Spørgsmål

Afspilning af igangværende optagelse -> nogle gange går det galt

Jeg har oplevet et par gange at når jeg går i gang med at se og afspille en optagelse der stadig er i gang så kan afspilningen pludselig gå i stå. Og hvad der så er helt katastrofalt: så er den optagelse man var i gang med at afspille (og altså måske også stadig i gang med at optage) simpelthen væk! Slettet!

Er der andre der har oplevet det?

Har spurgt Yousee kundeservice: de har simpelthen svaret at man slet ikke kan se og afpille optagelser der er i gang med at blive optaget. Men det giver da ikke mening? For det kan man jo godt? Eller hvad?

18 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +4
Det er da fint muligt både på den gamle Samsung boks og på Humaxen at starte afspilning af en igang værende optagelse, har aldrig på Humaxen oplevet at en afspilning af en igang værende optagelse er stoppet, medmindre man har indhentet det der optages.
Nemlig. Men jeg har så oplevet det jeg beskriver et par gange. Derfor undrer det mig helt vildt at Yousee skriver flg til mig:

"Det kan og vil i nogen tilfælde skabe problemer ved at se sin optagelse før denne er slut. Det er heller ikke muligt at spole eller starte forfra i en optagelse før denne også er slut, da boksen ikke kan finde ud af og køre flere "ordre" på samme optagelse.

Derfor er det bedste enten at optage et program og så først se det når det er slut."

Mao. siger de at ja, der kan være problemer med at se igangværende optagelser og jeg skal derfor stoppe med at se optagelser før de er helt slut!? Det er jo et crazy svar.
Omdømme 4
Badge +4
Optager meget ofte fra f.eks NGC, Discovery, History, o.s.v. og starter afspilning af igang værende optagelser, og springer Rekvalmerne over, der er aldrig nogen problemer.
Næh. Men de bliver ved med at påstå at det altså ikke er meningen man skal afspille og spole i igangværende optagelser - det er altså sådan nærmest kafkask at skrive med dem om det. Det er jo absurd at påstå at det skam ikke er meningen man bør kunne det og at man helst skal undgå at gøre det :-/
Omdømme 4
Badge +4
Det har heller aldrig være er problem på andet udstyr jeg har haft.
Omdømme 4
Badge
Jeg har heller ikke problemet, bruger rigtigt meget forskud afspilning midt i optagelsen
Nå, heldigvis fik jeg snakket med en tekniker som selvfølgelig (!) kunne bekræfte at det skal være muligt at afspille en igangværende optagelse uden problemer. Så nu prøver vi lige en gendannelse af fabriksindstillinger og følger om problemet evt. opstår i den nærmeste fremtid.
Omdømme 4
Badge
Dammeren skrev:

Nå, heldigvis fik jeg snakket med en tekniker som selvfølgelig (!) kunne bekræfte at det skal være muligt at afspille en igangværende optagelse uden problemer. Så nu prøver vi lige en gendannelse af fabriksindstillinger og følger om problemet evt. opstår i den nærmeste fremtid.

Dammeren. Hjalp det ?
Ja. Jeg mistænker at det var fordi min disk simpelthen er løbet tør for diskplads. Den var også blevet utrolig langsom af ikke at have mere reel diskplads.

Men det er jo pænt ringe at man bliver nødt til at "gendanne fabriksindstillinger" og det virker desværre som om det faktisk er standardsvaret fra Yousee :-(

Jeg kan se du faktisk er inde på noget af det samme i en anden tråd? At den simpelthen kan finde på at stoppe optagelsen og smide den væk hvis den løber tør? Det er jo crazy.
Omdømme 3
Badge +1
Det er da hverken crazy eller ulogisk, når disken er løbet tør for plads, så stopper den.
Imo er det logik for burhøns, at den ikke kan optage, når der ikke er mere plads.

Mvh.
Omdømme 4
Badge
Dammeren

Spørgsmålet er så om du har over 100 timers optagelse, eller er ramt af at en del optagelser ikke er slettet på harddisken, men blot forsvundet fra listen med optagelser, når du har slettet, mens de blev optaget ?

https://forum.yousee.dk/kabel-tv-8/humax-boksen-sletning-igangvarende-optagelse-frigiver-ikke-plads-pa-harddisken-98987/index1.html#post107376
Bentzin skrev:

Det er da hverken crazy eller ulogisk, når disken er løbet tør for plads, så stopper den.
Imo er det logik for burhøns, at den ikke kan optage, når der ikke er mere plads.

Det er klart. Men der er pæne måder at håndtere den situation og så er der knap så pæne måder. En pæn måde ville være at brugeren fx blev advaret ved Guide-optagelse at pladsen er ved at løbe tør og der er en risiko for at optagelsen ikke kan være der - og i tilfældet at pladsen rent faktisk løb tør: at den så beholdte den optagelse og ikke vare slettede den! Den knap så pæne måde er så ikke at sige noget til brugeren.
mich skrev:

Spørgsmålet er så om du har over 100 timers optagelse, eller er ramt af at en del optagelser ikke er slettet på harddisken, men blot forsvundet fra listen med optagelser, når du har slettet, mens de blev optaget ?

Det skal jeg ikke kunne sige præcist, men mit gæt er at jeg nærmere havde 100 timers optagelser da jeg sjældent sletter. Og jeg mindes ikke jeg sletter når boksen er i gang med at optage.
Omdømme 4
Badge
Dammeren skrev:

mich skrev:

Det skal jeg ikke kunne sige præcist, men mit gæt er at jeg nærmere havde 100 timers optagelser da jeg sjældent sletter. Og jeg mindes ikke jeg sletter når boksen er i gang med at optage.

Nej, det er jo også kun hvis man ser forskudt, f.eks. så jeg nattens Caroline W kamp tidligt i morges, et program der var programsat til 02.00 - 07.30, og kampen var meget kort, så jeg havde set den færdig kl 7.

Men det kunne også være en stor fodboldkamp, hvor programmet inkluderer en længere afsluttende snak i studiet eller Gomorgen Danmark, som består af en genudsendelse

Eller hvis man ser en udsendelse næsten live / realtid og er færdig inden slutningen af programmet er nået (evt. med de ekstra 10, 15 eller 20 minutter, man kan lægge ind som standard på boksen)
Humax boxen er klart dårlig til at håndtere samtidig optagelse, afspilning og spolning samtidigt !
Jeg oplever tit at den ikke kan finde ud af det ordentligt, og ja jeg har nok altid næsten fyldt hdd , men den løber sjællent helt fuld da jeg sletter en del ofte.

Den kan jo heller ikke finde ud af at nøjes med at optage serier uden at tage de 117 genudsendelser med som den allerede har optaget :S Det arbejder de på siger de :S

Og der mangler texttv og ofte info på optagede ting især når man ser mens den optager.

De skulle simpel hen have købt et produkt der var færdig udviklet i stedet for at få os kunder til at beta teste hele tiden og vente måneder/snart ÅR på at de får rettet fejl.
Omdømme 4
Badge
Hej EveTossen

Jeg kan ikke nikke genkendende til "at håndtere samtidig optagelse, afspilning og spolning samtidigt"

Hvis du går ind i menu, indstillinger, systeminformation, og går 3 sider ned, hvor meget står der ved harddisk brugt ?

Hvis du går ind i optagelser, hvor mange optagelser har du så ?

Sletter du programmet uden at stoppe optagelsen, hvis den stadig optager ?

Serieoptagelse og manglende TTV på optagelser kigger man på

Jeg er en tilfreds Humax bruger, som dog også ser at der snart kommer nogle forbdringer :-)

https://forum.yousee.dk/kabel-tv-8/humax-boksen-sletning-igangvarende-optagelse-frigiver-ikke-plads-pa-harddisken-98987/index2.html#post107449
Den ligger tit oppe over 90% fuld og det passer nok meget godt med alle de gamle film jeg ikke har set endnu. Jeg er dog nødt til at slette ting når jeg har set dem, og dagligt rydde op i de mange dubletter den har optaget.

Men når man nu får lov til at slette uanset om den er igang, skal den da også selv rydde op ordentligt. Det er jo et 'færdigt' produkt - dog med en hulens masse fejl og mangler.

Efter min mening burde de arbejde mere på at løse de fejl der er end at bruge tid på at lave netflix i boxen. Som sikkert nævnt før, så har vi nok alle 2-3 (eller 8) devices der kan vise netflix, og humaxen kan jo ikke vise det i 4k, så nogle af os er jo nødt til at bruge tv eller en anden ting der understøtter 4k.
Omdømme 4
Badge
Hvis du ikke har slettet udsendelser uden at have stoppet dem først, så har du ca. 90 timer på boksen, hvis du ikke har så mange timer, så er du formentligt ramt af problemet me manglnd oprydning. Man kan både se antallet af optagelser, og man kan gå ind i hver enkelt og se hvor lang tid.

Men jeg tror mange er glade for Netflix

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P