Betale for boks der virker?

Jeg har siden sommeren 2015 haft den (nok ret kendte) pixeleringsfejl på min boks.

Jeg endte med at få 40 kr rabat om måneden på mit yousee plus, pga denne fejl, indtil denne blev rettet.

Nu hørte jeg så om denne nye humax boks, hvor pixeleringsfejlen så skulle været rettet. Så den bestiller jeg selvfølgelig, i håb om at endelig få en boks der virker ordentligt.

Det viser sig så, at jeg skal betale 99 kr for forsendelsen af denne boks.

Dette vender jeg så i dag med en fra kundeservice. Han forklarer, at hvis jeg skulle have ombyttet boksen gratis pga denne fejl, ville de sende mig en ny gammel boks (dvs samsungboksen), hvilket ville være gratis.

Jeg forklarede ham at jeg pt har 3. samsungboks med pixeleringsfejl, så det ville jo ikke nytte noget, at sende mig en anden samsung boks. Det der løser problemet, er jo humax boksen.

Han påstår så, at der er nogen der ikke har problemer med samsungboksen.

Så hvis jeg fik en ny samsungboks, der også have fejlen, ville de bytte den igen, indtil man finder en samsungboks der virker.

Men hvis dette var tilfældet, hvorfor gjorde man så ikke det i sommers, i stedet for at give mig 40 kr rabat pr måned? Jeg fik jo rabatten fordi de ikke kunne løse problemet?

Og kan det passe at jeg skal betale 99 kr for at få en boks der virker? Når jeg nu i forvejen betaler for leje af boksen? Jeg troede at jeg ved at betale for leje af boks, betalte for at have en boks der virkede.

21 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
  Forsendelse af boxen koster Kr.99. Leje af den koster Kr 30/måned med forenings aftale, ellers er prisen Kr. 99/måned. Det vides ikke om der fortsat vil udvikles/fejlrettet på Samsung boxen, men næppe, da den med indførslen af Humax boksen ikke længere markedsføres.

Jeg ved godt at forsendelsen koster 99 kr.
Men hvis nu det var min router der ikke virkede, så havde jeg fået en ny sendt gratis. Eller hvis jeg skulle have en anden samsungboks, så havde forsendelsen åbenbart også været gratis.

Så det er KUN humax boksen der er 99 kr forsendelse på

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Ja, ombytning er uden beregning, som da jeg bestilte den nye boks, også skulle have nyt modem til den, det skete uden beregning. Boksen kostede Kr.99 i forsendelse.

Ja, men hvis jeg skal have ombytning af min boks, fordi den ikke virker ordentligt. Er Humax boksen så ikke en ombytning der burde være gratis?

For hvis de bytter det til en "ny" samsungboks, så løser det jo ikke det problem, der ligger til grund for ombytningen?

Hvis det hjalp at prøve med en anden samsungboks, hvorfor brugte jeg så ikke sommeren 2015, på at afprøve samsungbokse, i stedet for at bare blive spist af med 40 kr rabat om måneden?

Omdømme 3

Badge +3
Du kan godt få Humax boksen i stedet for Samsung boksen, hvis den gamle opsiges, og der nyoprettes med Humax, der kan så være visse rettigheder som du vil miste.

Jamen den gamle bliver jo også opsagt.

Problemet er at jeg betalte for et produkt der ikke virkede ordentligt, men skal betale ekstra (forsendelsen) for at få et produkt der virker.

Hvis nu jeg havde et modem der kun kunne trække en 15/2 forbindelse, og jeg betalte for en 50/20 forbindelse. Så ville det jo ikke rette fejlen, hvis de sendte et nyt modem, der kun kunne trække en 15/2 forbindelse. Så ville de sende et modem der kan trække en 50/20 forbindelse, gratis.

På samme måde, så har jeg pt en boks der ikke virker ordentligt. Det retter jo ikke fejlen hvis de sender mig en ny (samsungboks) der ikke virker ordentligt?

Omdømme 3

Badge +3
Brugere her på forummet kan ikke lave om på det, hvis forsendelse er Kr. 99, så er det sådan, det må du tage op med kundeservice.

Husk at Humax boksen kun kan forbinde trådløst på 5Ghz, så nyt modem kan være nødvendigt.

Jeg havde håbet at noget kundeservice kiggede med på forum en gang i mellem :)

Snakkede jo netop med en fra kundeservice tidligere i dag, hvor jeg fik det at vide, jeg skrev i indlægget.

Han var i forvejen ret irritabel, og endte med at hæve stemmen og afbryde mig op til flere gange.

Omdømme 3

Badge +3
 Det er et bruger til bruger Forum, der er ikke den store indblanding fra YS. Det er for brugere til at hjælpe med diverse ting. Administrative ting er ikke en af dem.

Ah okay, helt i orden :)

Men bruger til bruger, giver min undren så mening, eller er det helt fair, at jeg skal betale for at få sendt et produkt der virker?

Omdømme 3

Badge +3
 I min verden gør det, da det er et nyt produkt du indgår aftale om.

Altså fordi det er et nyt mærke?

De gange jeg har fået nyt modem, fordi det gamle ikke var i stand til at trække forbindelsen, har forsendelsen ikke kostet noget ekstra. Selvom det nye modem var en langt nyere model

Omdømme 3

Badge +3
 Et nyt modem betyder ikke indgåelse af ny aftale. Den nye boks betyder indgåelse af ny aftale. Sådan som det er forstået. Har aldrig har lejet en Samsung boks, kun ejet en, for flere år siden. Den nye her jeg med forenings aftale til Kr 30/ måned.

Omdømme 3

Badge +3
Her er hvad der skrives angående udskiftning fra gammel boks til den nye Humax.

Skal din nuværende YouSee Plus-boks udskiftes med den nye tv-boks?

Det koster 299 kr. hvis man vil beholde sin gamle Plus-boks, når man opsiger Plus-abonnementet.

Når man opsiger sit YouSee Plus-abonnement mister man adgangen til både YouSee Musik og YouSee Film & Seriepakken. Dog kan man have adgang til tjenesterne igennem nogle af de øvrige abonnementer på bredbånd og mobil hos YouSee. Ønsker du at skifte din nuværende Plus-boks til den nye tv-boks fra YouSee, skal du ringe til YouSee på 70 70 40 40. Så hjælper de med at opsige din Plus boks og bestille den nye YouSee tv-boks.

Der undrer mig virkelig at du har fået en refusion på 40 kr. pr. måned. Jeg har også haft pixeleringsfejl og har haft tekniker ude og har fået skiftet Samsung boksen uden at det har hjulpet. Jeg har ringet og skrevet med Yousee et utal af gange og hver gang fået at vide at jeg først kunne blive refunderet når fejlen er blevet rettet, da Yousee først da ved hvor mange dage jeg har haft fejlen. Har nu fået den nye boks og jeg har ikke længere pixeleringsfejl. Yousee har derfor telefonisk godgjort mig 400 kr. Har dog hverken set kreditnota eller penge endnu selvom der snart er gået en måned. Jeg tror at Yousee stadig har problemer med deres EDB

Tror det hænger sammen med, at jeg bor i en boligforening, der har en aftale (fællesantenne) ved yousee.

Jeg kontaktede ham fra teknisk afdeling i min boligforening, der kontaktede yousee. Relativt kort efter, fik jeg den rabat.

Så de har nok frygtet at boligforeningen droppede aftalen med dem :)

Omdømme 3

Badge +3
Hvis de så har en boks aftale med YS, så kan du få den nye til Kr.30/måned.

Det har de ikke, men har skrevet til ham fra teknisk afdeling fra boligforeningen, og hørt om han kan undersøge det nærmere :)

Faktisk så da jeg snakkede med yousee 2. maj, forsikrede kundeservice, at det ville komme til at koste 30 kr. om måneden. Jeg spurgte endda 2 gange.

Hende jeg så snakkede med 9. maj siger så 100 kr. Så den første havde ikke engang kigget efter.

Efter jeg snakker med hende, får jeg mailen, hvor der står at forsendelse af boksen koster 99 kr.

Det havde de heller ikke nævnt, da jeg snakkede med dem.

Du kan få det som du vil hos Yousee ALT efter hvilken kundeservicemedarbejder du snakker med, det er min oplevelse. Jeg havde også samsung boksen, som jeg fik skiftet utallige gange pga. fejl, til sidst fik jeg et nedslag på kr. 40,- om mdr., da de godt kunne høre at jeg var utilfreds. Dog snakkede jeg med en kundeservicemedarbejder den ene dag og kunne ikke få nedslag, næste dag snakkede jeg med en anden og vupti ingen problemer med at få nedslag.

Jeg mener helt sikkert at de skulle have sendt den nye boks til dig til 0,- pr. kulance., men de fattes jo penge til større lønninger hos dem i toppen.

Jeg ville anbefale man selv tager til Yousee / TDC butik. Så spare du forsendelsen.

Lige en update:

Jeg ringede først til teknisk support. Jeg ville lige have bekræftet, at en anden samsung-boks ikke ville løse problemet. Dette bekræftede ham fra teknisk support, og sagde at de var ved at fase samsung boksen ud, så den sendte de vidst ikke engang ud til folk mere.

Jeg bliver så stillet om til kundeservice, forklarer kort hvorfor jeg mener at en humax boks er en ombytning, og ikke en ny varer. Dette kan vedkommende godt give mig ret i.

Så de sørger for at forsendelsen på de 99 kr, trækkes fra på næste regning.

Det er tilsyneladende meget afgørende, hvem man får fat på, for dem jeg snakkede med i dag, var helt enige med mig.

Vil lige tilføje, at hvis ombytning til en anden samsungboks havde løst mit problem, havde jeg godt kunnet forstå forsendelsesprisen på humax boksen. Så havde jeg dog været undrende over, at man ikke forsøgte det i sommers, i stedet for at bare give mig rabat på mit yousee plus.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)