Svar

ændring af frekvens

Jeg har et LG tv 32LB76 ZD
jeg har købt en Denver DVB-C boks.
Jeg har Yousee og har grundpakke + blandselv kanaler.
Jeg kan finde alle grundpakke kanalerne. Men jeg kan ikke få mine 10 blandselv kanaler indlæst.
Når jeg vælger Yousee i menuen, er frekvensen 143000. Når jeg taler med og læser på Yousee, skal den være på 450000.
Er der nogen der kan fortælle hvordan jeg ændre frekvensen?

icon

Bedste svar af Anne-MetteHH 27 februar 2016, 16:57

Jeg har ikke bruge for at optage, bare se tv :)

Se original

15 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hvilken Denver er det du har købt.?

DVBC-110HD MK2

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Den kan du ikke bruge, da den kun er til frie kanaler. Det er en med kortlæser plads der skal bruges, f.eks en Clint DC3, dertil så også en kortlæser og kortet som du har fået fra You See.

Så det er ikke godt nok som Yousee har fortalt mig, at sætte kortet i kortlæseren, og sætte det i tv'et. Jeg skal invester i en ny boks, hvor kortet skal sættes i???

Omdømme 3

Badge +3
 TV et er for gammelt, det kan ikke bruges på Kabel TV uden en extern modtager, så kortet skal naturligvis sidde i modtageren, og det kræver så en der kan tage et kort.

øv hvor er det bare pi... træls.

Men tak for hjælpen.

Omdømme 3

Badge +3
Når du bestiller extra kanaler eller bland selv, så får man som standard en kortlæser og et kort, kræves der andet som i dit tilfælde en box, så skal man selv købe en enten på det frie marked eller en af deres, de kan købes eller lejes.

Skal du bruge din egen box, ikke den fra YS, til at optage på, kræver en extern HDD, så skal kortlæseren ikke være CI+, YS har kun CI+, da CI+ giver problemer med optagelse.

Jeg har ikke bruge for at optage, bare se tv :)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

Anne-MetteHH skrev:
Så det er ikke godt nok som Yousee har fortalt mig, at sætte kortet i kortlæseren, og sætte det i tv'et. Jeg skal invester i en ny boks, hvor kortet skal sættes i???

Det er godt nok ærgerligt at du har anskaffet dig en digital modtagerboks uden plads til kortlæser og kort.

En boks med plads til kortlæser er som nævnt Clint DC3. Den koster ca. 800 kr. Dertil kommer kortlæser til ca. 300 kr., men en sådan har du tilsyneladende allerede?

I din situation med et ældre fjernsyn er det måske en idé at få et nyt tv? Så behøver du ikke at købe en boks og kan nøjes med én fjernbetjening og opnår måske en bedre billedkvalitet.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

Radiomanden skrev:
Når du bestiller extra kanaler eller bland selv, så får man som standard en kortlæser og et kort, kræves der andet som i dit tilfælde en box, så skal man selv købe en enten på det frie marked eller en af deres, de kan købes eller lejes.

Du skriver, så man skulle tro at kunden får kortlæseren gratis. Det mener jeg aldrig har været tilfældet. Den koster 295 kr. hos YouSee.

Omdømme 3

Badge +3
Det er rigtig nok, den køber man, men det er det man får som standard, hvis ikke man køber eller lejer deres modtager/optager, hvis de da har nogen tilbage, har hørt at det er blevet vanskeligt. Den nye skulle være udskudt igen.

Jeg har købt en Denver DMB119-CI DVB-C modtager og har et ældre HD-ready TV. Jeg kan se på yousee.dk at jeg skal taste netværksid ind når jeg søger kanaler, men kan ikke se hvor jeg skal taste det ind. Finder ingen kanaler :(

Omdømme 3

Badge +3
Prøv land Danmark,Automatisk søgning, kanaler alle, og LCN på On.

Omdømme 3

Badge

csj240986 skrev:
Jeg har købt en Denver DMB119-CI DVB-C modtager og har et ældre HD-ready TV. Jeg kan se på yousee.dk at jeg skal taste netværksid ind når jeg søger kanaler, men kan ikke se hvor jeg skal taste det ind. Finder ingen kanaler :

Jeg findes vist ikke en boks som hedder DMB119-CI DVB-C.

Du har nok den boks der hedder DMB119-CI DVB-T, og den kan ikke bruges til kabel-tv fra YouSee.

Du skal bruge en boks med DVB-C MPEG-4 tuner, fx Denver DVBC-110HD.

Spørg altid efter udstyr til YouSee kabel-tv, når det er det, du skal bruge.

Omdømme 3

Badge +3
 Ja, den er god nok, det er ikke en til Kabel TV,  jeg undersøgte det desværre ikke nærmere tidligere, da der blev skrevet at det var en DVB-C.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)