Blackouts på ny tv boks

• Deltager
  • 3 kommentarer
Har lige fået den nye TV boks; men den har et iriterende problem, når jeg ser TV eller start forfra på den nye boks, får jeg til tider nogle "black outs". signalet forsvinder helt i ca et halvt sekund, og kommer så tilbage, nogle gange sker dette flere gange i minuttet, hvilket er ret iriterende. Er dette et kendt problem, som vil blive rettet i en firmware opdatering, eller er der en defekt ved min boks?

8 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Jeg forstår ikke helt overskriften på tråden sammenholdt med dit indlæg.

Hvordan er boksen koblet på internettet?

Beklager, ved ikke hvordan den fik denne overskrift. har nu rettet den.

Den er koblet til internet via kable, og jeg har 300Mb via Yousee. har lige set to timer uden black outs; men det kimmer i perioder, mest når jeg set udsendelser direkte, det sker ikke på optagede udsendelser

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Jeg kender problemet fra min Samsung F8500 recorder, som også af og til mister HDMI synk'en. Jeg tror ikke der er så meget at gøre ved problemet, hvis det er det samme problem som jeg har haft m. forskellige HDMI optage enheder.

Hvis det er HDMI synk'en mellem dit tv og boksen der mistes, så kan der stilles på nogle delay tider i det TV's firmware. Men nogen gange er det chipsæt kompatibilitets problemer mellem forskellige leverandøre, som laver problemer. Læg mærke til, om HDMI inputtet i tv'et initialiseres hver gang til sker, altså om der kommer til at stå "HDMI...x" på skræmen lige efter det er sket. For så tror jeg helt sikkert det er problemet.

Jeg havde et Samsung C755 TV, som sammen med en ældre Sony analog recorder (m. HDMI) havde problemet. After lang tids klagen til Samsung, byttede de mit tv til et Samsung ES8005 som jeg har nu. M. 8005 tv'et og den gamle Sony recorder, der stopped problemet fuldstændig. Men det var kun indtil jeg købte en Samsung F8500 recorder, så var problemet tilbage igen, dog ikke så hyppigt :) Her sker det ca en gang om ugen, så jeg har ikke gidet at brokke mig over det til Samsung.

Du kan jo altid teste med andre HDMI enheder, om problemet stadig er der, hvis du altså har andre HDMI afspillere / optagere og kan tilslutte.

EDIT:

Skulle måske lige sige, at du nok skylder dig selv lige at tjekke m. et andet HDMI kabel til din YS boks. Det prøvede jeg også selv, dengang jeg havde problemet. Men jeg er stadig næsten 100% overbevist om, at det er et HMDI synk problem, muligvis mellem mainboard chipsættet der bruges i dit TV, og så det der bruges i boksen. Specielt hvis HDMI inputtet i tv'et re-initialiseres hver gang det sker. Altså hvor det ser ud som om du vælger tv'ets boks HMDI input på din fjernbetjening, lige efter du har haft et blackout på tv'et.

Prøv eventuelt at snakke med Yousee, om de kender til problemet. 

Det er kun men den nye TV boks, jeg så ikke det problem med den gamle plus boks, eller med min blueray afspiller, eller med min PC som kører mythtv frontend, eller med min chromecast. det er et meget periodisk problem, nogle gange kan den køre længe uden problemer, og nogle gange sker det med meget korte mellemrum.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Ja, fuldstændig samme problem jeg som sagt engang havde med et Samsung C755 tv og en Sony HX1010 analog recorder via HDMI. Hvor det skete ret tit, og kunne ske flere gange efter hinanden. Dengang blev det kaldt for HDMI "blinking" problemet, fordi der var mange i udlandet som også havde problemet med C755 tv'ets HDMI porte. 

Dengang prøvede jeg at smide en Sony Playstation, anden mediaplayer på samme Tv HDMI input, og så var problemet væk. 

Så det er en special kombination af mainboard HDMI chipsæt på tv og HDMI enhed som gør udfaldet.

Selv på mit nuværende Samsung ES8005 og min Samsung F8500 recorder har jeg som sagt af og til problemet, dog heldigvis ikke så tit. 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Har man kontrolleret HDMI-kablet? Jeg har set kortvarige udfald pga. et defekt HDMI-kabel.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

perko skrev:
Det er kun men den nye TV boks, jeg så ikke det problem med den gamle plus boks, eller med min blueray afspiller, eller med min PC som kører mythtv frontend, eller med min chromecast. det er et meget periodisk problem, nogle gange kan den køre længe uden problemer, og nogle gange sker det med meget korte mellemrum.

Bruger du det HDMI kabel, der fulgte med boksen?

Nej men det vil jeg prøve

Per

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)