4K TV-Boks : Fejl og mangler

Vis første besked

92 Kommentarer

Omdømme 2
Badge
Så fik jeg også min Humax YS-4000 (4k) TV boks i dag.

Da jeg først startede den op og fik den opdateret, skrev den inde under information:
Ultra HD (4k) ENABLET

Efter at jeg havde Zappet lidt rundt, bla. nå Netflix skrev den nu:
Ultra HD (4k) DISABLED

Genstart giver ingen forskel.
Er dette mon en fejl ?
Min søn har samme problem med at han får besked på at hans tv ikke understøtter HDCP 2.2
Også koblet til tv via AVR receiver, akkurat lige som den foregående boks!
Så boksen er ubrugelig for ham.
Fjernbetjeningen virker heller ikke når den står med det skærmbillede, så han er nødt til at slukke den bagpå.
Er der nogen som har et bud på hvornår Yousee retter det?

Benny
Omdømme 5
Badge +1
Jeg tror at den disabler ting i informations oversigt, pga den ikke har nogle kanaler eller film/serier der er rigtig 4k.

Men min netflix kan godt se 4k titler men kun når jeg sætter kablet direkte til tv - og ikke når det ryger gennem min reciever, så der er noget galt

Håber snart de fixer de fejl der er i en update
Omdømme 7
Badge +7
joern skrev:

De nævnte kanaler kan ikke optages på den nye boks og ganske rigtigt det kan de på Humax YSR-2000.
Har kort i mit TV og nu har jeg sat mit TV til at optage de nævnte kanaler. Vender tilbage i morgen med resultatet.

Kunne godt optage kanalerne på mit TV.
Omdømme 2
Badge
Jeg får også denne "This content can not be displayed because your TV does not support HDCP 2.2" på ny 4K boks.

Tv-boksen er nu sat direkte i et ledigt HDMI stik i tv´et: YS-4000 -> Philips 55PFL8008 og nu skal jeg finde et ekstra optisk kabel for at få Surround Lyd fra TV til receiver.

YS-4000 -> Denon X4300H Receiver -> Philips 55PFL8008 TV
Omdømme 7
Badge +7
Ja, den skal direkte til TVet, og et Toslink fra Humax 4000 til Reciver.
Omdømme 7
Badge +3
cbonde skrev:

Jeg får også denne "This content can not be displayed because your TV does not support HDCP 2.2" på ny 4K boks.

Tv-boksen er nu sat direkte i et ledigt HDMI stik i tv´et: YS-4000 -> Philips 55PFL8008 og nu skal jeg finde et ekstra optisk kabel for at få Surround Lyd fra TV til receiver.

YS-4000 -> Denon X4300H Receiver -> Philips 55PFL8008 TV

Jeg har set et billede af bagsiden af den nævnte receiver. Det skulle altså fungere at tilslutte TV-boksen til receiveren og receiveren til TV-modtageren. Der er adskillige både indgange og udgange, alle HDMI-forbindelserne bruger muligvis ikke HDCP 2.2, kun dem der har HDCP 2.2 kan bruges. Kan der være en indstilling til receiveren, hvor HDCP 2.2 er slået fra? Virker det ikke via receiveren, men virker ved tilslutning til TV-modtageren direkte, må der være en fejlkonstruktion i YouSee 4K-boksen og/eller i receiveren.

Boksen skal udveksle krypteringsnøgler med receiveren, og receiveren med TV-modtageren. Hvis boksen udveksler krypteringsnøgler med TV-modtageren selv om den er tilsluttet til receiveren, bliver forbindelsen blokeret, da boksen så ikke vil anerkende receiveren som en gyldig licenseret enhed. Rigtigheden af dette afsnit er med forbehold, jeg er ikke ekspert i HDCP.

Både YouSee, recordere.dk og andre har testet boksen, så det er mærkeligt at fejlen ikke er opdaget. Hvis fejlen er kendt af YouSee burde YouSee ikke have udsendt boksen endnu. Det drejer sig om en formentlig almindelig tilslutningsform som mange brugere af surround-receivere benytter.
Omdømme 5
Badge +1
Jeg har snakket med en yousee teknikker idag om de problemer jeg/vi oplever, og han mente at det kun er nogle af panasonics recievere/forstærkere hvor det faktisk virker med den nye box og andre 4k ting.

Jeg er kommet lidt i tvivl om min yamaha egentligt kan sende hdcp 2.2 videre, da jeg faktisk ikke har en anden dims med 4k, såsom en 4k bluray eller andet der kan spille original materiale (som jeg jo går ud fra yousee 4k boxen er)

Jeg har fint billede og lyd når min 4k box sidder til min recoiever, men netflix appen vil ikke vise uhd 4k titler i oversigten.

Han forklarede også at tv boxen går over i et helt andet mode når netflix startes på den, og da der jo ikke er andet på den der er i 4k står 4k og nogle gange hdcp disablet.

Har nogen af jer en 4k bluray som sidder til samme reciever ? og virker den ?
Omdømme 2
Badge
MS-ERIK skrev:

Der er adskillige både indgange og udgange, alle HDMI-forbindelserne bruger muligvis ikke HDCP 2.2, kun dem der har HDCP 2.2 kan bruges. Kan der være en indstilling til receiveren, hvor HDCP 2.2 er slået fra?

Denon skriver selv " 8 HDMI inputs (incl. 1 front) with full HDCP 2.2 support" Link om X4300H. Ingen problemer med en Nvidia Shield.
Omdømme 5
Badge +1
[quote=cbonde]
MS-ERIKDer er adskillige både indgange og udgange, alle HDMI-forbindelserne bruger muligvis ikke HDCP 2.2, kun dem der har HDCP 2.2 kan bruges. Kan der være en indstilling til receiveren, hvor HDCP 2.2 er slået fra?

Denon skriver selv " 8 HDMI inputs (incl. 1 front) with full HDCP 2.2 support" [url=https://www.denon.co.uk/uk/product/homecinema/avreceiver/avrx4300hv2 skrev:

Link/url] om X4300H. Ingen problemer med en Nvidia Shield.

Men yousee 4k boxen fejler når den sættes til kan jeg forstå ?
Din Denon står på listen over supporterede hdcp2.2 modeller, så det er sgu underligt.
Min yamaha rx-500 er nok bare for gammel men har dog 4k passthrough, men nok ikke hdcp2.2

http://www.pricerunner.dk/cl/96/Forstaerkere-og-Receivere?man_id=464&attr_60303441=60314821&attr_60308005=60308008&sort=3&viewType=standard
Omdømme 7
Badge +3
mitri skrev:

MS-ERIK skrev:

Bruger 4K TV-boksen altid HDCP 2.2 eller er det kun når den er indstillet til UHD? Det har betydning for om boksen kan anvendes af brugere med et lidt ældre TV, også selv om det har HDMI-tilslutning.

Boksen bruger altid HDCP 2.2, også selvom du stiller den til 720p, 1080i eller 1080p, og som EVETOSSEN skriver i indledningen, så er der problemer med at få billedet gennem en receiver med HDMI, også selvom receiveren er af nyere dato og understøtter HDCP 2.2, ja, det virker faktisk slet ikke.

Mvh.
Michael.

Betyder det, at 4K boksen slet ikke kan bruges sammen med et 10 år gammelt fladskærms-TV, som godt nok understøtter HDCP men ikke HDCP 2.2 som ikke eksisterede for 10 år siden? Det fungerer fint med en Samsung YouSee Plus-boks.
Omdømme 7
Badge +7
Det er ikke en sammenligning, at henvise til Samsung boksen.
Jeg har ikke et TV, der er så gammelt, men et 4K TV, hvor der kun er en HDMI indgang HDCP2.2.Til at begynde med, havde jeg bare sat boksen til og billedet/lyd var OK, men kunne ikke se Netflix 4K fra boksen, men kun direkte fra mit TV. Skiftede så om på mine HDMI, så boksen fik et med HDCP2.2 og så kom der gang i 4K.
Normalt bruger jeg lyden fra min soundbar (der er koblet op på mit TV via HDMI (kun lyd). I særlige tilfælde bruger jeg den digitale udgang fra boksen til min soundbar. Det virker fint.
Omdømme 7
Badge +3
Samsungboksen nævnes ikke som en sammenligning, men som en nødvendighed for at få TV´et til at virke (og med adgang til tillægskanaler), da det hverken har DVB-C eller MPEG4. Det er planen at udskifte Samsungboksen med en nyere boks, men så skal YouSee Plus siges op. Men hvis den nye boks ikke kan bruges er YouSee Plus mistet, da man ikke kan få det igen. Jeg prøver derfor at finde ud af om ny boks vil kunne bruges uden at der skal anskaffes et nyt TV. Den gamle Humaxbox ønskes ikke, da der er for mange fejl og problemer med den.
Omdømme 5
Badge +1
MS-Erik - Hvilket tv har du ? for hvis/når det kun er et fullhd tv vil jeg tro at det bare skal understøtte HDCP1.4 som er standard på fullhd tv (og også er det min yahamaha reciever kun kan)
Jeg har fint lyd og billede men bare ikke 4k , når det ryger gennem yamahaen, men mit tv er det nyeste og der virker det hele når boxen sidder direkte i tv.

Men jeg vil da lige prøve at flytte 4k boxen ind til mit gamle sony tv som er ca 8 år og har fullhd - det gør jeg lige imorgen når det er lyst.
Omdømme 7
Badge +7
Inden jeg fik de nye bokse, havde jeg flere Samsung bokse. Jeg havde YouSee Plus, men boksene havde jeg købt - fra før de kunne lejes - og derfor beholdt jeg mit YouSer Plus i form af kortet Det bruger jeg i mit TV, så jeg kan se alle kanaler incl. C More uden boks. Kan godt lide at gå med livrem og seler.😀
Syntes ikke at jeg kan se mine optagelser på Android tv appen? Er der andre der kan det?
Omdømme 7
Badge +7
Ja da, det er der ingen problemer med, de er som på boksen på Min Side.
Humax YS-4000 boksen virker hos min ex sammen med et ældgammelt Pioneer 43 t plasma der kun er HD ready - det har en del år på bagen må man sige.

Benny
Omdømme 7
Badge +3
EveTossen skrev:

MS-Erik - Hvilket tv har du ? for hvis/når det kun er et fullhd tv vil jeg tro at det bare skal understøtte HDCP1.4 som er standard på fullhd tv (og også er det min yahamaha reciever kun kan)
Jeg har fint lyd og billede men bare ikke 4k , når det ryger gennem yamahaen, men mit tv er det nyeste og der virker det hele når boxen sidder direkte i tv.

Men jeg vil da lige prøve at flytte 4k boxen ind til mit gamle sony tv som er ca 8 år og har fullhd - det gør jeg lige imorgen når det er lyst.

Jeg har et Philips Cineos 32PF9731D-10. Kan højst vise 1080i. Hvis 4K-boksen KRÆVER HDCP 2.2 vil det ikke virke på dette TV, men hvis 4K-boksen kan bruge HDCP 1.4 når det ikke drejer sig om at vise 4K, burde den virke. Men jeg forstod på et tidligere svar at boksen står fast på HDCP 2.2 også hvis den indstilles til f.eks. 1080i.

Men man kan naturligvis slippe helt uden om problemet ved at udskifte TV-apparatet inden boksen udskiftes (gammel Samsung udskiftes med ny Humax 4K).
Radiomanden skrev:

Mærkligt, på mit Sony tv er der intet på "Min side"
Omdømme 5
Badge +1
kebo45 skrev:

Radiomanden skrev:

Mærkligt, på mit Sony tv er der intet på "Min side"

Android TV appen er en meget skrabet udgave af Android appen til telefoner.
Det er nemlig to forskellige operativsystemer og to helt forskellige apps.

Der er mange ting der mangler i Android TV appen, og har nok ikke den samme prioritet hos yousee.

Lidt (MEGET) irriterende for os der nu har et tv eller en box der bruger Android TV.
Selv om der er ikke er nogen 4K kanal endnu. Kunne det godt se ud som om der testes :)
Hej.

Lige sådan til almindeligt info. Der er jo ikke noget der virker bedre end det svageste led i en kæde.
Hos mig spiller det hele som det skalmed følgende udstyr.
DENON AVR X44000H, LG OLED65E7V og Humax YS-4000
På de andre tv bruger jeg Google Chromecast Ultra og Google Nexus Player. Der er der heller ingen problemer over hovedet.
Så lader det til at man, eller i det mindste jeg, ikke mere kan pause, og spole i udsendelser der er optaget.
morten_p skrev:

Hej.

Lige sådan til almindeligt info. Der er jo ikke noget der virker bedre end det svageste led i en kæde.
Hos mig spiller det hele som det skalmed følgende udstyr.
DENON AVR X44000H, LG OLED65E7V og Humax YS-4000
På de andre tv bruger jeg Google Chromecast Ultra og Google Nexus Player. Der er der heller ingen problemer over hovedet.

Når du skriver at det hele spiller, mener du så at du kører HDMI fra Humax til Receiver og videre til Tv uden problemer?

Mvh.
Henrik

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)