Svar

Usædvanlig dårlig netforbindelse !!!


Badge

I mandags havde vi teknikerbesøg og fik opgraderet vores forbindelse fra 300/100 til 1000/100, men vi har ikke på noget tidspunkt været bare i nærheden af de 1000 mbit.

Og det er da helt tosset her fredag aften hvor vi ligger under 100 mbit, faktisk ligger UL højere end DL (DL:94,79 UL:94,83) og jeg har prøvet at genstarte min Sagemcom 3890 WU men uden held.

icon

Bedste svar af Kasper 20 March 2023, 15:03

Se original

12 Kommentarer

~94 Mbit/s er tilfældigvis den hastighed man kan måle, hvis netværksporten kun kører 100 Mbit. Du kan godt fejlsøge på dine kabler, men det er også en kendt fejl i den nye firmware, så det behøver ikke være dine kabler.

Du kan evt. gå på jagt i forummet. Der findes en del indlæg omkring det. 🙂

Badge

~94 Mbit/s er tilfældigvis den hastighed man kan måle, hvis netværksporten kun kører 100 Mbit. Du kan godt fejlsøge på dine kabler, men det er også en kendt fejl i den nye firmware, så det behøver ikke være dine kabler.

Du kan evt. gå på jagt i forummet. Der findes en del indlæg omkring det. 🙂

Men inden teknikeren var her kørte jeg 300+ uden problemer og fw er ikke blevet opdateret!

Omdømme 4
Badge +4

Da jeg fik det lavet i tidernes morgen skulle det først aktiveres inde på deres central.. 

Fik jeg gjort ved et opkald til deres kundeservice hvor de kunne se det ikke var aktiveret.

 

Har du prøvet at nulstille dit modem ?

Har du været inde i modemet og se din port hastigheder ? Som nævn er der udfordringer med et hvis firmware (og den opdater af sig selv) Heldigvis har min ikke opdateret så det spiller Max :) 

 

 

Omdømme 4
Badge +4

PS.

Går ud fra du også har en splitter på en til TV og en til netværk.

Det virker KUN hvis dit modem har direkte forbindelse til denne splitter og det netværkudgangen.

Måtte selv trække kabler fra loftet. Har ført et kabel over til mit modem på loftet og så trukket netværkskabel med til stuen hvor jeg har en Booster som så danner mesh med en Booster på 1sal. (Glemte Yousee  lige at informer mig om, lidt op ad bakke)

 

Før brugte jeg bare antennestikket i stuen men det virker som sagt ikke med 1000/100 da signalet er splittet op. 

Hvad hedder din firmware? Vi ved heller ikke helt, hvad der udløser problemet. Nogle brugere mener, der kan være et varmeproblem (den nye firmware udnytter hardwaren dårligere). Modemmet skal da også arbejde noget mere, når man skifter til de høje hastigheder (over 300 Mbit/s).

Hvis ikke det er firmwaren, så er det umiddelbare bud et dårligt netværkskabel (kan udløses ved, at der bliver rørt en smule ved det).

Omdømme 7
Badge +9

 

 

Før brugte jeg bare antennestikket i stuen men det virker som sagt ikke med 1000/100 da signalet er splittet op. 

Det er Data udtaget der skal bruges, ikke andre.

Omdømme 4
Badge +4

 

 

Før brugte jeg bare antennestikket i stuen men det virker som sagt ikke med 1000/100 da signalet er splittet op. 

Det er Data udtaget der skal bruges, ikke andre.

Umiddelbart også det jeg skrev, tænker ikke det kan misforstås. 

Og ja data til dit modem men hvis du forsat vil se tv så skal det jo bruges til dette. 

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Steamhammer 

Prøv eventuelt med en anden LAN-port i routeren, test fra en anden computer og evt. med et andet netværkskabel eller nulstilling af routeren. Hvis det ikke hjælper så har jeg sendt dig en privatbesked, så vi kan undersøge sagen nærmere.

Jeg håber du har fået løst problemet (hvis ja, del gerne løsningen her i tråden)😊

Badge

Da jeg fik det lavet i tidernes morgen skulle det først aktiveres inde på deres central.. 

Fik jeg gjort ved et opkald til deres kundeservice hvor de kunne se det ikke var aktiveret.

 

Har du prøvet at nulstille dit modem ?

Har du været inde i modemet og se din port hastigheder ? Som nævn er der udfordringer med et hvis firmware (og den opdater af sig selv) Heldigvis har min ikke opdateret så det spiller Max :) 

 

 

Min admin-del ser slet ikke ud som den du viser her pw!

Og jeg kan ikke finde nogen steder hvor jeg kan se porthastigheder.

Men en tekniker ringer til mig onsdag, så må vi se hvad de finder ud af!

Min admin-del ser slet ikke ud som den du viser her pw!

 

Hvis den ikke ser sådan ud, så har du den nye “nuuday”-firmware. Et af problemerne er, at en ukendt faktor får netværksportene til at køre langsomt.

Du er måske ramt af en blanding af dårligt signal og dårlig firmware/dårligt modem. 🙂

Omdømme 7
Badge +9

Da jeg fik det lavet i tidernes morgen skulle det først aktiveres inde på deres central.. 

Fik jeg gjort ved et opkald til deres kundeservice hvor de kunne se det ikke var aktiveret.

 

Har du prøvet at nulstille dit modem ?

Har du været inde i modemet og se din port hastigheder ? Som nævn er der udfordringer med et hvis firmware (og den opdater af sig selv) Heldigvis har min ikke opdateret så det spiller Max :) 

 

 

Min admin-del ser slet ikke ud som den du viser her pw!

Og jeg kan ikke finde nogen steder hvor jeg kan se porthastigheder.

Men en tekniker ringer til mig onsdag, så må vi se hvad de finder ud af!

Det ligner en HGW / Homebox interface til fiber og DSL😊 Den har ikke RDK Nuuday Firmwaren. 

@Steamhammer - jeg er spændt på hvad “skrivebordsteknikeren” kommer frem til - hold os gerne opdateret. 

God dag.

Badge

Nå, én af "fejlene” lå i den sw der lå i routeren, så den er nu opdateret.

Men teknikeren mener også at det er mit netkort der ikke kan klare den højere hastighed, hvilket jeg ikke helt forstår, for jeg har kunnet køre små 300 mbit før opgraderingen, så hvorfor ikke mindst det samme stadig?

Desuden havde teknikeren som var her i mandags og skifte stikket ikke fået aktiveret UL i serveren, men kun i hans arbejds app.

Jeg spurgte ham ellers om ikke der skulle aktiveres andet, men det sagde han at der ikke skulle, men det skulle der så alligevel. 😏

Men nu kører det som det skal, så det håber jeg da at det.bliver ved med! 🤞

Tak for jeres forsøg/forslag på at afhjælpe problemet! 👍😉

 

Besvar