SSID ændres, men ikke af mig
Begge gange er det sket om natten, senest i nat.
Jeg er nødt til at bruge en kablet PC for at tilgå min router og ændre det, da WiFi password også er ændret..
Der er dog ikke ændret andre ting i min opsætning, herunder DHCP og NAT..
Jeg har en Netgear router på Coax..
Hvorfor sker dette?
Og det er noget som er begyndt den sidste måneds tid, men jeg har have youSee som udbyder siden januar..
Stor var min overraskelse, da den nye firmware dukkede op. (Opdagede det pga. LED-lysene).
Har nogle her oplevet disse ...
*** Jeg kan ikke længere have separate SSID'er på 2.4/5GHz.
*** Nu kan jeg ikke mere logge på routeren fra WiFi-siden. (Det kan vel ikke være nødvendigt billedligt talt at skulle op på loftet med et kabel, hvis man vil konfigurere det.) En portskanning viser ingen tilgængelig porte.
Menustrukturen er mildest talt uoverskuelig. Hvor finder man lige fx. DHCP, Og næste gang: Øh, hvor var det lige jeg fandt DHCP ...?
Jeg forsøgte bl. a. at ændre ip-adresse for en enhed, som var blevet tildelt en ny ip, men nej, det gik ikke pga. konflikt med at pågældende MAC-adresse allerede havde en ip-adresse. Hvorfor skal man så kunne skrive i feltet? Måske skal man igennem nogle krumspring for at gøre det? Jeg er ikke noget stor fan af GUI'er! Men denne her kræver vist en fornyelse!?
Jeg fik åben konfiguration bl. a. fordi YouSee's web ikke kunne gemme mine passwords pga. visse tegn, som routeren ellers selv accepterede. Og jeg ville ikke rundt på alle mine enheder og vælge nye og 'svagere' passwords.
Jeg irriteres også af led'erne ikke kan slukkes, dog mest fordi de lyser for meget op om natten. ;)
Jeg er bange for, at et opkald til support ikke vil afhjælpe noget af dette.
Det vil være nemmere for dem der er inde i det at hjælpe når det vides hvilken Router/Modem der haves.
Model: FAST3890-RDK
Der er en anden tråd om den nye firmware her: https://forum.yousee.dk/bredbaand-78/opdatering-af-sagemcom-fast-3890v3-modem-hvordan-slukkes-led-er-nu-107686
Med lidt held kommer Kasper fra Yousee med en rigtig god forklaring. 🙂
Du skal bede Yousee om en "åben konfiguration", hvis du selv retter i router. Ellers retter Yousee automatisk tilbage til, hvad der står på mitwifi.dk
Slangefar er du sikker på, at “åben konfiguration” er det rigtige udtryk...😄
Stor var min overraskelse, da den nye firmware dukkede op. (Opdagede det pga. LED-lysene).
Har nogle her oplevet disse ...
*** Jeg kan ikke længere have separate SSID'er på 2.4/5GHz.
*** Nu kan jeg ikke mere logge på routeren fra WiFi-siden. (Det kan vel ikke være nødvendigt billedligt talt at skulle op på loftet med et kabel, hvis man vil konfigurere det.) En portskanning viser ingen tilgængelig porte.
Menustrukturen er mildest talt uoverskuelig. Hvor finder man lige fx. DHCP, Og næste gang: Øh, hvor var det lige jeg fandt DHCP ...?
Jeg forsøgte bl. a. at ændre ip-adresse for en enhed, som var blevet tildelt en ny ip, men nej, det gik ikke pga. konflikt med at pågældende MAC-adresse allerede havde en ip-adresse. Hvorfor skal man så kunne skrive i feltet? Måske skal man igennem nogle krumspring for at gøre det? Jeg er ikke noget stor fan af GUI'er! Men denne her kræver vist en fornyelse!?
Jeg fik åben konfiguration bl. a. fordi YouSee's web ikke kunne gemme mine passwords pga. visse tegn, som routeren ellers selv accepterede. Og jeg ville ikke rundt på alle mine enheder og vælge nye og 'svagere' passwords.
Jeg irriteres også af led'erne ikke kan slukkes, dog mest fordi de lyser for meget op om natten. ;)
Jeg er bange for, at et opkald til support ikke vil afhjælpe noget af dette.
Hej
Har du prøvet at ændre netværksnavn på Mit YouSee - så plejer den at dele det op i 2, altså hvor det andet hedder _5 Ghz til sidst? 🙂
Det kan jeg ikke. Jeg har Åben Konfiguration. Vil også gerne selv vælge SSID.
An anden ting er: Hvor ser jeg trafik på radioer og ethernet-portene?
Besvar
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.