Svar

4K boks

På hvilken kanalplads udsendes fodbold vm i 4K, og vil der være en periode med testsignal?
icon

Bedste svar af Persen M 7 juni 2018, 17:18

Spørgsmålet er om signal kvaliteten simpelthen er for elendig til at kanalen kan vises.
Eks. er der mange problemer rundt omkring i landet med kanaler der benytter 256-QAM.
Det havde vi selv her hos vores antenneforening i Odense ind til for en 2 måneders tid siden, hvor absolut ingen af de kodede kanaler der benytter 256-QAM var til at bruge til noget som helst.

Men så kom Yousee og skiftede hardwaren ud i deres udstyr som led i den her store opgradering de har gang i i hele landet, som bla. går ud på højere internet hastigheder.
Efter deres arbejde var overstået i vores område, der var signal kvaliteten på 256-QAM kanalerne lige pludselig blevet total stabile og vi har ikke længere nogen former for signal forstyrrelser.

Så det kan måske være at det er der at den ligger lige som det var for os her hos vores antenneforening, at det er noget gammelt ikke opgraderet udstyr at i har, at i derfor lige som vi havde, at i har signal forstyrrelser med jeres QAM-256 kanaler og det har så nu vist sig i, at du overhovedet ikke har noget billede på den UHD kanal.

Se original

38 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Det er ikke til at sige hvilken plads, da det kommer an på hvor mange kanaler der haves, så det varierer fra bruger til bruger, den er heller ikke kommet på endnu.
Badge
Den er kommet hos mig 😊
Omdømme 7
Badge +6
Den skulle nu være kommet hos alle.
Hvilken boks er egentlig bedst til arkiv og optagelse,,2000 eller 4000,,,jeg tænker på kvaliteten,, syntes man høre meget dårligt om 4000,, kan det passe at nyeste boks er dårligst kvalitet ????
Badge
gitoma skrev:

Hvilken boks er egentlig bedst til arkiv og optagelse,,2000 eller 4000,,,jeg tænker på kvaliteten,, syntes man høre meget dårligt om 4000,, kan det passe at nyeste boks er dårligst kvalitet ????

Som jeg oplever det, og nu har jeg begge I brug på mit tv, for at få det bedste fra begge bokse..
Gammel boks: bedst til optaget materiale, da den ikke streamer, så kvalitet er det samme som det man optog på flow tv...
Begge bokse: oplever ikke som sådan forskel i arkiv
Ny boks: bedst til flow tv (meget hurtigere i kanalskifte/menu), mulighed for 4k, fx her til VM

Andre kan måske have andre oplevelser, men det er mine erfaringer, efter at have haft 4K boksen en uges tid...
Radiomanden skrev:

Her (Ka-net Kalundborg) ser siden sådan ud :
Altså, der er oprettet en kanal, men kun sort skærm og intet stillbillede. Alle indstillinger og kabler o.s.v. er på plads
Omdømme 7
Badge +6
Der er fint billede på kanalen.

Omdømme 5
Badge +1
Kan det passe at man ikke har lov til at optage fra denne kanal ?
Eller er det bare fordi de ikke sender noget endnu ?
Radiomanden skrev:

Der er fint billede på kanalen.

Ja, det kan jeg se - men min pointe, eller spørgsmål er : Hvorfor er der ikke billede her, når det skulle være rullet ud i hele landet?
Omdømme 7
Badge +6
Spørgsmålet er om signal kvaliteten simpelthen er for elendig til at kanalen kan vises.
Eks. er der mange problemer rundt omkring i landet med kanaler der benytter 256-QAM.
Det havde vi selv her hos vores antenneforening i Odense ind til for en 2 måneders tid siden, hvor absolut ingen af de kodede kanaler der benytter 256-QAM var til at bruge til noget som helst.

Men så kom Yousee og skiftede hardwaren ud i deres udstyr som led i den her store opgradering de har gang i i hele landet, som bla. går ud på højere internet hastigheder.
Efter deres arbejde var overstået i vores område, der var signal kvaliteten på 256-QAM kanalerne lige pludselig blevet total stabile og vi har ikke længere nogen former for signal forstyrrelser.

Så det kan måske være at det er der at den ligger lige som det var for os her hos vores antenneforening, at det er noget gammelt ikke opgraderet udstyr at i har, at i derfor lige som vi havde, at i har signal forstyrrelser med jeres QAM-256 kanaler og det har så nu vist sig i, at du overhovedet ikke har noget billede på den UHD kanal.
Omdømme 7
Badge +6
Den er på QAM 64.
Rettelse den er på 256 der vat frekvensen der stod forkert, og ikke den frekvens som den ligger på.
Omdømme 7
Badge +2
Hej, har andre fået/købt en ny 4K 4000 boks for feks. at se fodbold WM?

Hvis i har et prøve billede på den helt nye boks, gik det automatisk eller hvordan fik i kanalen med i Listen?
Omdømme 7
Badge +6
Den kom på ved en kanal opdatering for omkring en uges tid siden.
Persen M : Tak for svaret - du har sikkert ret. Jeg har fået folkene i vores antenneforening (Ka-net Kalundborg) til at teste tv2 uhd-kanalen på deres udstyr, og de kan heller ikke få noget testsignal. Så nu må Yousee til at få fingrene ud!!
Omdømme 7
Badge +6
Der kommer som skrevet kun signal når der haves 4000 boksen, da det er krypteret og kun åbnes i den, modtagelse med andet udstyr giver kun sort skærm.
Radiomanden skrev:

Der kommer som skrevet kun signal når der haves 4000 boksen, da det er krypteret og kun åbnes i den, modtagelse med andet udstyr giver kun sort skærm.

Jeg ved ikke om du ikke vil eller kan forstå problematikken : JEG HAR en 4k boks, mit udstyr ER i orden, min antenneforening kan HELLER IKKE få testsignal på boksen!!!
Omdømme 7
Badge +6
Der må så tages kontakt til teknisk support, så de kan se på det.
Radiomanden skrev:

Det er allerede sket via mi antenneforening, som jeg i øvrigt intet har at udsætte på , nærmest tværtimod - oplever dem som hjælpsomme og kompetente.
Omdømme 3
Badge
Forumbruger961 skrev:

Radiomanden skrev:

Det er allerede sket via mi antenneforening, som jeg i øvrigt intet har at udsætte på , nærmest tværtimod - oplever dem som hjælpsomme og kompetente.

Har også problemer med at modtage: Signalet/prøvebillede! Har selv kontaktet: Teknisk Support. Uden, at det havde nogen virkning. Har stadig denne information: Intet antennesignal! Kontroller om dit antennesignal sidder korrekt. Så du sidder ikke alene med problemet. Selvom, at jeg også har denne modtagerboks: YS-4000.
Phoenix 73 skrev:

Forumbruger961 skrev:

Radiomanden skrev:

Har også problemer med at modtage: Signalet/prøvebillede! Har selv kontaktet: Teknisk Support. Uden, at det havde nogen virkning. Har stadig denne information: Intet antennesignal! Kontroller om dit antennesignal sidder korrekt. Så du sidder ikke alene med problemet. Selvom, at jeg også har denne modtagerboks: YS-4000.

Jeg skal nok orientere her, når vi finder en løsning
Phoenix 73 skrev:

Forumbruger961 skrev:

Radiomanden skrev:

Prøv at opdatere din boks og se om der er testsignal nu
Omdømme 2
Badge +1
Udskiftede min Humax 2000 boks med den nye 4000 for 3 dage siden. Fik TV2 UHD kanalen på med det samme.
Men jeg er dybt skuffet over spolefunktionen på den nye boks. Hvis man spoler tilbage i live udsendelser fungerer boksen elendigt. Kan kun spole tilbage med store hop på flere minutter.
Omdømme 7
Badge +2
Jeg fik min 4000 boks for over en uge siden, men har stadigvæk ikke fået 4K fodbold kanalen på kanal listen, selv om jeg har prøvet at slukke helt for boksen og prøvet først at Genstarte boksen uden held, så må nok prøve at ringe til dem...
Omdømme 3
Badge
Forumbruger961 skrev:

Phoenix 73 skrev:

Forumbruger961 skrev:

Radiomanden skrev:

Prøv at opdatere din boks og se om der er testsignal nu

Dette er forsøgt. Hvorpå, at jeg får denne beskrivelse: Du har allerede den nyeste version. Har stadig sort skærm på kanalen.
Omdømme 7
Badge +2
Radiomanden skrev:

Hej, Jeg har lige talt med Yousee, han sagde ingen endnu havde fået kanalen :o

Men for dem der stadig venter , skulle kanalen først komme på torsdag formiddag, sagde han.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)