Hey
Jeg følger Kaspers opfordring fra anden tråd og opretter en ny tråd selv om mine udfordringer minder om noget andre også beskriver.
Jeg kører med en Sagemcom3890V3 i bridge mode til en ASUS Router og har faktisk aldrig haft langvarige problemer før. Naturligvis lidt indkøring ved af nyt modem, skifter af delefilter osv., men ikke så dårlig stabilitet på forbindelsen som nu.
Natten til torsdag i sidste uge (9. marts 2023) blev der skiftet udstyr i området, hvor vi bor.
Siden da har bredbådsforbindelsen været mildt sagt ustabil med flere udfald pr. time og kun 100mbit forbindelse til routeren.
Lørdag eftermiddag var jeg i kontakt med kundeservice, som skiftede FW og nulstillede modem til fabriksindstillinger. Fungerede umiddelbart fint efter genstart, men inden for 30 minutter var problemet tilbage igen.
Søndag var jeg i kontakt med kundeservice igen, der bestilte teknikker til i dag onsdag. Siden da mange genstarter af modem uden andet end måske en kortvarig bedring.
Teknikker var på besøg her til morgen. Konstaterede dårlig forbindelse til modem ved ankomst. Slukkede modem for at der kunne afmontere kabler og måle på forbindelsen. Forbindelsen til datapunktet er meget fint. Efter genstart af modem er signalet godt og nu også 1gbit forbindelse til routeren. Hurra, men ingen ved hvorfor. Knap er teknikkerne kørt ud af indkørslen og så modtager routeren igen kun 100mbit, og efter en times tid kommer det første udfald på forbindelsen.
Dagen i dag har fulgt samme mønster som de øvrige dage fra og med i torsdags; masser af mindre udfald og 100mbit forbindelse til routeren.
Nogen gode forslag til hvordan jeg kommer nærmere en løsning?