Spørgsmål

Udstabilt og udfald på forbindelse


Omdømme 1
Badge

Vi har de sidste 3 - 4 uger fået en meget ustabil forbindelse, hvilket bevirker at vi utrolig ofte mister forbindelsen til Internettet. Vores computere og telefoner ikke kan ikke oprette forbindelse til internettet. Ligeledes oplever vi ca. hvert 15 til 20 minutter at streaming på fjernesynet stopper. Fjernsyn og Yousee boks kører på Lan. Der er ingen problemer med flow tv, men hvis vi starter et program forfra - eller pause, spoler - stopper programmet og står med en irriterende grønne cirkel.

Hvis jeg foretager en hastigheds test når dette sker - er hastighed enten 0 eller meget lav. Vi har en 1000/500 forbindelse på coax og har aldrig før oplevet problemer.

Hvis jeg pinger DR.DK kontinuerligt - får jeg latency helt op til 4000 ms og nogle gange: Request timed out. Se nedenstående eksempel


Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=208ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=1264ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=2925ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=2126ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=2871ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=1825ms TTL=58
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=3966ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=3195ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=3358ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=43ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=1054ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=1972ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=1801ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=2000ms TTL=58
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=2759ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=3595ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=3038ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=3005ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=1926ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=1825ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=3398ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=3498ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=1706ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=3392ms TTL=58
Request timed out.
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=3861ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=1404ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=3493ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=3299ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=1999ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=1999ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=1379ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=418ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=269ms TTL=58
Reply from 95.100.155.139: bytes=32 time=247ms TTL=58 

 

Må indrømme, at vi snart er så træt af vores forbindelse, at vi har talt om, at skifte udbyder.  Siden Yousee opgraderede firmwaren, der bl.a fjernede muligheden for at have forskellige password på 2.4 og 5 forbindelse har vi haft problemer. Bl.a. har vi været nødt til at købe en Wifi ekstender for at få en stabil forbindelse til vores trådløse printer, der står 6 meter fra routeren - Det problem var der ikke før opgraderingen af den sidste firmware. 

Jeg har genstartet routeren, Sagemcom, firmware FAST3890V3_NUUDAY-SIP-RDK_77.15.14, utallige gange, ligesom jeg har lavet en reset. Intet hjælper. 

Kan også se på vores grundejer forenings Facebook side, at mange har haft samme problemer med Yousee på det sidste


98 Kommentarer

Fantastisk ping. 🙂

De har (tilsyneladende) her et år efter fået rettet et problem med modemmets lanporte. Et problem, som giver lav hastighed og pakketab. Det skulle være løst i version 77.15.17.

Flere brugere har sagt, at problemet er væk. Jeg mangler dog at blive overbevist om, at fejlrettelsen er mere end blot sminke.

Jeg har precis det samme problem.. 

Jeg genstarter min tv box mindst to gange i ugen.. Og når jeg genstarter program eller på pause er det sygt meget udfald at et program der normalt tager 1 time tager 1 time og 15 minutter…

Når jeg skal høre yousee musik fra min computer som ikke er trådløst netværk så stopper musikken hele tiden og når det så begynder at spille igen har det helt hoppet over det musik nummer jeg hører.. 

Det begynder at være så irriterende at jeg betaler 1000:- i måneden for noget der kører så dårligt.. Jeg har også prøvet at reset min router.. Men det har slet ikke løst mit problem 

Omdømme 5
Badge +8

Hej @Bademester og @Lejonet1969 

Der skal naturligvis findes en løsning på de problemer I oplever. Jeg har derfor sendt jer begge en privatbesked, som I gerne må kigge nærmere på. Så får vi kigget på det. 

Jeg oplever samme problem og er også på FAST3890V3_NUUDAY-SIP-RDK_77.15.14

 

Hvordan kommer jeg på  77.15.17 som nævnes ovenfor?

Omdømme 7
Badge +9

Der udsendes løbende opdateringer, men måske dan du få den pushed til dig, det må du tage op med You See.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Spirilton 

Jeg sender dig en privatbesked, så vi kan se nærmere på de udfordringer du oplever og så finder vi en løsning derfra😊

Badge

Oplever det samme udfald på signalet konstant. 

Har udskiftet alle kabler til cat7 med ekstra sikring mod signal forstyrrelser, dog uden nogen hjælp.

Kan heller ikke længer logge på routeren, da man hver gang, man trykker enter efter indtastning af bruger og password kan se at der automatisk bliver indsat op til 4 ekstra tal/bogstaver og så melder forkert indtastning. Selv efter adskillige nulstillinger af modem fortsætter dette problem

 

Og børnene har fuldstændigt opgivet at spille med vennerne på nettet da man i perioder bliver kastet af 5-20 gange i timen hvilket er fuldstændig uacceptabelt.

Dette er ikke så fedt nu hvor deres sommerferie er lige om hjørnet.

Kan heller ikke længer logge på routeren, da man hver gang, man trykker enter efter indtastning af bruger og password kan se at der automatisk bliver indsat op til 4 ekstra tal/bogstaver og så melder forkert indtastning. Selv efter adskillige nulstillinger af modem fortsætter dette problem

Jeg anser også dette som en bug, men det er rent faktisk lavet bevidst. Det, der driller, er browserens passwordhusker, netop fordi der bliver sat disse ekstra tegn på - hvormed browseren gemmer noget forkert. Du kan løse det ved manuelt at ændre det gemte password.

Badge

Har jeg prøvet samt helt at slå funktionen fra. Men ligemeget hjælper det.

Har jeg prøvet samt helt at slå funktionen fra. Men ligemeget hjælper det.

For nysgerrighedens skyld: Hvilken browser bruger du?

Årsagen til, at der ikke har været en større storm af klager på lige dette problem: webinterfacet beder browseren om ikke at autoudfylde login-felterne. Det bliver dog ikke respekteret af alle browsere. Firefox respekterer det ikke, hvis man tilgår modemmet via 192.168.100.1, som ikke benytter https.

Badge

Har prøvet med chrome, edge og Firefox.

Men det virker nu.

Krævede 5 reset af routeren før den gav adgang.

Nu må vi så bare se om det måske også giver et mere stabilt net.

Man har vel altid lov at håbe. 😉

Tak for hurtigt svar 👍

Badge

Jeg har samme problem med manglende internetforbindelse, Bliver nødt til at genstarte routeren hvert 15 minut. Er der noget man selv kan gøre ved det?, Her tænker jeg på indstillinger i routeren.

Siden i Fredags har jeg haft konstant udfald på mit internet, det falder helt ud og umuligt at game med sine venner :( !!!!!!!! 

Omdømme 7
Badge +9

Hej Alle 

Hvis der stadig er nogle der oplever udfald på forbindelsen, så vil jeg meget gerne tilbyde min assistance😊

Meld gerne tilbage, hvis der stadig opleves problemer og om det sker på en kablet eller trådløs forbindelsen. 

Hej.

Som så mange andre, har jeg også fået problemer efter firmware updaten “FAST3890V3_NUUDAY-SIP-RDK_77.15.14”. Både wifi og via kabel er gevaldige ustabile i perioder. Ville være fedt hvis i lige kunne skubbe .17 versionen til routeren. Ser jo en del sige det har løst problemet for dem. 🙂

Jeg oplever samme problem med konstante sporadisk udfald. 

Jeg har efter bedste overbevisning senste firmware (FAST3890V3_NUUDAY-SIP-RDK_77.15.17), så jeg er ikke specielt optimistisk omkring at version x.17 skulle have løst problemet. 

Nedenstående screendump fra test test tool jeg har har sat til at kontinuerligt køre med 50/20 mbps load.
Som det ses går hastigheden helt i knæ meget ofte, dog uden der noget specielt mønster. 

Problemet forekommer stort set samtidigt på wifi og kabel.

Kigger jeg i routerens hændelses log er der en del logs vedr.:
Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-
Samt:

US profile config update. US Chan ID: 17.
 

Der er dog ikke noget konsekvent sammefald med disse logbeskedder od den 

Problemer har stået på en 1-2 måneders tid.

...behøver selvfølgelig ikke at nævne at det er MEGA træls
 

 

Omdømme 5
Badge +8

Hej @fabriciusit 

Jeg har sendt dig en privatbesked, så vi kan få kigget nærmere på det.

@Zarb; Jeg kan se, at du ikke har fået svar her - oplever du fortsat problemer eller har du fået det løst ved at kontakte os på anden vis? 

Jeg kontaktede kundeservice og fik tilsendt en nyere router, med den nyeste firmware (.17). Desværre løste det ikke problemet. Sporadisk udfald på både Ethernet og WiFi, præcis som fabriciusit, er der ikke rigtig nogen sammenhæng i hvor og hvornår det sker.

Omdømme 5
Badge +8

@Zarb - okay, så synes jeg vi skal få kigget nærmere på det. 

Jeg har sendt dig en privatbesked. 

Badge

Det andre beskriver det er helt identisk med det jeg har oplevet ca en måned nu. Jeg tvivler på det er en fejl i kundernes udstyr, men mere det er en der virkelig har jogget i spinaten et eller andet sted, hvis ny modem ikke virker, så er der noget andet helt vildt galt, som ikke er relateret til dårlig forbindelse hos kunden eller andet i kablerne, så skal man nok en tak længere ud og kigge lidt. 

Ser frem til når andre opdatere med en løsning.

Go weekend 

Vi oplever fuldstændig det samme med udfald flere gange om dagen og meget lav hastighed. Vi har bemærket, at internetforbindelsen forsvinder hver aften mellem kl. 2130 og kl. 2135. Det er sket de sidste 7 dage uden undtagelser.

 

Ser meget frem til, at Yousee får styr på det her. Når man kontakter kundeservice får man standardbeskeden om, at man skal genstarte sit udstyr og tjekke kablerne…. 

Omdømme 7
Badge +9

Vi oplever fuldstændig det samme med udfald flere gange om dagen og meget lav hastighed. Vi har bemærket, at internetforbindelsen forsvinder hver aften mellem kl. 2130 og kl. 2135. Det er sket de sidste 7 dage uden undtagelser.

 

Ser meget frem til, at Yousee får styr på det her. Når man kontakter kundeservice får man standardbeskeden om, at man skal genstarte sit udstyr og tjekke kablerne…. 

Hej @AK73 

Det lyder ikke godt, at du også oplever udfald. 

Jeg har sendt dig en privatbesked, så vi kan komme videre med sagen😊

Jeg har samme problem. Min forbindelse går ned flere gange dagligt. Den er nede i ca. 15 sekunder og kommer så tilbage. Både PC’er der er kablet op, TV og TV box taber fobindelsen.

Desuden oplever jeg også tit at min hastighed bliver begrænset til 90/90, selvom jeg har en 1000/100 forbindelse via coax. Nogle gange fikser det sig selv, men oftest bliver jeg nødt til at genstarte routeren.

 

Router: FAST3890V3 (Kender ikke firmware)

Omdømme 7
Badge +9

Det er et kendt problem med at der kun er 100 Mbit’s på Lan portene med NUUDAY FW’en men der er i anden tråd skrevet at der vil komme et fix, der er ikke en tidshorisont på det endnu.

Kasper har skrevet om det i denne tråd.  

 

Badge

Jeg har samme problem. Min forbindelse går ned flere gange dagligt. Den er nede i ca. 15 sekunder og kommer så tilbage. Både PC’er der er kablet op, TV og TV box taber fobindelsen.

Desuden oplever jeg også tit at min hastighed bliver begrænset til 90/90, selvom jeg har en 1000/100 forbindelse via coax. Nogle gange fikser det sig selv, men oftest bliver jeg nødt til at genstarte routeren.

 

Router: FAST3890V3 (Kender ikke firmware)

Ja lige netop det oplever jeg også det startede for ca 1 måned siden. Dog er min ikke låst på 100mb på Lan porten, men men i stedet forsvinder internettet ned til 0 mb sec ca 15 sec så kommer det op på fuld knald igen, modem blinker ikke mærkeligt osv. 

  1. Enden er det firmware der er gået helt i tobak 
  2. Kapacitetsproblem på forskellige knudepunkter (Som vi dødlige ikke får noget af vide omkring)
  3. Ellers er det Throtteling (Et begreb der bliver brugt når en ISP laver begrænsninger på båndbredden eks i form a punkt 2 eller andet)  Men ser frem til ny firmware engang.  

Besvar