Arkiv hakker ved visning og går i stå.

• Deltager
  • 0 kommentarer
Jeg kan ikke se udsendelser i arkiv uden at visningen pauses og går i stå. Jeg har kablet forbindelse via ledningsnettet og har også prøvet med wifi med samme problem. Mit TV som er et Samsung har ikke noget problem med visning og streaming af Netflix eller HBO og på min iPad virker al streaming perfekt.

derfor forstår jeg ikke hvorfor der er problemer med at vise arkiv udsendelser. Jeg har også prøvet at leje film men også her kan der være problemer med stop i visningen. Jeg ser en gang imellem ikke ofte at der pludseligt står at boksen nu har forbindelse til internettet. Jeg har et Apple TV og en Chromecast der også begge streamer  uden problem. På den gamle boks med kort var der ingen problemer med arkiv uanset kablet eller Wifi tilslutning. 

15 Kommentarer

Jeg har fuldstændig samme problem
Jeg lejede en film lørdag aften gennem tv-boksen og oplevede helt det samme fænomen (og har sporadisk oplevet issues med start forfra og Arkiv med den nye boks). Jeg har bredbånd hos Hiper og tv-boksen er koblet i routeren med kabel gennem en switch. TV-boksen melder ikke fejl. En test hos Ookla viste (og viser altid) 113 mbit ned (endda over ac-wifi) og mit Apple TV fungerede upåklageligt også lørdag aften. Jeg har startet en sag om kreditering af filmlejen, så må vi høre, hvad de siger. Udover pengene er det lige så meget usikkerheden omkring forventet tidsspilde, der for min del ofte prægede brugeroplevelsen med den gamle boks. Det havde jeg håbet forsvandt med den nye.
Hej... Jeg oplever samme problematik på en kablet Humax. Det er bare mega frustrerende, når billedet fryser konstant ved start forfra - faktisk opgiver jeg tit, og må gå glip af udsendelsen :(

Er I kommet videre med det hos YouSee?

Jeg har prøvet at skrive på deres fb væg, og linket til denne tråd, men YouSee afviser at der er et generelt problem :?
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nikolaj har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Hej alle,

Beklager de udfordringer i har oplevet i forbindelse med at se arkiv på tv-boksen. Vi er lige nu i gang med at undersøge denne problemstilling nærmere.

Det vil være super godt at få nogle flere input:

• Hvornår oplever I problemerne (tidspunkt)
  • Hvilke programmer/kanaler sker dette på?

I må meget gerne skrive dette enten her eller i en privatbesked til mig, så bringer jeg det videre til vores produktansvarlige, for at se om der er et mønster der kan gøre fejlsøgningen lettere og hurtigere.

God weekend til alle.
Hej
Oplever lignede problemer. Startede efter humax opdatering i august. Arkiv og specielt filmleje hakker film i smadder. Jeg er kablet på humax , alt udstyr er top tunet, har haft teknikker ude , men problemet er der stadig. Ser film/arkiv om aftenen, og bruger det alle dage

Bo
Hej.
jeg har nu prøvet at leje film 4 gange via tvboksen og alle 4 gange så hakker det og filmen fryser. Jeg har både prøvet med trådløs og kablet forbindelse men intet hjælper. Både mit smart tv og min chromecast virker fint. Håber at i kan hjælpe.

Hilsen Jørgen
Jeg er også ramt - men især på streamingen af HBONordic på Humax-boksen. På min gamle samsung boks kører det derimod fint.
Før den seneste Humax-opdatering oplevede jeg ingen problemer :-I
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Der skrives meget om problemer med boksen, at det er svært at se film og Arkiv m.m her på de seneste, jeg kan kun sige at jeg ikke har oplevet det, alt afvikles helt stabilt, så gad vide hvad det skyldes at hos nogen er der problemer, og hos andre er der ikke, det ville da være godt hvis der er andre uden problemer som vil gøre opmærksom på det, i stedet for kun at høre om problemer.
Hvad jeg prøver at sige hvor i leveringen ligger fejlen, hvor leveres der fra, udover det jo er fra You See, er det så via en, som i mit tilfælde en antenneforening, er signalet i orden inden det afleveres til Foreningen, er det hos Foreningen fejlen ligger eller hvor. Det kunne da være interessant at vide noget om det, har det en betydning, det ved jeg naturligvis ikke, men et eller andet sted må problemet jo søges.
Jeg har lejet film flere gange via den nye tvboks og alle gange så hakker det og filmen fryser. Jeg har prøvet med trådløs og med kablet forbindelse med samme resultat. Både mit samsung tv og min chromecast virker fint..

Mener det er opstået efter sidste boks opdatering..
Tilføjelse.. Mener problemet er opstået efter sidste opdatering af tvboks..
Vi oplever helt det samme problem. Havde aldrig problemer med den gamle boks, men den nye her, sker det 8 ud af 10 gange. Vi løser dog problemet ved at optage de udsendelser, som vi med sikkerhed ved vi gerne vil se, men er jo egentlig unødvendigt, hvis bare vi var sikker på at det kunne ses uden at det konstant går istå eller hakker. Er især slemt på tv2 og DR1 kanaler.
Håber I snart finder en løsning.
Har købt HBO, via den nye boks og det hakker fuldstændig vanvittigt, som det der beskrives ovenfor på trods af kablet forbindelse. På appen virker det bedre, men det skal virke på boksen før det er værd at beholde.
Andre her i tråden har prøvet at skifte forbindelse - uden det hjalp.
Men for mig er problemet blevet en del mindre, siden jeg forsøgsvis droppede kablet og skiftede til wifi :-I
Jeg kan supplere med at Yousee har refunderet min filmleje uden bøvl.

Men i forhold til boksens andre funktioner, som start forfra, hersker desværre en retsløs tilstand i forhold til, hvornår brugeroplevelsen er så tilpas ringe, at produktet samlet set må siges at være defekt.

Mønsteret er vel tydeligt nok, meget der har med streaming at gøre fungerer skidt i Yousees univers, hvad enten det gælder det egenudviklet software til boxen (og backend, måske) og (mindre) tredjepartsudviklede løsninger som det åndssvage plugin til browseren.
Sidder her og prøver på at se HBO serien Divorce - desværre er der for mange udfald.

Fejlmeldte det for noget tid siden, og fik et mere eller mere standardiseret useriøst svar fra YouSee. For eks Er din boks tilsluttet en kablet forbindelse? Selvom jeg tydeligt gør opmærksom på dette i min fejlmelding.

Jeg har på fornemmelsen at problemet er værst i primetime - altså måske et kapacitets problem. Midt på dagen kan man godt være heldig at se en udsendelse uden hakkeri.

Det var en god begyndelse med den nye boks, men nu er arkiv/vod mere eller mindre ubrugeligt ligesom hdmi cec på Sony tv er ikke eksisterende med boksen tilsluttet.

YouSee - hvad er status på problemerne?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P