Svar

4k boks, dårlig kvalitet ved afspilning af "optaget" fodbold

Badge
Er jeg den eneste, eller oplever i andre også en væsentlig dårligere kvalitet, når man har optaget en fodboldkamp? Umiddelbart afspillede den kun med 2.97 Mbit/s, hvilket ikke giver et flydende billede når vi snakker fodbold.
Hvis det er tilfældet, må Yousee stramme op, og udsende optaget fodbold fra "skyen" i en højere bitrate, så man får et billede der er bedre.

Dette er en Væsentlig forringelse, ift når man optager på den gamle boks med harddisk, ærgerligt, for ud over det, er boksen jo fed og reagerer hurtigt, men det her, det er jo et seriøst problem...
icon

Bedste svar af Danielroskilde 3 juni 2018, 10:07

Ja, det må vi godt nok håbe...
Ikke for at negligere film i den her sammenhæng, men sport, hvor der nærmest konstant er hurtige bevægelser, som der sendes en del af på viasst sport og 3+ (plus en masse andre kanaler også), burde som minimum prioriteres til de 9 Mbit, da 4.5 og 2.5 giver kæmpe slør efter vold og spillere...

Og nej, overvejede slet ikke da jeg fik boksen, at dette skulle være et issue. Heldigvis har jeg en boks, der ikke bruges så meget (har 4 ekstra som jeg betaler 99 I alt om måneden for) så må som sagt have lavet en installation ved hovedalteret, hvor begge bokse kører... Ikke hvad jeg havde forventet, men er på alle andre punkter blevet glad for boksen, ellers var den bare røget retur...

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 2
Danielroskilde skrev:

Er jeg den eneste, eller oplever i andre også en væsentlig dårligere kvalitet, når man har optaget en fodboldkamp? Umiddelbart afspillede den kun med 2.97 Mbit/s, hvilket ikke giver et flydende billede når vi snakker fodbold.
Hvis det er tilfældet, må Yousee stramme op, og udsende optaget fodbold fra "skyen" i en højere bitrate, så man får et billede der er bedre.

Dette er en Væsentlig forringelse, ift når man optager på den gamle boks med harddisk, ærgerligt, for ud over det, er boksen jo fed og reagerer hurtigt, men det her, det er jo et seriøst problem...

Det er ikke kun på fodbold at bitraten på flere kanaler er meget lav ved optagelser i skyen, og billedkvaliteten markant dårligere end på flow Tv.
Det er den også på flere streaming tjenester, f.eks. Viasat film.
Debaten omkring lav bitrate har før været oppe, på Flow Tv, og her måtte Yousee hæve bitraten for at levere en god kvalitet,
Man kan undre sig over at Yousee igen sætter bitraten så lavt, samtidigt med at man lancerer en 4K boks, og optagelse i skyen.

Men den dårligere bitrate ses TYDELIGT, men det tror at pokker, en bitrate på 2,97 Mbit/s, svarer jo til et halv dårligt SD signal.
Jeg har haft kontaktet Yousee omkring dette, men medarbejderen sagde, ordret "Vi arbejder hele tiden på at blive bedre", mere fik jeg ikke ud af dette.
Men jeg er enig, Yousee bør virkelig stramme op på bitraten på en lang række af deres streaming tjenester, derunder optagelser i skyen, og leverer et ordentligt produkt.
Dette er efter min mening IKKE tilfældet pt.

Yousee: Streaming kræver lige så høj bitrate som flow tv, for at levere et godt billede.
Mvh. Michael, Køge.
Omdømme 7
Badge +4
Hvilken kanal var det ?
Badge
mich skrev:

Hvilken kanal var det ?

Det var Frankrig-Italien på 3Max.
Har testet i dag Med England-Nigeria på kanal 6. Der var bitraten 4.97. Billedet var lidt bedre end i går, men stadig skuffende, og på ingen måder så godt som flow-tv billedet...
Er vist nød til at have 2 bokse kørende i stuen, 4K boksen til flow-tv, ikke optaget fodbold og general brug, og så den gamle med Harddisk til at optage fodboldkampe på....
Omdømme 7
Badge +4
I grundpakken er det kun DR1, TV2, TV3 og Kanal 5, som kører med 9 Mbit på optagelser/arkiv, ellers er det det halve

Der er jo nok ikke lige det de fleste forventer med en 4K TV boks optager.

Vi må håbe, Yousee snart finder ud af at opgradere kvaliteten
Badge
Ja, det må vi godt nok håbe...
Ikke for at negligere film i den her sammenhæng, men sport, hvor der nærmest konstant er hurtige bevægelser, som der sendes en del af på viasst sport og 3+ (plus en masse andre kanaler også), burde som minimum prioriteres til de 9 Mbit, da 4.5 og 2.5 giver kæmpe slør efter vold og spillere...

Og nej, overvejede slet ikke da jeg fik boksen, at dette skulle være et issue. Heldigvis har jeg en boks, der ikke bruges så meget (har 4 ekstra som jeg betaler 99 I alt om måneden for) så må som sagt have lavet en installation ved hovedalteret, hvor begge bokse kører... Ikke hvad jeg havde forventet, men er på alle andre punkter blevet glad for boksen, ellers var den bare røget retur...

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)