Svar

billede hakker via YouSee Plus boksen


andre der har eller har haft problemer med at billedet hakker hver 5minut via YouSee Plus boksen ?, det er sån på alle kanaler.

icon

Bedste svar af joern 10 juni 2015, 14:58

mixmeister skrev:
så har jeg lige kørt den test, hvad skal jeg kigge efter ?

Når testen er færdig, kan du se, hvor der er fejl.

Se original

9 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Nej, det har jeg ikke. Har du prøvet med den avancerede modtager test?

så har jeg lige kørt den test, hvad skal jeg kigge efter ?

JA! Det gør vores boks også - Og det har den gjort uafbrudt siden sidste sommer :-( Før dette havde vi også oplevet det en gang før, men der fik vi boksen ombyttet (efter at have fuldt guides, udskifte kabler, målinger, og tests), og så fungerede den fint igen, lige indtil sidste sommer....Vi fejlmeldte den, blev sat til at følge diverse guides osv på hjemmesiden IGEN, selvom vi allerede have udført diverse modtagertests flere gange, og mailet reslutaterne ind. YouSee sendte nye kabler, som heller ik hjalp. Til sidst kom der en tekniker ud - flere gange...Som hver gang slæbte udstyr med ind og målte det hele igennem, og konstaterede hver gang at fejlen IKKE var på vores side...Alligevel blev samtlige kabler og stik udskiftet IGEN (da tekniker sagde at bare fordi det var YouSee kabler man brugte, kunne man ik være sikker på de fungerede korrekt. Ligesom at en ombytning heller ikke kunne garantere noget, idet de ofte brugt gamle/reparerede bokse, istedet for at udlevere helt nye bokse) - Så skulle der gå 14 dage IGEN, hvor vi testede...Nyt teknikerbesøg, ny måling, samme resultat... For hvert teknikerbesøg, fik jeg besked på at hver gang den pixelerede, skulle jeg notere tidspunkt, kanal, samt foretage en avanceret modtagertest og notere dbUv og BER, ligeledes tjekke modtageforholdende... Hver gang kiggede teknikeren kort på mine notater, som bla indeholdte en del BER fejl...Men han kunne ik rigtig finde fejlen, og udførte de samme målinger IGEN, med samme resultat. Han havde prøvet alt det han havde lært, og havde stadig ik fundet fejlen. Så vi fik ombyttet selve Yousee Boksen et par gange (da den første ombytning var til en boks der overhovedet ikke ville tænde op!) Da dette heller ik hjalp, sagde teknikeren at han var nødt til at afslutte sagen, inde på kontoret, da vi skulle på ferie, men han ville kigge forbi efter vores ferie, hvis problemet fortsat var tilstede, kunne vi bare oprette en ny sag.... Han kom aldrig forbi, og vi har så ikke orket at starte enny sag op, og skulle starte forfra med at følge guides og teste osv - Da det åbenbart er YouSees standardsvar, ved henvendelser om fejl. Og i sidste ende hjælper det alligevel ikke, og det er jo os der har alt besværet! :-( med alle de tests og notater, sørge for at tage fri ogvære hjemme til utallige teknikerbesøg, køre op i butikken og ombytte bokse, som alligevel intet hjalp! Så vi har desværre opgivet, men er utrolig generet af de pixeleringer! 

Men jeg ønsker dig held & lykke, og vil da meget gerne høre hvis det lykkes dig at slippe af med pixeleringerne/ billedet hakker. ;-)
Denne boks vi har nu, pixelerede ellers kun når vi afspillede optagelser fra den, men nu efter den sidste opdateringer, er også den begyndt at gøre det på live TV!!! SÅ belastende... og det er selvom der ikke vises fejl på dbUv og BER...

Det skal lige siges at de første par år vi boede her og havde boksen var der INGEN problemer med pixeleringer, det kom først efter et par år, og efter YouSee var rundt i samtlige lejligheder og trække nye kabler, pga boligselskab havde indgået en aftale med YouSee om at levere tv pakke, som var indkluderet i selve huslejen. Herefter gik det ned ad bakke, og flere i opgangen oplever også pixeleringer. Jeg ved selvfølgelig ikke om dette har noget med fejlene at gøre. Men det har ihvertfald virket uden fejl - for nogle år siden - Så det burde da kunne lade sig gøre igen ;-)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

mixmeister skrev:
så har jeg lige kørt den test, hvad skal jeg kigge efter ?

Når testen er færdig, kan du se, hvor der er fejl.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

2xC skrev:
JA! Det gør vores boks også - Og det har den gjort uafbrudt siden sidste sommer :-( Før dette havde vi også oplevet det en gang før, men der fik vi boksen ombyttet (efter at have fuldt guides, udskifte kabler, målinger, og tests), og så fungerede den fint igen, lige indtil sidste sommer....Vi fejlmeldte den, blev sat til at følge diverse guides osv på hjemmesiden IGEN, selvom vi allerede have udført diverse modtagertests flere gange, og mailet reslutaterne ind. YouSee sendte nye kabler, som heller ik hjalp. Til sidst kom der en tekniker ud - flere gange...Som hver gang slæbte udstyr med ind og målte det hele igennem, og konstaterede hver gang at fejlen IKKE var på vores side...Alligevel blev samtlige kabler og stik udskiftet IGEN (da tekniker sagde at bare fordi det var YouSee kabler man brugte, kunne man ik være sikker på de fungerede korrekt. Ligesom at en ombytning heller ikke kunne garantere noget, idet de ofte brugt gamle/reparerede bokse, istedet for at udlevere helt nye bokse) - Så skulle der gå 14 dage IGEN, hvor vi testede...Nyt teknikerbesøg, ny måling, samme resultat... For hvert teknikerbesøg, fik jeg besked på at hver gang den pixelerede, skulle jeg notere tidspunkt, kanal, samt foretage en avanceret modtagertest og notere dbUv og BER, ligeledes tjekke modtageforholdende... Hver gang kiggede teknikeren kort på mine notater, som bla indeholdte en del BER fejl...Men han kunne ik rigtig finde fejlen, og udførte de samme målinger IGEN, med samme resultat. Han havde prøvet alt det han havde lært, og havde stadig ik fundet fejlen. Så vi fik ombyttet selve Yousee Boksen et par gange (da den første ombytning var til en boks der overhovedet ikke ville tænde op!) Da dette heller ik hjalp, sagde teknikeren at han var nødt til at afslutte sagen, inde på kontoret, da vi skulle på ferie, men han ville kigge forbi efter vores ferie, hvis problemet fortsat var tilstede, kunne vi bare oprette en ny sag.... Han kom aldrig forbi, og vi har så ikke orket at starte enny sag op, og skulle starte forfra med at følge guides og teste osv - Da det åbenbart er YouSees standardsvar, ved henvendelser om fejl. Og i sidste ende hjælper det alligevel ikke, og det er jo os der har alt besværet! :-( med alle de tests og notater, sørge for at tage fri ogvære hjemme til utallige teknikerbesøg, køre op i butikken og ombytte bokse, som alligevel intet hjalp! Så vi har desværre opgivet, men er utrolig generet af de pixeleringer! 

Men jeg ønsker dig held & lykke, og vil da meget gerne høre hvis det lykkes dig at slippe af med pixeleringerne/ billedet hakker. ;-)
Denne boks vi har nu, pixelerede ellers kun når vi afspillede optagelser fra den, men nu efter den sidste opdateringer, er også den begyndt at gøre det på live TV!!! SÅ belastende... og det er selvom der ikke vises fejl på dbUv og BER...

Det skal lige siges at de første par år vi boede her og havde boksen var der INGEN problemer med pixeleringer, det kom først efter et par år, og efter YouSee var rundt i samtlige lejligheder og trække nye kabler, pga boligselskab havde indgået en aftale med YouSee om at levere tv pakke, som var indkluderet i selve huslejen. Herefter gik det ned ad bakke, og flere i opgangen oplever også pixeleringer. Jeg ved selvfølgelig ikke om dette har noget med fejlene at gøre. Men det har ihvertfald virket uden fejl - for nogle år siden - Så det burde da kunne lade sig gøre igen ;-)

Hvis I er flere, der oplever fejl, bør I da gå til jeres forening og få dem til at rette henvendelse til YouSee.

den skriver fejl ved >

29 0 dbuv fejl

30 42 dbuv fejl

128 50 dbuv fejl

men billedet hakker jo ik kun ved de 3 kanaler

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

mixmeister skrev:
den skriver fejl ved >

29 0 dbuv fejl

30 42 dbuv fejl

128 50 dbuv fejl

men billedet hakker jo ik kun ved de 3 kanaler

Der er ikke tale om 3 kanaler. Der er tale om mange kanaler. Først skal du glemme alt om 29, den bruges ikke.

Nu kan du kontakte YouSee og forklare dem, at der er galt med QAM 30 og 128. I øvrigt har YouSee mulighed for at se din test.

takker de sender en ny boks,

Hej,

Jeg oplever hakkeri i billedet, når jeg starter forfra på en film. I aftes var det i perioder under 'Surrogates' på Kanal 5. Jeg har netop skiftet kabel fra antenneudtaget i væggen til boksen. Det har givet mig perfekt signal og pixellering er nu en saga blot. Men hakkeriet er der stadig. Jeg har boksen koblet til min internetforbindelse via kabel, og den kører 100 Mbps i fuld duplex som den skal. Er der nogen der ved om datastrømmen til Start forfra kommer fra intenettet eller er det gennem antennekablet? Jeg har tidligere lagt et indlæg ind omkring alderen på min boks.

vh

Carsten

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)