4K TV-Boks : Fejl og mangler

Omdømme 4
Badge +1
Her beskrives de fejl og mangler der er oplevet på den nye 4K TV-boks (YS-4000)

- Serie optagegelser optager stadig genudsendelser.

- Serie optagegelse - de røde prikker vises ikke altid i program oversigten, men er inde på udvidet info og den optager dog serien

- HDCP 2.2 ser ud til ikke at overholde specs, når man kobler boxen til en reciever/forstærker og derfra videre til tv, kommer der ikke billede med korrekt. Ser ud til at virke med direkte forbindelse til tv.

- Man kan først se hvornår en optagelse udløber EFTER at der er optaget noget - fik at vide at man ville få det oplyst når man planlægger optagelsen. Nogle kanaler er vist kortere end det år som er standard.

84 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
EveTossen skrev:

Her beskrives de fejl og mangler der er oplevet på den nye 4K TV-boks (YS-4000)

- Serie optagegelser optager stadig genudsendelser.

- Serie optagegelse - de røde prikker vises ikke altid i program oversigten, men er inde på udvidet info og den optager dog serien

- HDCP 2.2 ser ud til ikke at overholde specs, når man kobler boxen til en reciever/forstærker og derfra videre til tv, kommer der ikke billede med korrekt. Ser ud til at virke med direkte forbindelse til tv.

- Man kan først se hvornår en optagelse udløber EFTER at der er optaget noget - fik at vide at man ville få det oplyst når man planlægger optagelsen. Nogle kanaler er vist kortere end det år som er standard.

Har du en boks?
Omdømme 7
Badge +4
EveTossen skrev:

Jeg synes alle optagelser kan ses i et år, men har kun grundpakken
Omdømme 7
Badge +6
Har endnu ikke observeret mere eller mindre end et år.
Omdømme 4
Badge +1
Klippet fra ordrebekræftelsen af 4k boxen :
Optagelser af tv og film
Tv-boksen gemmer dine optagelser i skyen. Derfor kan du både se dine optagelser med appen
YouSee Tv & Film og på tv.yousee.dk. Helt hvor du vil og ikke kun på din tv-boks.
Du kan gemme op til 250 timers optagelser ad gangen – fordelt over så mange
optagelser, som du vil. Og du kan endda optage flere programmer på én gang. Du kan
selvfølgelig også spole frit i alle dine optagelser.
Det er dog ikke alle kanaler, der tillader optagelser, og der vil også være en
tidsbegrænsning på, hvor længe du kan gemme dine optagelser. Du kan se på den
enkelte optagelse, hvornår den udløber.

Så der er nok nogle ting eller kanaler der er begrænset - men jeg har endnu ikke prøvet at optage fra alle kanaler.
Og de har ikke fået lavet den liste med tid på hver kanal de lovede de ville sende til mig.
Omdømme 7
Badge +6
Optagelse gemmes et år. Der kan optages fra alle kanaler, undtaget C More, der ligger alt indhold OD. Liste.???
Omdømme 7
Badge +4
Cmore kan du ikke optage, da den ligger i film og serier, jeg kender ikke til andre, men måske det er det samme med Viasat hvis man har viaplay incl (gæt)

Men kan ikke tænke mig til kanaler, det er mindre end 1 år

Hvad er det for en liste ?
Omdømme 4
Badge +1
Jeg får en mærkelig fejl på cmore og et par 'unmentional' kanaler, både i vælg selv og andre tilkøbskanaler, de har nok ikke lov til at gemme optagelser i skyen, selvom man godt kan på den gamle humax
Det er næsten grund til at returnere 4k boxen med det samme, det skulle sgu have været oplyst inden køb
Omdømme 7
Badge +4
Cmore kanlerne kan ikke optages, hvilke andre kanaler og hvilken fejlkode ? og er det indenfor de næste 8 dage, incl idag ?
Omdømme 7
Badge +6
Som skrevet C More kanalene kan ikke optages, hvad er de andre kanaler der er problemer med.?
Omdømme 4
Badge +1
Det er de 'skin' kanaler jeg har, som viker fint på den gamle humax
Omdømme 7
Badge +6
Det undersøger jeg lige lidt senere om der er problemer med det.
Omdømme 7
Badge +7
EveTossen skrev:

Hvilke?
Omdømme 7
Badge +4
EveTossen skrev:

Jeg forstår heller ikke hvad du mener, kan du ikke nævne nogle kanaler, og hvad du får af fejl ?
Omdømme 4
Badge +1
blue hustler og playboy som er vælg selv
hustlerhd som er tilkøb

den gamle humax optager fint de kanaler
Omdømme 4
Badge +1
og cmore optages også fint på den gamle, selvom man jo kan finde de ting i arkivet
Omdømme 7
Badge +4
OK, det overrasker mig så ikke, at de er strikse :D
Omdømme 7
Badge +4
EveTossen skrev:

og cmore optages også fint på den gamle, selvom man jo kan finde de ting i arkivet

Ja, men som regel så ligger film og serier meget længe under film og serier, (du kan se hvor lang, hvis du går ind på cmore.dk)
Omdømme 4
Badge +1
men det burde man da få at vide FØR man betaler 399 for at få den nye box - at man faktisk mister nogle funktioner, men få nogle nye

Nu er der sat en teknikker på mine sager, som måske ved mere end support
Omdømme 7
Badge +4
EveTossen skrev:

men det burde man da få at vide FØR man betaler 399 for at få den nye box - at man faktisk mister nogle funktioner, men få nogle nye

Nu er der sat en teknikker på mine sager, som måske ved mere end support

Det med Cmore har været fremme mange steder, det med de 3 kanaler har ikke, dog har man meldt ud op til (tidligere 2år) nu siger man op til 1 år.
Omdømme 7
Badge +7
De nævnte kanaler kan ikke optages på den nye boks og ganske rigtigt det kan de på Humax YSR-2000.
Har kort i mit TV og nu har jeg sat mit TV til at optage de nævnte kanaler. Vender tilbage i morgen med resultatet.
Omdømme 7
Badge +4
Det er et spørgsmål om rettigheder til at gemme det oppe blandt gud og englene :@
Omdømme 7
Badge +7
mich skrev:

Det er et spørgsmål om rettigheder til at gemme det oppe blandt gud og englene :@

Helt sikkert. 😇
Omdømme 7
Badge +3
Hvis YouSee ikke har rettighed til at lægge en udsendelse i TV-arkivet, kan brugere med 4K TV-boksen så i det hele taget optage sådan en udsendelse? Eksempelvis visse film og visse sportsbegivenheder, som ikke findes i TV-arkivet.

Bruger 4K TV-boksen altid HDCP 2.2 eller er det kun når den er indstillet til UHD? Det har betydning for om boksen kan anvendes af brugere med et lidt ældre TV, også selv om det har HDMI-tilslutning.
Omdømme 7
Badge +6
Den virker da fint på et FHD TV, hvorfor skulle den da ikke det.? Der er vel der færreste der har andet.
Omdømme 2
MS-ERIK skrev:

Bruger 4K TV-boksen altid HDCP 2.2 eller er det kun når den er indstillet til UHD? Det har betydning for om boksen kan anvendes af brugere med et lidt ældre TV, også selv om det har HDMI-tilslutning.

Boksen bruger altid HDCP 2.2, også selvom du stiller den til 720p, 1080i eller 1080p, og som EVETOSSEN skriver i indledningen, så er der problemer med at få billedet gennem en receiver med HDMI, også selvom receiveren er af nyere dato og understøtter HDCP 2.2, ja, det virker faktisk slet ikke.

Mvh.
Michael.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)