Spørgsmål

Wifi booster


Badge

Hej, jeg har modtaget 1. Stk wifi booster og fået bekræftet af Yousee support at jeg kan nøjes med at tilslutte 1. Men er det korrekt? Jeg har konfigureret boosteren med kabel til routeren og derefter flyttet boosteren ca. 5 meter fra routeren. Boosteren fanger signalet men det slukker kort efter og begynder at søge efter signal igen og så selvom jeg sætter boosteren 1 meter fra routeren? Er det fordi man skal have 2 boostere? 1 som er tilsluttet routeren med kabel og derefter tilslutte ekstra boostere?

 


14 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Opsætnings Guides.

https://yousee.dk/hjaelp/artikler/installer-wifi-booster/saet-wifi-booster-op-forste-gang

https://yousee.dk/hjaelp/artikler/installer-din-wifi-booster/tilfoj-wifi-booster-s-til-dit-aktive-wifi-booster-netvaerk

Badge

Betyder det at jeg minimum skal have 2 boostere?

Omdømme 7
Badge +9

Jeg kan kun gå ud fra at de i Linket af You See givne oplysninger er korrekte. Ellers må de få dem rettet hvis de ikke er.

Badge

Ja, det tænker jeg også. Jeg synes bare ikke det er tydeligt om det minimum er 2 boostere der skal tilsluttes. Jeg kører til Yousee butikken i morgen. Tak for hjælpen

Omdømme 7
Badge +9

Som det tydeligt står i linket, så er det 2 der skal bruges, i det andet link beskrives hvordan en udvidelse Booster tilsluttes de andre.

Omdømme 7
Badge +9

Ja, det tænker jeg også. Jeg synes bare ikke det er tydeligt om det minimum er 2 boostere der skal tilsluttes. Jeg kører til Yousee butikken i morgen. Tak for hjælpen

Kom der en løsning på det.?

Badge

Jeg var i Yousee butikken og fik ny router og ny booster. Hun fortalte mig at jeg sagtens kunnes nøjes med 1 booster til den løsning jeg har? Nu har jeg forsøgt igen og det er samme problem 🤬🤬 

Omdømme 7
Badge +9

Så kan jeg kun komme til den konklution at det opslåede link er det man skal forholde sig til.

Jeg kan ikke se, at der skulle være noget i vejen med en enkelt booster. Man kunne vel også vælge at kalde den et accesspoint (når der trækkes et kabel til den). Fidsen med flere boostere er, at man kan forlænge rækkevidden uden at trække flere kabler.

Jeg har ikke selv prøvet deres boostere, så jeg skal ikke lige kunne sige, hvad den brokker sig over.

Omdømme 4
Badge +4

Jeg har 2 booster og de virker genialt..  De forbundet på den måde at der trukket en net kabel til den ene som så danner et MESH netværk med den anden (mit wifi på yousee routeren er slukket ellers så dannes der 2 forskellige wifi signaler og det bestem ikke en fordel)

Hvis man kun har en så virker den som en alm. router så det giver ingen mening ( med mindre man vil have 2 forskellige wifi signaler som så forstyrre hinanden og derved ødelægger signalet) 

 

Jeg har dog hørt at med det nye firmware der kommet til vores router ( V2 og V3) så skulle den i prensippet virke som den første booster i et mesh netvært og derved er en booster nok da de samme vil danne et mesh netværk. 

Har selv fået det nye firmware men har ikke testet det da mit setup virker rigtig fint, har 1000/100 forbindelse og bor i et rækkehus med en 1 sal. Min router står på loftet og der trukket et kabel ned til stuen til første booster og den anden booster står så på 1 sal. 

Min hastighed på wifi 5g i stuen er 540/110 på 1 sal 250/100. Det kunne være bedre på 1 sal men det fint til at se film osv… 

 

Ved du hvilket firmware du har ? 

Ellers så kopier denne ip ind og se om det kommer frem https://192.168.0.1

Eller http://192.168.100.1

Du logger ind med admin og koden står på din router eller en seddel der var med i kassen.. 

 

PS:

Hvad hedder din booster (min hedder 4930) 

Du kan faktisk også logge ind på dine booster, den app yousee bruger kan ikke en fis)

Samme måde, bruger: admin og koden står under din booster http://air4930.local/login.html

Omdømme 5
Badge +8

Hej Jesper 

Vi skal naturligvis have kigget på de problemer du oplever. 

Hvis du har den nyeste firmware på dit modem, så fungerer modemmet (eller routeren) som første booster, og du kan derfor godt nøjes med en enkelt router, som PW også skriver. 

Hvis du prøver at stille boosteren tættere på modemmet et i stykke tid, sker det samme så? På den måde kan vi se om problemet reelt ligger i afstanden - selvom den selvfølgelig burde kunne stå 5 meter væk uden problemer.

 

Badge

Hej Louise,

Det ser ud til at virke nu? Boosteren står nu ca. 2 meter fra routeren. Det virker stabilt men stadig med lav hastighed og dækning i det rum hvor behovet er. Jeg tænker jeg måske skal have en booster mere? Kan du hjælpe med det?

Omdømme 4
Badge +4

Hej Jesper.. 

Din Booster står alt for tæt på din router, den skal 5-8 meter væk, ellers vinder du intet. 

Hvor stort er dit hjem ? Er der flere sale osv. 

Umiddelbart ville din router samt en booster være nok til at dække et ret stort hjem (dog kan der være udfordringer hvis der mange tykke vægge og sale.) Ellers er det måske fordi det sat forkert op.

 

Bor i rækkehus med 1 sal 110 kvm, der 2 Booster nok. Det samme som din router og 1 booster.

Omdømme 5
Badge +8

Hej Jesper

PW; ifht. at flytte boosteren tættere på, så var det lige nu et forsøg da boosteren mistede signal når den stod 5 meter væk. For at se om det reelt var afstanden der skabte problemer med boosteren, skulle den testes tættere på modemmet. Fot de mest optimale resultater, skal den naturligvis lidt længere væk fra modemmet.

Man kan ikke helt sammenligne boliger altid, netop som PW skriver pga. materialer, antal vægge osv. Du kan godt prøve at nulstille boosteren, og genopsætte den - jeg tror dog umiddelbart ikke at den er sat forkert op, på baggrund af det du skriver.

Hvad hvis du rykker den længere væk nu, så kan du evet. finde et sted hvor den ikke mister signal, men stadig står længere væk fra modemmet og derved kan give signal dér hvor der er behov? Det er i hvert fald et forsøg værd. 

Hvor stor er boligen, og er der flere etager? 

Besvar