Spørgsmål

Bland-selv kanaler, mystisk "problem"

Jeg har grundpakke via ejerforeningen, og har indtil i torsdags haft lille tillægspakke, direkte hos youSee.
I fredags skiftede jeg til 10 bland-selv kanaler, og er stødt på et "problem"..

Jeg sætter kort i mine to TV: Et Samsung og et Prosonic.
Indlæser kanaler: NetID 111, Frekvens 450000 på begge TV.

- Samsung (hovedkortet) giver mig adgang til ca 99% af alle youSee's kanaler. Dantot er på stående fod den eneste jeg kan huske jeg får en fejl med (men der er nogle få andre), men fx alle sportskanaler, TV2Charlie, diverse BBC (som jeg ikke abbonerer på) kan jeg uden problemer se.

- Prosonic (extrakort) giver mig adgang til præcis de kanaler jeg forventer: Alle kanaler i grundpakken, samt de 10 jeg har bestil. Alle andre giver en fejl på skærmen med at jeg ikke har rettigheder..

Nogen der har en idé om hvad der sker?
Jeg ved godt at det er et luksusproblem at få mere end jeg betaler for, men hvorfor sker det, og hvorfor er det kun på det ene TV??

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Når det er et helt nyt kort, så er der åbent for alle kanaler, i omkring 3-4 uger, derefter er det kun de kanaler der er rettighed til som er åbne.
Radiomanden skrev:

Når det er et helt nyt kort, så er der åbent for alle kanaler, i omkring 3-4 uger, derefter er det kun de kanaler der er rettighed til som er åbne.

OK, det giver jo mening, hvorfor der så er kanaler i overflod på Samsung'en..

Men hvorfor får jeg så "kun" det jeg betaler for på det andet TV?
Både masterkortet og extrakortet er bestilt, modtaget og sat i samme dag.
Faktisk blev extrakortet taget i brug to timer før masterkortet..
Omdømme 7
Badge +6
Det ved jeg ikke, har godt nok haft 2 kort, men det andet kort fik jeg først da der blev behov for det lang tid efter det første, det havde kun de kanaler der var rettighed til.
Det første kort var tilbage fra den tid hvor alt udover Grundpakken var krypteret, og fladskærme var et ukendt begreb.
Jeg mangler så til gengæld alle mine bland selv kanaler 10 stk.
Lidt træls.
Omdømme 7
Badge +7
Prøv at læse denne guide:
https://kundeservice.yousee.dk/tv/funktioner-og-brug/mangler-du-en-eller-flere-tv_kanaler
Det er så forsøgt uden held.
Det endte med et opkald til yousee.
Som klikkede på et eller andet på deres skærm, hvorefter det virkede.
Omdømme 5
Badge +3
På Mit YouSee står der jeg har 37 ud af 36 mulige. :8
Desuden kan jeg se en masse kanaler, som jeg ellers har fravalgt.
Bl.a. de fleste tegnefilm- og børnekanaler som er kodede. Der til også nogle andre TCM , TLC oget par stykker mere.
Det er selvfølgelig okay med ekstra gratis kanaler. Men det er jo det rene gale hus, hvor ikke meget hænger sammen.
De gange jeg har kontaktet Kundeservice, så snakker nogle i øst, mens andre gør det i vest.
Tja - så'nt er livet - desværre hos YouSee's kundeservice !

Mvh.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P