Spørgsmål

Billedudfald på ny Humax boks

Hej.
Når jeg har haft boksen slukket (Se årsagen i anden streng i samme gruppe) døjer jeg den første time med utallige billedudfald. Signal modtages fra coax (antenneforening med YouSee udbud) og boksen er tilsluttet internet via WiFi fra samme udbyder (YouSee) Efter 30 sek. sort skærm i 3-4 sek. 30 - 50 sek. efterfølgende udfald i 3-6 sek. og sådant fortsætter det.
Har signalet fra coax og det er helt OK - har også prøvet at deaktivere interne forbindelsen - men sort skærm fortsatter - nu bare med 5 - 6 min imellem.
Efter en times tid bliver det tåleligt og vi har så "kun" billedudfald 2-3 sek. en gang i timen.
Hvad mon driller?
På forhånd tak
Mvh. Bjarne

13 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +7
Hej sillebille

Jeg kan se at du mangler svar i tråden her, så jeg vil godt prøve at sætte lidt gang i den :)

Hvilke kanaler opleves det på og er der nogen ændring ved kabling udenom boksen? Det kan også være interessant at høre lidt om antenneinstallationen, f.eks. om der splittes til andet tv via støjfølsom t-splitter.

Det var lidt herfra og jeg håber du vender tilbage og at nogle kan byde ind også :)
Hej Kasper, tak for svar og undskyld jeg har været lidt fraværende. Men der er ingen "Fe-kon-dek" ved installationen, den er udført af Dansk Kabel TV, med fordeler og forstærker til 3 stik. Har tidligere haft TV-Boksen (som tidl. VIP kunde, og var jeg med fra 1. juli 16 frem til dec. hvorefter boksen blev returneret) i den periode var der ingen problemer. Det er på alle programmer den skaber sig, der er udfald også på Tekst-tv. Det er faktisk kun den 1. times tid efter boksen tændes. Har haft en tjat med support, der efter flere oplysninger bad mig kontakte kundeservice for udskiftning af boksen, men da jeg kom så langt, ønskede man en tekniker ud, (En meget dårlig oplevelse med pågældende supporter, Spurgte f.eks. om der var udfald på flere TV, selv om jeg havde oplyst det var boksen der lavede udfald og jeg har kun en boks, sådant fortsatte "oplæsningen" af spørgerens vejledningsflow og jeg opgav og anser besøg som resursespild, så jeg valgte at sætte fejlmeldingen i bero. Men det har ikke løst problemet. Jeg har 30 sek video af udfaldene, men det kan jeg jo ikke se, sagde supporteren, og jeg fik ikke mulighed for evt. at sende optagelsen på mail.
Sådant har jeg ikke oplevet support før og overvejer at afmelde boksen igen, men det vil jeg også være lidt ked af for jeg vil jo gerne bruge faciliteterne boksen tilbyder.
På forhånd tak
Mvh. Bjarne
Omdømme 7
Badge +2
Som Kasper siger, Er der også udfald i billedet, hvis du kun har en kabel fra antenne stikket i TVet?

Jeg har lige købt en splitter så jeg ikke behøver at have boksen tændt når jeg ser kanaler i Fuld Pakken, og det virker godt nok nu både på TVet og med Humax Boksen tændt.
Boksen er koblet direkte til vægstikket - altså ikke med splitter op til TV
(Det har jeg prøvet, men syntes jeg da fik for lidt ud af boksens muligheder /Start forfra m. m.)
Så tilslutningen er 100% korrekt og alle kabler / stik / fordeler og forstærker overholder alle de af Dansk Kabel TV opstillede betingelser, da de selv har etableret antennenettet.
(Har været formand i 15 år for antenneforening med 5000 medlemmer og signalforsyning fra YouSee - deraf min tidligere VIP periode, som omtalt øverst)
Boksen har nu virket fejlfrit i 5 dage - men den har også været tændt konstant - hvis jeg slukker boksen i en periode, kommer der masser af billedudfald i de forste 2 - 3 timer, hvorefter den falder til ro?
Mvh. Bjarne
Omdømme 6
Badge +7
Hej Bjarne

Tak for tilbagemeldingen.

Hvad er status? :)

Jeg kunne tænke mig at høre om der på nogen måde var problemer med signalet, hvis du tog og kørte helt uden om boksen og satte antennestikket direkte i tv'et. På den måde kunne vi forsøge at afklare, hvorvidt der er noget med signalet eller tuneren i boksen.
Hej igen (Kasper)
Uændret status, hvilket vil sig at såfremt jeg holder boksen tændt konstant er der ingen problemer. Ingen signalproblemer til TV når boksen ikke er tilsluttet - 2 Samsung TV der begge ved diagnosticering (menu på TV'et) siger OK til signalet.
Tror stadig der er en fejl i boksen, men YouSee er ikke særlig lydhøre (I hert fald den pige jeg talte med i support, der blev ved at spørge om der var flere TV og om fejlen var på alle TV? Selv om jeg syntes jeg i klar tale fortalte at det var billedet i gennem TV boksen der gav udfald) Og det er uanset hvilke programmer / tekst-tv der er aktiveret.
(Det ender nok med jeg opsiger og genbestiller boksen?
Opdager lige at jeg kan vedhæfte video her, så det prøver jeg lige (Skal bemærke det er en optagelse fra min mobilos af en tilfældig optagelse på DR1, der viser at både ly og billede forsvinder, Nå det kan jeg så ikke, prøver lige via YouTube, derfor linkes til denne, håber det virker)
På forhånd tak
Mvh. Bjarne
Opfølgning.
Tror ikke linket til YouTube kom med i ovenstående - så jeg prøver lige igen her:
https://youtu.be/fCo7tPNKjFw
Mvh. Bjarne
Omdømme 4
Badge +6
Hej Bjarne

Det ligner faktisk, at det kunne have noget med HDMI-forbindelsen mellem boks og tv at gøre. Har du mulighed for at teste med et andet HDMI-kabel?

Stefan, YouSee Forum Team
Tak Stefan - det vil jeg straks prøve
Mvh. Bjarne
Omdømme 6
Badge +7
Hej sillebille

Hvad endte det med? :) Kan vi få en løsning/bedste svar i tråden eller driller det stadig? :)
HDMI Kabel skiftet - Driller stadig
Jeg opgiver, orker ikke mere..........
Tak til alle for hjælp og gode råd.
Mvh. Bjarne
(ØV - ØV)
Omdømme 4
Badge +6
sillebille skrev:

Tak til alle for hjælp og gode råd.
Mvh. Bjarne
(ØV - ØV)

Vores support sidder klar til at hjælpe, så hvis alt andet fejler, så tag endelig fat i dem. :)

https://kundeservice.yousee.dk/kontakt-os

Stefan, YouSee Forum Team

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)