4K TV-Boks : Fejl og mangler

Vis første besked

92 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Netflix ligger sammen med de øvrige Streaming tjenester under Menu/kanaler.
Ok. Det er det samme problem med Netflix uanset om jeg starter den via “App’en” eller via kanalnummer.
Omdømme 7
Badge +7
Er der prøvet at foretaget en gendannelse.?
Jeg har lige prøvet en gendannelse, men problemet er desværre det samme.
Den grønne lampe for internet signal lyser fint grønt, men Netflix virker ikke før jeg genstarter boksen eller, som jeg lige fandt ud af tager strømmen fra min netværks switch, som fordeler til enhederne i stuen (Tv, BD afspiller, Minix Android Tv mm.).
Alle enheder kører fint....bare ikke Netflix på Yousee boksen når den slukkes/på stand-by og tændes igen.
Omdømme 7
Badge +7
Hvordan er det når der bruges Wi-Fi eller direkte kablet forbindelse.?
Har nu prøvet med ren Wi-Fi og efterfølgende direkte kabel udenom switch’en, men med samme resultat. Dvs. hvis jeg ser Netflix og slukker boksen på stand-by kan Netflix ikke starte op næste gang jeg tænder boksen, og fejlmelder med ingen internetforbindelse.
Jeg ser 4k Netflix. Måske det kun er denne abonnementsform der giver problemer med sidste firmware på boksen...med mindre du også køre med samme abonnementsform?
Omdømme 7
Badge +7
Har ikke UHD.
Omdømme 7
Badge +4
vinkender skrev:

Har nu prøvet med ren Wi-Fi og efterfølgende direkte kabel udenom switch’en, men med samme resultat. Dvs. hvis jeg ser Netflix og slukker boksen på stand-by kan Netflix ikke starte op næste gang jeg tænder boksen, og fejlmelder med ingen internetforbindelse.
Jeg ser 4k Netflix. Måske det kun er denne abonnementsform der giver problemer med sidste firmware på boksen...med mindre du også køre med samme abonnementsform?

Hej Vinkender

Du har helt ret, Netflix vil ikke starte op igen, pga "formentligt manglende internetforbindelse" siger fejlteksten, og så forsøger den at genstarte Netflix, men kan ikke

Løsning indtil videre, lad være med at slukke på fjernbetjeningen, så længe Netflix kører, eller sluk bagpå boksen, og så kan Netflix startes op igen.

Hvis man hænger i Netflix, og får fejlteksten op på skærmen igen, kan man afslutte, og på den måde komme ud af Netflix billedet og vente mmed at slukke bagpå boksen til man skal bruge Netflix igen.
mich skrev:

vinkender skrev:

Hej Vinkender

Du har helt ret, Netflix vil ikke starte op igen, pga "formentligt manglende internetforbindelse" siger fejlteksten, og så forsøger den at genstarte Netflix, men kan ikke

Løsning indtil videre, lad være med at slukke på fjernbetjeningen, så længe Netflix kører, eller sluk bagpå boksen, og så kan Netflix startes op igen.

Hvis man hænger i Netflix, og får fejlteksten op på skærmen igen, kan man afslutte, og på den måde komme ud af Netflix billedet og vente mmed at slukke bagpå boksen til man skal bruge Netflix igen.

Ok. Tak for info. Vi må krydse fingre for at de snart retter op på det i næste firmware version.
Øv. Der kom en ny opdatering til boksen i dag, men Netflix problemet er stadig ikke løst......
Omdømme 7
Badge +2
Hvad er der sket at nyheder ved Opdateringen i dag?

Btw. Netflix hvad er der galt, jeg ser næsten aldrig film og slet ikke serier... :o
Se tråden ovenover ift. Netflix.
Men får aldrig den store info mht. ændringer/nyheder ved opdateringer. Kun lidt info om der er sket generelle fejlrettelser mv. Der er umiddelbart ingen funktionelle nye ting ved denne opdatering.
Omdømme 7
Badge +3
Jeg kan ikke love at følgende vil hjælpe på Netflix-problemet, men det foreslås at prøve.

Åbn Netflix på computer i browser, åbn derefter din konto (vælges øverst i højre side). Gå derefter til indstillinger og vælg "Log af alle enheder". Vigtigt: Gør det kun hvis brugernavn og adgangskode kendes, disse skal bruges senere for at komme på Netflix igen).

Dette vil logge af på Netflix overalt, hvor man er logget på, og websiden og browseren kan lukkes.

Åbn derefter TV-boksen YS-4000 og vælg menu, og derefter indstillinger. Gå til "Opdater tv-boksen" og vælg derefter "Genstart TV-boksen". Så vil boksen genstarte, det kan godt tage et stykke tid, muligvis vil boksen genstarte automatisk flere gange.

Når boksen er klar igen, prøv så at vælge Netflix. Enten virkede denne beskrivelse ikke, eller også starter Netflix, sandsynligvis med et billede, hvor man skal logge på med brugernavn og adgangskode.

Hvis det lykkes at få gang i Netflix igen på boksen, tilrådes det altid at afslutte Netflix korrekt efter brug, hvilket betyder at man IKKE bare må slukke boksen eller vælge en anden kanal. Man skal i Netflix stoppe en igangværende streaming og derefter navigere til den menu, der efter sidste opdatering af Netflix-appen ligger yderst til venstre, og vælge punktet "Afslut Netflix".

Hvis man bruger Netflix flere steder er det vigtigt at Netflix registrerer om Netflix er under aktuel anvendelse eller ej (derfor er det vigtigt af afslutte korrekt), ellers kan man risikere at få fejl som følge af at Netflix bruges på flere enheder end abonnementet giver adgang til.
MS-ERIK skrev:

Jeg kan ikke love at følgende vil hjælpe på Netflix-problemet, men det foreslås at prøve.

Åbn Netflix på computer i browser, åbn derefter din konto (vælges øverst i højre side). Gå derefter til indstillinger og vælg "Log af alle enheder". Vigtigt: Gør det kun hvis brugernavn og adgangskode kendes, disse skal bruges senere for at komme på Netflix igen).

Dette vil logge af på Netflix overalt, hvor man er logget på, og websiden og browseren kan lukkes.

Åbn derefter TV-boksen YS-4000 og vælg menu, og derefter indstillinger. Gå til "Opdater tv-boksen" og vælg derefter "Genstart TV-boksen". Så vil boksen genstarte, det kan godt tage et stykke tid, muligvis vil boksen genstarte automatisk flere gange.

Når boksen er klar igen, prøv så at vælge Netflix. Enten virkede denne beskrivelse ikke, eller også starter Netflix, sandsynligvis med et billede, hvor man skal logge på med brugernavn og adgangskode.

Hvis det lykkes at få gang i Netflix igen på boksen, tilrådes det altid at afslutte Netflix korrekt efter brug, hvilket betyder at man IKKE bare må slukke boksen eller vælge en anden kanal. Man skal i Netflix stoppe en igangværende streaming og derefter navigere til den menu, der efter sidste opdatering af Netflix-appen ligger yderst til venstre, og vælge punktet "Afslut Netflix".

Hvis man bruger Netflix flere steder er det vigtigt at Netflix registrerer om Netflix er under aktuel anvendelse eller ej (derfor er det vigtigt af afslutte korrekt), ellers kan man risikere at få fejl som følge af at Netflix bruges på flere enheder end abonnementet giver adgang til.

Tak for input. Men som jeg beskriver har problemstillingen opstået efter Yousee kom med en opdatering ifm. VM i fodbold. Alt fungerede fint inden, og din løsning vil desværre ikke virke på denne problemstilling.

Yousee skal få rettet problemet for kunder der har 4K abonnement på Netflix. Hvis de ser Netflix og slukker boksen på stand-by kan Netflix ikke starte op næste gang de tænder boksen, og fejlmelder med ingen internetforbindelse.
Løsningen ligenu er enten at lade boksen være tændt eller genstarte/reboote boksen hvergang du skal se Netflix, hvis du har slukket den forinden.
vinkender skrev:

Se tråden ovenover ift. Netflix.
Men får aldrig den store info mht. ændringer/nyheder ved opdateringer. Kun lidt info om der er sket generelle fejlrettelser mv. Der er umiddelbart ingen funktionelle nye ting ved denne opdatering.

Der er åbenbart sneget sig en ekstra fejl ind i Netflix med den nye opdatering.
Når man har set et afsnit af en serie, og den automatisk skifter til næste afsnit mister man samtidig lyden. Løsning lige nu er at skifte kanal til f.eks DR1, hvor lyden kommer igen, og derefter skifte tilbage til Netflix og genstarte det afsnit man skal til at se. Herefter er lyden igen ok....indtil afsnittet er færdigt, og starter på nyt afsnit, og man så igen skal foretage samme procedure for at få lyden igen.
Syntes efterhånden er er flere og flere fejl i Netflix med 4K abonnement, hver gang nye opdateringer til boksen installeres.....
Hjælp
Udgangs punkt
Jeg havde denne opkobling, som virker
YouSee boks YS-4000 => Sony 3D fjernsyn KDL-52LX90 via HDMI
Denon AVR er koblet til Fjernsyn via HDMI og bruges til appleTV og blueRay

Ny opkobling
Jeg tilslutter YouSee boks YS-4000 til min forstærker => Denon AVR-X4200W som jo er koblet til mit => Sony 3D fjernsyn KDL-52LX900 via high speed HDMI kabler.
Og jeg har selvfølgelig konfigureret YouSee boks, fjernsyn og Denon efter manual.
(Jeg er hardware ingeniør og high tech udvikler)

Analyse
Denon AVR supporterer HDCP 2.2 fuldt ud, og sidste nye HDMI standard
Sony har IKKE support for HDCP 2.2
YouSee boks her kan man IKKE disable HDCP 2.2 (hvilket er fejlen)

Fejlen er
Fordi YouSee boksen snakker med Denon AVR og da AVR boksen supporterer HDCP 2.2, så benytter YouSee boksen sig af denne protokol.
MEN, da fjernsynet ikke har denne protokol, så giver AVR eller YouSee boks denne fejl:
“This content can not be displayed because your tv does not support HDCP 2.2.”

Da jeg ringede til YouSee support, fik jeg bare at vide, at fordi jeg selv havde foretaget installationen, så kunne de ikke hjælpe.
Her blev jeg lidt skuffet over dette svar, hvad synes du?

Kan nogen mon hjælpe mig til en work-around på YouSee boksens manglende konfigurations mulighed af HDCP 2.2 disabled eller enabled
FinnRosenkilde skrev:

Hjælp
Udgangs punkt
Jeg havde denne opkobling, som virker
YouSee boks YS-4000 => Sony 3D fjernsyn KDL-52LX90 via HDMI
Denon AVR er koblet til Fjernsyn via HDMI og bruges til appleTV og blueRay

Ny opkobling
Jeg tilslutter YouSee boks YS-4000 til min forstærker => Denon AVR-X4200W som jo er koblet til mit => Sony 3D fjernsyn KDL-52LX900 via high speed HDMI kabler.
Og jeg har selvfølgelig konfigureret YouSee boks, fjernsyn og Denon efter manual.
(Jeg er hardware ingeniør og high tech udvikler)

Analyse
Denon AVR supporterer HDCP 2.2 fuldt ud, og sidste nye HDMI standard
Sony har IKKE support for HDCP 2.2
YouSee boks her kan man IKKE disable HDCP 2.2 (hvilket er fejlen)

Fejlen er
Fordi YouSee boksen snakker med Denon AVR og da AVR boksen supporterer HDCP 2.2, så benytter YouSee boksen sig af denne protokol.
MEN, da fjernsynet ikke har denne protokol, så giver AVR eller YouSee boks denne fejl:
“This content can not be displayed because your tv does not support HDCP 2.2.”

Da jeg ringede til YouSee support, fik jeg bare at vide, at fordi jeg selv havde foretaget installationen, så kunne de ikke hjælpe.
Her blev jeg lidt skuffet over dette svar, hvad synes du?

Kan nogen mon hjælpe mig til en work-around på YouSee boksens manglende konfigurations mulighed af HDCP 2.2 disabled eller enabled

På side 3 henvises til denne https://www.amazon.com/dp/B004F9LVXC?ref_=pe_2640190_233158700_shiptrack_e_304_dt_1
som kan løse dit problem, hvis du installerer den mellem YS-4000 og din Denon reveiver.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)