5G wifi kan ikke ses af ny Yousee boks

Hi Yousee.

Har netop hentet den nye Yousee boks, men den kan ikke finde mit 5G Wifi. Jeg har jeres egen Netgear C6250 router og alt 5G er slået til?!

Er der nogen bestemte frekvenser, kanaler eller lign. som skal være valgt på routeren før Yousee boksen kan se netværket?

Mange hilsner, Michael

PS. Jeg formoder at antennen er indbygget i boksen så den ikke kræver en USB dongle som den gamle?

18 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Får du fejlen Serial number not found.? Det forventes fejlrettet inden for et par dage.

Dette er et bruger til bruger forum ikke et bruger til YS Forum.

Radiomanden skrev:
Får du fejlen Serial number not found.? Det forventes fejlrettet inden for et par dage.

Hvor har du den information fra? Jeg får nemlig den fejl (se evt. min tråd).

P.S. Jeg kan godt se mit WIFI. Så jeg tror ikke ovennævnte fejl hænger sammen med dette.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
  1.  Den fejl er rapporteret af mange. Den kommer ikke på nettet før fjlen er rettet.
Nej, så langt kommer jeg ikke på WIFI. Den viser at der slet ikke er nogen 5G netværk i nærheden. Kobler jeg den på med kabel kommer den med serialnumber, men i butikken sagde han at den nok først virkede i morgen så det var forventeligt. Håber da ikke at det er en mere permanent fejl, at den siger sådan?!

Men altså mht. wifi, finder den intet, trods min mobil, bærbar mv, kører på mit 5G net.

Omdømme 3

Badge +3
Med kabel får du fejlen Serial number not found.? Den fejl forventes rettet inden for et par dage.

Radiomanden skrev:
Med kabel får du fejlen Serial number not found.? Den fejl forventes rettet inden for et par dage.

Jeps, det er med kabel så den har forbindelse ud af huset, så langt kommer den aldrig med wifi ;o)

Har du evt. sat dit netværksnavn (SSID) til at være skjult?

pervel skrev:
Har du evt. sat dit netværksnavn (SSID) til at være skjult?

Nope. Alle andre enheder finder det fint. Jeg har også prøvet at trykke på WPS knappen for at se om det hjalp, men ak nej.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Det gik smertefrit da jeg installerede den nye tv-boks.

Med hensyn til netværk, valgte jeg trådløst. Boksen fandt 2 netværk., herunder mit. Nu valgte sig "Tilslut via WPS" (Wi-fi protected setup). For min router har en WPS-knap. Den trykkede jeg på, hvorefter boksen ordnede resten. Efter et minut havde boksen oprettet forbindelsen og anførte SSID-navnet på forbindelsen. Jeg behøvede ikke aktivt at vælge mit netværk eller indtaste sikkerhedsnøglen.

Derefter fungerede det bare.

Æv, det var skidt nyt. Skal da lige passe at min boks er defekt :(

Har Yousee et input til dette??

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

wififreaks skrev:
Har Yousee et input til dette??

I en anden tråd meddeler brugere, at problemet nu er løst for dem.

http://forum.yousee.dk/t5/TV/Ny-YouSee-tv-boks-kan-ikke-logge-p%C3%A5/td-p/9745/page/2

Det er et andet problem du refererer til. Mit egentlige problem er at boksen ikke kan se mit 5G netværk.

Hvor langt står router og boks fra hinanden?

5 meter max med direkte udsyn til hinanden! Jeg vil næsten vove at påstå at det ikke er noget teknisk mht router og alm. netværk. Har arbejdet professionelt med dette i mange så har en ret god forståelse for setup'et.

Det kan desværre næsten ikke være andet end hardware fejl på boksen med mindre der er noget helt åbenlyst jeg misser som skal gøres på boksen før Wifi virker. Men ifølge Yousees video til installation er der jo ingen ben i det.

Routeren er som nævnt Yousee's egen, så den formoder jeg er kompatibel med Yousee boksen!

Ring til YouSee support (bredbånd og ikke TV). De fixed det for mig ved at ændre 5GHZ frekvens og lave et hårdt reset af den. Min kunne heller ikke se nogen 5GHZ da den kom hjem selvom andre enheder fint kunne.

Jeg får så Serialnumber not found nu ... :(

Anderskj1 skrev:
Ring til YouSee support (bredbånd og ikke TV). De fixed det for mig ved at ændre 5GHZ frekvens og lave et hårdt reset af den. Min kunne heller ikke se nogen 5GHZ da den kom hjem selvom andre enheder fint kunne.

Jeg får så Serialnumber not found nu ... :(

Tusind tak for info. Rart at høre at jeg ikke er den eneste som oplever dette, men ærgerligt at Yousee ikke lige giver lyd fra sig når det ikke er et enestående problem.

Nå, men jeg har selv adgang til routeren og kan rette på alle indstillinger, så du ved vel ikke tilfældigvis hvad de gjorde mht. dit 5G net??

Jeg er dog kommet igennem på boksen nu via kabel, og ingen fejl med serienummer længere. Så det går fremad :o)

Det er den så ikke. Har lige hentet boksen 24.5. og strander på serinummer ukendt. Og spændende at se om Yousee hjælper. Har fået at vide, at den bare skal stå tændt en time.... Men tvivler.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)