Svar

TV Box


Badge

Jeg er dd blevet tilsendt en ny TV Box, hvad er årsagen til det?

I en mail jeg også modtog dd fra Yousee meddeles det at jeg skal tilslutte den tilsendte TV Box inden den 20. marts. Mit ca 16 år gamle B&O TV har ingen HDMI port så den kan ikke tilsluttes.

De SCART - HDMI omformere jeg kan finde i elektronik forretninger ser ud til at kunne omforme signaler fra SCART til HDMI og det er jo ikke det jeg har behov for, jeg har behov for at ændre signalet fra HDMI til SCART og findes en sådan omformer i det hele taget ???

I øvrigt synes jeg det er meget problematisk at Yousee anvende denne fremgangsmåde kommende som en tyv om natten, bliver jeg nu afskåret fra at se TV ????

icon

Bedste svar af Radiomanden 14 March 2023, 20:36

Se original

15 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Kan det passe at der haves levering via DSL, derfor er der blevet tilsendt en Humax 5000 som er den der bruges til Fiber og DSL. Cisco boksene er blevet for gamle og udskiftes Det er længe siden at der ikke længere er Scart tilslutning på TVer, derfor er der det ikke længere på langt de fleste enheder der sælges i dag, og ligeledes på You See TV boksene, de er HD og 5000 er ligeledes UHD.

Du skriver at du ikke kunne finde en Converter, dem er der masser af i handlen. Der er dog næppe meget salg i den vare, det er mere den modsatte, så gammelt udstyr kan tilsluttes nyt, og ikke nyt til gammelt.

 https://www.google.com/search?q=hdmi+til+scart+converter&rlz=1CAZKSY_enDK937DK937&oq=HDMI+til+Scart&aqs=chrome.2.69i57j0i512l7.12610j0j15&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Omdømme 5
Badge +8

Hej @Poul Poulsen 

Som Radiomanden skriver, så er det desværre en nødvendighed at udskifte boksen, da din gamle boks ikke længere kan virke - den kører simpelthen med forældet teknologi, desværre. Jeg kan dog godt se, at det er problematisk, når dit fjernsyn ikke har en HDMI-indgang. 

Jeg kan se, at der kommer HDMI til scart-konvertere frem på på Radiomandens link - jeg håber, at du kan finde en så du kan benytte din nye boks. 

Badge

Hej 

ja jeg har købt en adapter i dag, men

sælgeren på stod at adapteren kunne skifte indstillinger så den kan virke både fra Scart til HDMI og omvendt, har testet og pt virker det ikke, men måske er jeg for tidlig ude.

Yousee har skrevet i den tilsendte mail at der vil lomme besked på TVet og boxen skal skiftes inden 20. Marts.

så jeg afventer hvad TVet meddeler

pcep

Omdømme 7
Badge +9

Hvad er der for en der er købt. Link til den.

Badge

Hej 

599 kr incl strømformforsyning

Omdømme 7
Badge +9

Der er ingen specifikationer, derfor link til den.

Badge

Det er hvad jeg har

pcep

Omdømme 7
Badge +9

Der er en omskifter til Scart/HDMI Out, Humax skal stilles til laveste opløsning på Out, HDMI skal tilsluttes In, der er både In og Out.

Omdømme 7
Badge +9

Der er en fejl i ovenstående tekst. Der står at HDMI skal i Out, det er forkert, det skal jo i In.

Badge

Tak til Radiomandensn

Omdømme 7
Badge +9

Så skulle du kunne få det til at virke.

Omdømme 7
Badge +9

Hej  @Poul Poulsen 

Fik du så løst det med @Radiomanden’s hjælp? :) Jeg håber du vil markere bedste svar. 

Badge

Det ser ud til at virke , opgaven er løst

Omdømme 7
Badge +9

Der er en fejl i ovenstående tekst. Der står at HDMI skal i Out, det er forkert, det skal jo i In.

Hej @Radiomanden 

Det har jeg rettet for dig - du får bedste bedste svar😊

Omdømme 7
Badge +9

👍

Besvar