dens YouSee-konsulent, eller har glemt, hvordan man logger ind i selvbetjening på https://yousee.secure.force.com/selvbetjening,  kan den ringe til foreningsservice, 70 70 40 44 eller sende en mail til mailto:foreningsservice@yousee.dk.

Problemet med disse ændringer er, så vidt jeg kan se, at foreningerne ikke orienterer medlemmerne (beboerne) og heller ikke selv tager affære. YouSee skrev til min forening om sagen i begyndelsen af april. På det tidspunkt havde jeg (allerede den 17. marts)  rekvireret den nye aftale. Den fik jeg i begyndelsen af april. Foreningen tiltrådte derefter den nye aftale, og da YouSee fik den tilbage, blev den straks registreret, så beboerne kunne få den nye tv-boks for 30 kr. pr. måned. Den første måned var gratis, så ingen kom til at betale 99 kr./md. Jeg sørgede selvfølgelig for at beboerne blev orienteret.

Omdømme 3

Badge +3

mellin81 skrev:

Det kan være lidt svært at forstå. I en tråd laver du ophævelser mod, at du, som så mange andre, skal betale 99 kr./md. I en anden tråd er den gal med, at få boksen på nettet, da du skal bruge et mega langt kabel og kun fik et mindre.

Det får mig til at spørge: Hvorfor beholder du ikke bare den gamle boks?

godt spørgsmål... det kunne også have været fedt, hvis jeg var blevet oplyst om at jeg skulle betale mere OG at boksen åbenbart ikke kan sættes op som den gamle, gennnem antennekabel... INDEN jeg bestilte den! :( 

handler ikke om et forkort kabel... det er jo bare bægret der skvulper over

og så ser jeg pludselig at jeg skal betale 70 kr mere end resten af danmark, for noget der åbenbart ikke fungere i alle hjem.

nu har jeg haft den gamle i 5 år er mildest talt godt træt af den, hvilket vidst ikke er helt ukendt for folk der har haft den i sit hjem. men ja det er da  svært at forstå man laver et nyt produkt uden at nævne den ikke kan sættes op på samme måde som det den udskiftes med

desuden laver jeg indvendinger mod at der ikke er nogen logisk forklaring på HVORFOR vi skal betale mere... ikke at vi SKAL betale mere

men det giver ikke mening i mit system den måde det tilsynladende er delt op på! hvis der fulgte en forklaring og evt løsning med så ville det være super fint. men det gør der jo ikke... ikke engang kundeservice ved hvad baggrunden er for denne opdeling

Omdømme 3

Badge +3
 Du har fået grunden til at du skal betale Kr.99 i stedet for Kr.30

jeg skriver  et svar jørn... der ikke kan forstå hvorfor jeg vælger en ny boks... forklare ham hvorfor... ved ikke hvad din kommentar går på

vilhelm... tak for info

er du i bestyrelsen af boligforening? eller hvordan håndtere man dette som alm beboer... der ikke megen kontakt med os beboere og bestyrelse her...

kan man rekvirerer det skriv du taler om fra yousee, eller hvordan gjorde du?

Omdømme 3

Badge +3
 Gik på Antenneforeningens hjemmeside, hvor de skrev at der var indgået aftale om boksen, derefter blev den bestilt.

men nu er hele pointen her jo at der åbenbart ikke er nogen aftale... her er ingen antenneforening kun boligforening

og eftersom der ikke er nogen information om hvordan man får boligforenningen til at indgå sådan en aftale... eller hvad sådan en aftale indebære for boligforeningen, som jo nok er vigtigst... her plejer vi jo at skal stemme om beslutninger på et årligt beboermøde...

så kunne være rigtig rart hvis jeg forstod hva det hele egentlig drejer sig om... så kan jeg måske selv gå videre til boligforening

men igen det ret meget envejs-kommunikation der er herude og mener ærlig talt heller ikke det er min opgave at  leje detektiv... kunne jo være fint hvis youseekundeservice vidste noget mere om det, men de ved åbenbart så lidt som jeg 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Det er ligegyldigt om det er en antenneforening eller boligforening eller hvad man kalder det. Den må henvende sig til Yousee Foreningsservice og bede om en ny aftale mhp. at beboerne kan få den nye tv-boks for 30 kr. pr. måned.

Jeg har angivet mailadresse og telefonnummer. Nu må du selv tage affære og lade være med at spille hjælpeløs.

Vilhelm

-jeg spiller skam ikke hjælpeløs... jeg føler mig hjælpeløs, det er ikke et spil, det er helt helt oprigtigt og ærlig talt hvis du ikke gider svare så lad være... du behøver  ikke nedgøre mig!

min kommentar vedr. foreninger var til radiomanden

og ja jeg havde så ikke lige sat dine  numre mm i forbindelse med med beboere - min fejl!

men du lød som en der sidder i en forening udfra det du har adgang til af oplysninger, derfor stilte jeg de spørgsmål  og spørgsmålstegn hvad jeg reelt havde  af muligheder. 

som det er nu må jeg gennem boligforening prøve at henvise til det du skriver, så håber jeg de selv kan tage en (konstruktiv) beslutning.

Min harme går mest på at jeg har haft et halvt år med teknikere rendene og service og support der aldrig ved noget som helst og endelig når alt ser ud til at ordne sig, så popper dette problem op, oven i at boksen så heller ikke kan sættes til som den plejer... og det gennemgående tema her er bare mangel på oplysning, ufærdige/ugennemtænkte løsninger og nogen der siger noget og andre siger noget andet og de fleste har intet andet at sige end sådan er det bare, ved ikke hvorfor... jeg kan tage til takke med meget hvis jeg forstår.

Nu forstår jeg så lidt mere - Drejer sig i bund og grund om at for at vi kan få bokse til 30 kr. så skal boligforening komitte sig til 24 mdr. levering og min opgave er at få boligforening til at synes at dette er genialt.!

men tak fordi du gider at forklare det som ingen andre kunne forklare, nu har jeg en ide om hvad denne del af problematikken  drejer sig om. 

Omdømme 3

Badge +3
At du får besked på, at du skal betale 99 kr./md. er ikke ensbetydende med, at din forening ikke har indgået en aftale. Forklaring følger:

Den 18.04.2016 fik jeg af flere medarbejdere besked på, at jeg skulle betale 30 kr./md. Fik boksen dagen efter og yderligere nogle dage gik, så fik jeg en ordrebekrøftelse på 99 kr./md. Skrev så til bestyrelsen i ejerforeningen og fortalte om boksen samt om betingelserne for at vi alle kunne få boksen til 30 kr./md. Kort efter meddelte bestyrelsen mig, at de havde indgået en aftale med YouSee (foreningsservice) om forlængelse af opsigelsesvarslet.

Så besluttede jeg mig for, at skrive til YouSee (kundeservice) for at få en ny ordrebekræftelse med 30 kr./md. YouSee meddelte mig, at min forening ikke havde nogen aftale.

Kort efter kom der en mail fra YouSee om, at vores forening havde indgået en aftale med YouSee, der betyder at medlemmerne kun skal betale 30 kr./md.

I skrivende stund har kundeservice stadig ikke registreret, at foreningens medlemmer kan få boksen til 30 kr./md.

Mit råd må så være, at du retter henvendelse til din bestyrelse, for at få oplyst om den har eller vil indgå en aftale med YouSee.

Du bør kunne få et gratis trådløst modem (5 GHz), da Dansk Kabel-TV er ejet af YouSee/TDC.

tak for din uddybende forklaring... det giver lidt mere stof til forståelsen. Nu begynder jeg at kun danne mig et overblik over hvad det hele drejer sig om og hvordan jeg skal gribe det an.

Er nu RET sikker på at min boligforening skal have et spark bag i, eller i det mindste overtales... ændringer i hvad som helst er desværre ikke noget der gøres så nemt heromkring.

Er ret sikker på vi havde fået det afvide i nyhedsbrevet hvis det var sket og vi har i febr. indgået aftale med yousee om levering af forskellige pakker og bland selv, så tænker det var kommet op i den forbindelse

Findes der gratis ting nu om dage :) 

dansk kabel tv samarbejde med TDC, men er ret sikker på når det kommer til ydelser så er det 2 forskellige forretninger

eks da yousee havde outsourcet opgaven om at ændre boligforeningens tv netværk til et stiksystem, var det Dansk KTv der lavede det, men da problemerne så kom efter det og jeg kontaktede dem, så sagde de at de intet havde med det at gøre... det var TDC opgave da det  var dem der leverede 'indhold'  

Og når jeg talte med TDCteknikerne der kom og skulle fejlrette sagde de intet havde at gøre med DKTV  -ikke engang informations udveksling omkring de problemer der så var opstået pga dem... 

heller ikke yousse support mener de har noget at gøre med mit internet, deværre.

Omdømme 3

Badge +3

mellin81 skrev:
tak for din uddybende forklaring... det giver lidt mere stof til forståelsen. Nu begynder jeg at kun danne mig et overblik over hvad det hele drejer sig om og hvordan jeg skal gribe det an.

Er nu RET sikker på at min boligforening skal have et spark bag i, eller i det mindste overtales... ændringer i hvad som helst er desværre ikke noget der gøres så nemt heromkring.

Er ret sikker på vi havde fået det afvide i nyhedsbrevet hvis det var sket og vi har i febr. indgået aftale med yousee om levering af forskellige pakker og bland selv, så tænker det var kommet op i den forbindelse

Findes der gratis ting nu om dage :) 

dansk kabel tv samarbejde med TDC, men er ret sikker på når det kommer til ydelser så er det 2 forskellige forretninger

eks da yousee havde outsourcet opgaven om at ændre boligforeningens tv netværk til et stiksystem, var det Dansk KTv der lavede det, men da problemerne så kom efter det og jeg kontaktede dem, så sagde de at de intet havde med det at gøre... det var TDC opgave da det  var dem der leverede 'indhold'  

Og når jeg talte med TDCteknikerne der kom og skulle fejlrette sagde de intet havde at gøre med DKTV  -ikke engang informations udveksling omkring de problemer der så var opstået pga dem... 

heller ikke yousse support mener de har noget at gøre med mit internet, deværre.

Her kan du se, at Dansk Kabel TV ejes af TDC:

5 gode grunde til at vælge Dansk Kabel TV

1. Vi betjener mere end 600 bolig- og antenneforeninger på landsplan.
  2. Bredbånd og telefoni gennem Dansk Kabel TV er lig med kvalitet, stabilitet og sikkerhed.
  3. Vores kundeservice og support er parat til at hjælpe dig alle ugens dage.
  4. Vi er altid tæt på dig med vores landsdækkende korps af teknikere og installatører.
  5. Som et selvstændigt aktieselskab i TDC koncernen, har Dansk Kabel TV samarbejdsmuligheder og styrken til at finde de bedste løsninger og til at investere i den nyeste teknik.
Omdømme 3

Badge +3
Hvis du ikke kan få besked på, hvem der kan hjælpe dig, bør du henvende dig til foreningens bestyrelse/administrator.

Ja det var også min plan at henvende mig til bestyrelse udfra de opl. jeg har fået her... tager bare lige tilløb, og skal jo også først se om boksen overhovedt kan virke her.

det er heller ikke fordi jeg ikke gir dig ret i at DKTV er ejet af TDC... det var det jeg selv fremhævede overfor yousee dengang... men fik bare afvide at de to selskaber ikke havde noget at gøre med hinanden at gøre..

og begynder jeg at nævne yousee produkter overfor DKTV står de også helt af her...tror man skal bide mærke i der hvor der står 'selvsændigt aktieselskab'

tænker det er lidt ligesom telemore og TDC, det var jo også to forskellige forretninger, der drives vidt forskelligt

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)