Spørgsmål

VPN / Sagecom

Mulig løsning på VPN connection problem.

Efter forleden at have skiftet til Yousees Sagemcom router har min VPN forbindelse til mit kontor været blokeret. Har talt (meget insisterende) med Yousee support, som ikke kunne hjælpe, da "indstillinger i routeren ikke ligger inden for Yousees supportområdet". Da min VPN forbindelse virker på alle andre netværk (herunder hotspot på mobilen) end Yousees bredbåndsforbindelse er dette naturligvis beklageligt. Specielt fordi mange kunder, som mig, nok har en VPN til deres arbejde.

Løsningen (i mit tilfælde i hvert fald) er simpel. Gå ind i routerens indstillinger, tryk på Advanced, Options, og sæt kryds i 'Ipsec PassThrough', som by default er deaktiveret (af en eller anden grund). Hermed burde VPN virke igen.

Håber det kan hjælpe andre med lignende problemer. Og Yousee Support er naturligvis velkomne til at tilføje dette i deres "supportmanual", så også Yousee Support kan hjælpe, når kunder ringer ind.

16 Kommentarer

Advanced, Options, og sæt kryds i 'Ipsec PassThrough', og hvor finder du så lige denne funktion?
Omdømme 7
Badge +10
http://screenshots.portforward.com/routers/Sagemcom/Fast_3686/Advanced_Options.htm
Dette screenshot som du linker til, er ikke identisk med hvad jeg har af muligheder med mit TDC/Yousee Sagem router?
Jeg har fået udleveret et Sagemcom V5DK45-01-SG72113250334, og den ser helt anderledes ud.
Omdømme 7
Badge +10
Sagemcom laver mange forskellige routere. Linket er til model 3686, som virker på kabelnettet (og vist er standard Yousee router der). Din router må hedde noget andet kortere. Bruger du kabelnettet, telefonlinie eller fiber?
Kan ikke finde model på selve routeren, men det kunne godt være en 5340 eller 5345
Jeg bruger telefonlinje, opsat til pair bonding.
Omdømme 7
Badge +10
Sagemcom har en model med begge numre, og de har (så vidt jeg kan se) begge "pair bonding". Jeg var slet ikke klar over, at Yousee/TDC leverede "pair bonding" til egne kunder. Er dog klar nogle konkurenter på TDCs net sælger det.
De er også ved at indføre Vplus. Så gør klar til højere hastighed næste år 🙂
Omdømme 7
Badge +10
Med "pair bonding" fordobler vi hastigheden og det samme sker næsten igen med "Vplus" (også kaldet "Super Vectoring"). Der er tilsyneladende stadig liv i de gamle kobberkabler 😃
Ja, hvis man er tæt nok på, så er der liv.

Så bliver det ikke aktuelt for dem som bor på landet, da afstanden ligger over 500m til nærmeste central.
Vælger man Vectoring, skal alle som ligger på centralen så ikke vælge samme løsning?

@slangefar> Jeg har valgt at udskifte Sagemcom routeren med et TDC leveret modem
69 205 PB ADSL/VDSL modem, så kan jeg selv købe min egen router.
Omdømme 7
Badge +10
Jeg tror at det en rigtig god beslutning. Så kan du få lige den router du ønsker. Jeg savner en del i routeren fra Yousee, da Yousee har fjernet en del funktioner for at lette supporten af den.

Er der stadig andre end mig, der har det samme problem som det her. Jeg kan ikke finde ud af at tillade det på den nyere router jeg har.

Omdømme 7
Badge +9

Er der stadig andre end mig, der har det samme problem som det her. Jeg kan ikke finde ud af at tillade det på den nyere router jeg har.

Hej @soulgaard 

Det er en ældre tråd - prøv eventuelt at oprette en ny, hvis du ikke får svar :relaxed:

Lige en opdatering på denne.

Problemet viste sig at være en SORBS ip-blokering på min udadvendte ip-adresse.

Med hjælp fra en TDC-tekniker fik jeg ændret ip-adressen og nu virker det.

Hvis man ikke har en tekniker til at gøre dette, er man nødt til at få åbnet for ip-adressen i det SORBS-filter, som ens virksomhed (eller der man prøver at forbinde til) abonnerer på. Dette kræver at man tager kontakt til dem der administrerer filteret.

Har lige mod ny hvid router tdc Homebox til fiber.

den røde port er lukket med en sort dims så stikket ikke kan sættes i, nogen forslag.

vh Marianne 

Omdømme 7
Badge +10

Den må kunne tages ud, da det er den Port der skal tilsluttes Fiberkonverteren. Den bruges kun når den bruges på en Fiber forbindelse.

Besvar