Svar

Virker IP-adressen 192.168.8.1 ikke for tiden?


Badge

Jeg har fået mobilt netværk (Huawei E5785) men kan ikke opsætte modemet, da 192.168.8.1 ikke svarer. YouSee har 2 gange lovet at se på det, så jeg afventer - men er der andre som sidder med samme problem og også venter - eller kommer I bare igennem til siden? Er der andre veje ind til den side med opsætning? 

icon

Bedste svar af PeterA4 26 January 2023, 19:40

Se original

16 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +8

Prøv med et netværkskabel mellem din pc og mobil router.

Der er vejledning her

Omdømme 7
Badge +9

Har ikke kunne finde i specifikationer at det har LAN, kun Wi-Fi. Det er ret lille, kan være i en lomme.

Omdømme 7
Badge +9

Jeg har fået mobilt netværk (Huawei E5785) men kan ikke opsætte modemet, da 192.168.8.1 ikke svarer. YouSee har 2 gange lovet at se på det, så jeg afventer - men er der andre som sidder med samme problem og også venter - eller kommer I bare igennem til siden? Er der andre veje ind til den side med opsætning? 

Prøv at nulstille din router hvis det er muligt. En anden kunde kan have haft den før og måske ændret adressen, brugernavn og kode. 

Badge

Har ikke kunne finde i specifikationer at det har LAN, kun Wi-Fi. Det er ret lille, kan være i en lomme.

 

Badge

Korrekt. Det har kun stik til opladerkabel.

Badge

Jeg har fået mobilt netværk (Huawei E5785) men kan ikke opsætte modemet, da 192.168.8.1 ikke svarer. YouSee har 2 gange lovet at se på det, så jeg afventer - men er der andre som sidder med samme problem og også venter - eller kommer I bare igennem til siden? Er der andre veje ind til den side med opsætning? 

Prøv at nulstille din router hvis det er muligt. En anden kunde kan have haft den før og måske ændret adressen, brugernavn og kode. 

Det er ikke muligt at nulstille, da problemet netop er, at  jeg ikke kan komme ind på siden 192.168.8.1 hvor opsætning foregår.

Omdømme 7
Badge +9

Der skulle være en reset knap, som trykkes ind i 20 sekunder med en tændt router. 

Omdømme 5
Badge +8

Hej @perandersen 

For at komme til at reset-knappen, skal du have bagcoveret af - her vil der sidde en (så vidt jeg husker) rød reset-knap, som du så skal holde inde som Slangefar skriver. 

Omdømme 6
Badge +8

Er du på samme wifi som din mobil router.. er du opmærksom på dette..

derefter logger du ind på mobil router bagefter..

  1. Før du sætter batteri og bagbeklædning på plads, kan du skrive netværkets navn (SSID) og kode (WIFI KEY) ned. Oplysningerne finder du til venstre for simkortet.

telmore har brugbare oplysninger om opsætningen, som yousee ikke har… https://www.telmore.dk/hjaelp/om-mobilt-bredbaand/opsaetningsguides/opsaetningsguide-huawei-e5785

Jeg tænker specifikt på afsnittet “Få forbindelse til din MiFi-router”, hvis man er i tvivl om netværksoplysningerne.

Badge

Der skulle være en reset knap, som trykkes ind i 20 sekunder med en tændt router. 

Problemet er ikke, at det skal resettes, men at jeg ikke kan åbne siden 192.168.8.1.

Badge

Der skulle være en reset knap, som trykkes ind i 20 sekunder med en tændt router. 

Problemet er ikke at nulstille, men at jeg ikke kan komme ind på siden 192.168.8.1 hvor opsætning foregår.

Badge

telmore har brugbare oplysninger om opsætningen, som yousee ikke har… https://www.telmore.dk/hjaelp/om-mobilt-bredbaand/opsaetningsguides/opsaetningsguide-huawei-e5785

Jeg tænker specifikt på afsnittet “Få forbindelse til din MiFi-router”, hvis man er i tvivl om netværksoplysningerne.

Det er en fin og udførlig vejledning, men når jeg kommer til I søgefeltet indtaster du IP-adressen: 192.168.8.1 er jeg tilbage ved udgangspunktet, da jeg ikke kan få adgang til 192.168.8.1 

Omdømme 6
Badge +8

Er du på routerens wifi ❓

Det jeg skrev længere oppe.. det fremgår ikke.

Omdømme 6
Badge +8

Du skal notere SSID navn samt WIFI Key.. det finder du her på billedet

Derefter starter du din pc og søger på wifi netværket Huawei-** et eller andet og taster den WIFI Key ind.

Derefter bør du kunne tilgå http://192.168.8.1

Sådan opsætter du dit Huawei E5785 modem (yousee.dk)

Er det blevet gjort ?

 

Badge

Du skal notere SSID navn samt WIFI Key.. det finder du her på billedet

Derefter starter du din pc og søger på wifi netværket Huawei-** et eller andet og taster den WIFI Key ind.

Derefter bør du kunne tilgå http://192.168.8.1

Sådan opsætter du dit Huawei E5785 modem (yousee.dk)

Er det blevet gjort ?

 

Nu forstod jeg logikken - efter også endnu en gang at have talt med en supporter hos youSee. Jeg kunne ikke læse i vejledningen, at man først skulle logge sin pc af det nuværende net - og derefter, som du også rigtigt beskriver, søge efter det nye net. Det er gjort nu - det mobile netværk er fundet - og jeg har fået forbindelse og er på.

Besvar