Spørgsmål

Ustabil trådet forbindelse - Fiber


Badge

Hej,

 

Jeg har en fiberforbindelse, som jeg tråder fra router til min stationære PC.

Den kan på en dårlig dag miste forbindelsen på minutbasis, og nogle dage sker det en gang  hver hele eller halve time.. Jeg kan ikke finde nogen rymte til det her ustabile cirkus..

 

Jeg havde tidligere dette problem med, som en service tekniker kom ud og kiggede på, og fiksede nede fra internet standerboksen som jeg kunne forstå på det..

Om i kan se nogen sammenhæng eller relevans ved jeg ikke. blot som ekstra info.


7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Jonfan 

Det lyder ikke godt at du har problemer med forbindelsen🤔

Inden vi går videre med sagen og evt. fejlmelder forbindelsen igen, så skal jeg høre om du har noget ekstraudstyr sat til routeren, som du kan prøve at pille fra og teste udenom? Det er bare lige for at sikre, at der ik sidder noget til routeren, som kan være skyld i at den crasher eller lignende. 

Badge

Hej @Jonfan 

Det lyder ikke godt at du har problemer med forbindelsen🤔

Inden vi går videre med sagen og evt. fejlmelder forbindelsen igen, så skal jeg høre om du har noget ekstraudstyr sat til routeren, som du kan prøve at pille fra og teste udenom? Det er bare lige for at sikre, at der ik sidder noget til routeren, som kan være skyld i at den crasher eller lignende. 

Jeg ved ikke hvad det skulle være?

routeret sidder i Fiberboksen, og med kabel til min PC som den eneste.

Ved slet ikke hvad ekstraudstyr der findes? Mener du som en ekstra boks til at styrke forbindelsen?

så vidt jeg ved har jeg intet ekstra koblet til routeret.

Omdømme 7
Badge +9

Når det er en kablet forbindelse, så skal der ikke bruges en en extender, det er kun når det er Wi-Fi, og signalet er svagt der hvor der bruges udstyret. Har selv Fiber og en KAON Router, bruger udelukkende Wi-FI, alt TV Streames og der har aldrig været problemer i de lidt over 2 år hvor der har været fiber i lejligheden.

Badge

Når det er en kablet forbindelse, så skal der ikke bruges en en extender, det er kun når det er Wi-Fi, og signalet er svagt der hvor der bruges udstyret. Har selv Fiber og en KAON Router, bruger udelukkende Wi-FI, alt TV Streames og der har aldrig været problemer i de lidt over 2 år hvor der har været fiber i lejligheden.

Jeg har ikke en extender - jeg undrede mig bare over hvad det ekstraudstyr han snakkede om evt. kunne være.

Omdømme 7
Badge +9

TV, Medie boks, BD afspiller, Telefon, Tablet, med andre ord, alt andet der kræver en netforbindelse.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Jonfan 

Det kunne være NAS server, lysstyring til Philips Hue, egen router, egen netværks switch eller andet😊

Jeg har sendt dig en privatbesked med indstruktioner til, hvordan vi kommer videre med sagen. 


God dag.

Badge

Hej @Jonfan 

Det kunne være NAS server, lysstyring til Philips Hue, egen router, egen netværks switch eller andet😊

Jeg har sendt dig en privatbesked med indstruktioner til, hvordan vi kommer videre med sagen. 


God dag.

Ingen servers, smart lys eller lignende, ingen egen router - udelukkende den jeg fik leveret af Yousee, ingen netværksswitch. :)

 

Tjekker din besked nu - Tak! :D

 

I lige måde.

Besvar