Spørgsmål

Bland selv kanaler som iptv stream?

Omdømme 3
Badge
  • Guide
  • 42 kommentarer
Jeg bliver jævnligt ringet op af Yousee, for at få mig til at skifte fra fuld pakke til bland selv.

En af hoved årsagerne til at jeg holder fast i min fuldpakke, er at jeg bruger en multimedia PC med Linux og Mythtv, til at optage de udsendelser som jeg gerne vil se; men som sendes på tidspunkter hvor jeg ikke er hjemme.

Imidlertid har Mythtv også mulighed for at oprette en iptv tuner, som bruger en URL som ender på .m3u eller .m3u8. Ville der være mulighed for at man kunne få adgang til sine bland selv kanaler via en URL ala http(s)://username:password@server/kanal.m3u8 eller lignende. Hvis dette var muligt kunne jeg godt se fordelen ved at skifte til bland selv, da man bruger username:password, skulle det være muligt for Yousee at kontrolerer at man kun får adgang til de kanaler som er omfattet af ens abbonement.

Per

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Bland selv kanalerne er ligesom de ukrypteret også DVB-C, det er på IP når det er Arkiv og optagelser (Humax 4000). Da det ligger på en server hos You See.
Der er kun adgang til kanalerne som er i abonementet, det styres i TV boksen eller på den gamle måde med et Kort i TVet.
Omdømme 3
Badge
Ja men når man ser på sine kanaler via Android appen på en tablet eller mobil telefon, modtager man det som en form for iptv, så burde det også være muligt at kunne tilgå som en iptv stream via en URL hvis Yousee ville være villige til at tilbyde dette.

Per
Omdømme 7
Badge +6
De streams er givetvis krypterede. Derudover vides ikke hvordan det kører.
Det tror jeg helt sikkert ikke du skal regne med. Da krypteringen. Ligger i et ekstra lag i ts streamet. Det kunne man kun i deres spæde app start. Da de var tvunget til at sende et seperat stream. Til ios bruger. Da Apple dengang ikke tillod. Andet en standard ip streams. som ikke tillod kryptering.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)