451 X-PVR fejl kan ikke optage (humax)

Jeg har forsøgt at optage programmer på hhv TV2 og kanal 5, men får ovenstående fejl. Har lige talt med Yousee og får oplyst at der er udsendelser der ikke må optages pga rettigheder. På TV2 var det “Ingemann & vestkysten” og kanal 5 “Over Atlanten” og “Gidseltagningen”.

Er der andre der oplever det samme?

Skal nu støve min gamle digitale harddiskoptsger af,og til at have to bokse stående igen. Meget utilfredsstillende synes jeg. Servicen bliver da vældig udhulet, når man ikke kan optage det man vil.

23 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Ingemann og Vestkysten samt Over Atlanten optages fint, da der er mindre end en uge til, Gidseltagningen er mere end en uge frem, kan ikke optages endnu, den skulle kunne i morgen.
Se billede.

Ok. Tak for svar. Kan du optage serien, eller kun enkeltafsnittet?
Omdømme 7
Badge +7
Bruger ikke serie optagelse, da der jo så ligeledes optages genudsendelser.
Omdømme 2
Badge
Og det er så stadig ikke blevet løst af YouSee, og bliver sikkert aldrig, og dermed en overflødig funktion...
Omdømme 7
Badge +4
tromog skrev:

Ok. Tak for svar. Kan du optage serien, eller kun enkeltafsnittet?

Jeg kan, og får alle genudsendelserne med, som jeg så sletter
Det er da noget værre bavl! Jeg havde intet problem med at serieoptage Ingemann og Vestkysten
Omdømme 2
Badge
Bavl og Bavl.....
Jeg kan i hvert tilfælde ikke lave serieoptagelse på "REJSEN MOD NORD" på TV 2 om mandagen kl. 20.00
Omdømme 7
Badge +7
Bruger det ikke, der kommer genudsendelser med, helt unødvendigt.
Omdømme 2
Badge
Det er din holdning, jeg mener at det er en af de vigtigste funktioner!
Og jeg er vist langt fra den eneste, så lad os nu få den funktion til at virke tak YOUSEE...
Omdømme 7
Badge +4
Saga24 skrev:

Og jeg er vist langt fra den eneste, så lad os nu få den funktion til at virke tak YOUSEE...

Jeg mener også det er en af de vigtigste funktioner, og jeg ved at Yousee nu har 100% fokus på problemet og arbejder på en løsning
Omdømme 7
Badge +7
Når det ikke virker som det skal, og medtager unødvendige genudsendelser, så bruges det ikke, kan ikke bruges.
Omdømme 5
Badge +1
mich skrev:

Saga24 skrev:

Jeg mener også det er en af de vigtigste funktioner, og jeg ved at Yousee nu har 100% fokus på problemet og arbejder på en løsning

Tror du også på julemanden ? :D
Jeg tvivler på at de arbejder på det, da det ville tage ca 10 min for en god programmør at løse det problem.
Mener faktisk at cisco boxen godt kan serieoptage uden at der kommer genudsendelser med, men jeg har ikke adgang til en særlig tit og glemmer derfor at checke det.
Det var noget bavl fra Yousee! Jeg har også problemer med serieoptagelse
Omdømme 7
Badge +7
Hej Alle

Flere oplever problemer med at foretage serieoptagelser på Humax 4K boksen (YS4000) og samt via tv.yousee.dk og YouSee Tv & Film.

Der er fokus på det og vi forsøger at få det løst hurtigst muligt.

Man kan eventuelt søge udsendelsen frem og så markere optagelsen manuelt på listen.

Jeg beklager fejlen.
Omdømme 7
Badge +7
Kasper skrev:

Hej Alle

Man kan eventuelt søge udsendelsen frem og så markere optagelsen manuelt på listen.

Det gør jeg altid, det er der ingen problemer med, derved er det kun førstegangs udsendelser der markeres til optagelse.
Omdømme 7
Badge +7
Hej Radiomanden

Ja lige præcis og det skal vi naturligvis have løst hurtigst muligt...
Omdømme 7
Badge +7
Forhåbentlig på en måde så alle de unødvendige genudsendelser ikke kommer med, så vil det være rigtig brugbart, og ikke kun delvis brugbart.
Omdømme 5
Badge +1
Kasper!
Det er da begge humaxer der har samme fejl med serieoptagelser.
Og kan du bekræfte at Cisco ikke har problemer?

Og sig ikke at i arbejder på at rette det, boxen har 3 år på bagen nu

Den workaround med at sætte det manuelt er sgu lidt svært, da man kun kan optage 7 dage frem, så skal man altså ind hver uge for hver serie og sætte manuelt
Omdømme 7
Badge +7
Så længe det er eneste mulighed, så er det jo sådan det må gøres, har ingen problemer med det.
Omdømme 7
Badge +3
Har ingen problemer med at gøre det modsatte, d.v.s. slå serieoptagelse til, og derefter manuelt enten slette optagede genudsendelser eller blot springe dem over når det optagede afspilles.

En teknisk løsning til at undgå at optage genudsendelser er ikke helt enkelt. Hvad nu hvis man faktisk vil optage en genudsendelse fordi man ikke fik optaget første udsendelse? Hvor lang tid skal der gå mellem første udsendelse og genudsendelsen for at optagelse ikke skal ske? Hvis der er andre reklamer i genudsendelsen end i første udsendelse, er det så en genudsendelse?

En mulig løsning, som sandsynligvis kræver medvirken af TV-stationerne, eller giver en eller flere medarbejdere i YouSee et større ekstra arbejde, vil være at tildele hvert eneste program og afsnit et éntydigt identifikations-ID. Hvis det kan gøres er løsningen enkel: Der skal blot ikke optages noget med samme identifikations-ID som noget, der allerede er optaget.
Omdømme 7
Badge +7
Radiomanden skrev:

Forhåbentlig på en måde så alle de unødvendige genudsendelser ikke kommer med, så vil det være rigtig brugbart, og ikke kun delvis brugbart.

Hej Radiomanden

Det ville være dejligt og det har længe været et ønske - desværre er det ikke lige til. Så hvornår det måtte blive en realitet er fortsat uvist:(
Omdømme 7
Badge +7
EveTossen skrev:

Kasper!

Den workaround med at sætte det manuelt er sgu lidt svært, da man kun kan optage 7 dage frem, så skal man altså ind hver uge for hver serie og sætte manuelt

Hej EveTossen

De fleste henvendelser går umiddelbart på YS4000, men softwaren er jo meget ens, så det vil jeg bestemt ikke udelukke.

Hvilken fejl snakker du om, når du skriver, at boksen har 3 år på bagen nu?

Det er selvfølgelig ikke optimalt, da det er rigtigt, at guiden "kun" går 7 dage frem, så derfor er det også noget, der arbejdes på at få rettet. Det er jo en funktion der er implementeret for at den skal være brugbar.
Omdømme 5
Badge +1
Kasper skrev:

EveTossen skrev:

Kasper!

Hej EveTossen

De fleste henvendelser går umiddelbart på YS4000, men softwaren er jo meget ens, så det vil jeg bestemt ikke udelukke.

Hvilken fejl snakker du om, når du skriver, at boksen har 3 år på bagen nu?

Det er selvfølgelig ikke optimalt, da det er rigtigt, at guiden "kun" går 7 dage frem, så derfor er det også noget, der arbejdes på at få rettet. Det er jo en funktion der er implementeret for at den skal være brugbar.

Jeg oprettede en tråd da ys-4000 kom.
https://forum.yousee.dk/kabel-tv-8/4k-tv-boks-fejl-og-mangler-101493
Jeg tester lige om alle punkter stadig er gældene, men vi/i er blevet gjort opmærksom på denne mange gange :
Serieoptagelser har aldrig virket på hverken samsung eller humax boxene, og især denne fejl har jeg reporteret et par dage efter jeg modtog den første ysr-2000 og også efter ys-4000.