Spørgsmål

Anvendelse af Samsung fjernbetjening til yousee boks

Jeg har netop købt et Samsung TV hvor det burde være muligt at anvende Samsung fjernbetjeningen til Yousee boksen også. Dette fungerer for apple tv, bose anlæg mv. Men kan ikke få Samsung fjernbetjeningen til at virke til Yousee boksen.
Der står der skal være en IR tilslutning. Hvad betyder det og hvilke kabler skal man anvende til det. Jeg var inde i en you see butik idag, og de fortalte man ved jeres IR kabel, kun får et øje så man kan skjule boksen så det ikke kunne afhjælpe problemet. Forslag til hvad man så skal have fat i?

10 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Jeg har også et Samsung TV, men jeg benytter boksens fjernbetjening til TV. Forstærker er tilknyttet TV således, at det starter op, når TV tændes.
Samsungs nye fjernbetjening er bare super fed i design så ville gerne anvende den. Og da den både kan styre lyd til Bose sorroundsound og til apple tv ville det være smart hvis også you see boksen kunne køre på samaungs fjernbetjening.
Omdømme 7
Badge +6
Du skal som Joern skriver gøre det omvendte.
@Radiomanden
Nu var det ikke det Pernille spurgte om.
Jeg vil også gerne have at TV boksen reagerede på Samsungs fjernbetjening.
Omdømme 7
Badge +6
Det er ikke muligt, derfor skal der gøres som beskrevet.
Det er gået op for mig! Det jeg efterlyser er at nogen gør noget ved det.
Er der simpelthen ingen der kan svare på Pernille og Sejlers spørgsmål? Jeg har samme udfordring: Samsung siger at det kan lade sig gøre og supporten påstår eksempler hvor det fungerer. Samsung forhandleren har også påståede eksempler hvor det fungerer. En kontakt hos Dansk Kabel TV siger det fungerer hos ham - han bruger dog adsl forbindelse. Yousee siger bare nej - dem der hævder at de forstår spørgsmålet. Vi må være flere end 3 Samsung kunder der vil nøjes med den lille fikse Samsung fjernbetjening på sofabordet
Hvem har løsningen - eller i det mindste et svar man kan regne med?
Omdømme 2
Badge +2
Hej Jakob

Som Radiomanen også har skrevet, så er det desværre ikke muligt.

Özcan, youSee Forum Team
Omdømme 4
Badge +1
Yousee - kan du bekræfte at Yousee ikke vil lave HDMI-CEC færdigt i boxene, så kommandoerne virker begge veje og ikke kun fra box til tv ?
Omdømme 7
Badge +6
Med CEC tænder/slukker TVet når boks tænder/slukker, samt at der skifte til den HDMI hvor den er tilsluttet, er boks Remoten sat op til at tænde/slukke TVet, vil den også kunne skrue op/ned for lyd på TVet.
Derved er det kun nødvendigt at bruge Remoten til boksen. Hvad mere er nødvendigt.?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)