VPN / Sagecom
Efter forleden at have skiftet til Yousees Sagemcom router har min VPN forbindelse til mit kontor været blokeret. Har talt (meget insisterende) med Yousee support, som ikke kunne hjælpe, da "indstillinger i routeren ikke ligger inden for Yousees supportområdet". Da min VPN forbindelse virker på alle andre netværk (herunder hotspot på mobilen) end Yousees bredbåndsforbindelse er dette naturligvis beklageligt. Specielt fordi mange kunder, som mig, nok har en VPN til deres arbejde.
Løsningen (i mit tilfælde i hvert fald) er simpel. Gå ind i routerens indstillinger, tryk på Advanced, Options, og sæt kryds i 'Ipsec PassThrough', som by default er deaktiveret (af en eller anden grund). Hermed burde VPN virke igen.
Håber det kan hjælpe andre med lignende problemer. Og Yousee Support er naturligvis velkomne til at tilføje dette i deres "supportmanual", så også Yousee Support kan hjælpe, når kunder ringer ind.
Jeg har fået udleveret et Sagemcom V5DK45-01-SG72113250334, og den ser helt anderledes ud.
Jeg bruger telefonlinje, opsat til pair bonding.
Vælger man Vectoring, skal alle som ligger på centralen så ikke vælge samme løsning?
@slangefar> Jeg har valgt at udskifte Sagemcom routeren med et TDC leveret modem
69 205 PB ADSL/VDSL modem, så kan jeg selv købe min egen router.
Er der stadig andre end mig, der har det samme problem som det her. Jeg kan ikke finde ud af at tillade det på den nyere router jeg har.
Er der stadig andre end mig, der har det samme problem som det her. Jeg kan ikke finde ud af at tillade det på den nyere router jeg har.
Hej
Det er en ældre tråd - prøv eventuelt at oprette en ny, hvis du ikke får svar
Lige en opdatering på denne.
Problemet viste sig at være en SORBS ip-blokering på min udadvendte ip-adresse.
Med hjælp fra en TDC-tekniker fik jeg ændret ip-adressen og nu virker det.
Hvis man ikke har en tekniker til at gøre dette, er man nødt til at få åbnet for ip-adressen i det SORBS-filter, som ens virksomhed (eller der man prøver at forbinde til) abonnerer på. Dette kræver at man tager kontakt til dem der administrerer filteret.
Har lige mod ny hvid router tdc Homebox til fiber.
den røde port er lukket med en sort dims så stikket ikke kan sættes i, nogen forslag.
vh Marianne
Besvar
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.