Spørgsmål

Små afbrydelser flere gange om dagen


Hej Yousee,

Jeg oplever at mit internet "hopper af og på" flere gange om dagen.

Det opleves især når jeg arbejder hjemmefra og er på med VPN, fordi selvom det kun er et par sekunder jeg er offline så bliver jeg smidt af.

Problemet har været der den sidstes uges tid, der er ingen fejl at se i loggen på min router og det sker på både min stationære pc og min bærbare PC, den ene på med kable og den anden trådløst.
Event Viewer på pc'erne fortæller mig intet, andet end at de fik timeouts på DNS fra div. hjemmesider jeg måtte have været på, ingen fejl som viser at noget skulle være lokalt.

I.fgl jeres hjemmeside er der ingen drifts-fejl i mit område, men noget er der galt.
Sidst men ikke mindst, i.fgl jeres NETGEAR router har den været online uden problemer i 83 dage, så den opdager ikke disse afbrydelser, hvilket kunne tyde på problemet var forbindelse til internet og ikke til jeres netværk.

32 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Jeg har præcis den samme fejl, har fået skiftet router 2 gange og det har ikke afhjulpet problemet. mit wifi hopper af, og det samme gør alle vores fastnets ting, kun 1 sek, men det er nok når man gamer eller streamer.

Hej @kvappe 

Jeg sender dig en privatbesked om lidt, så vi kan fejsøge nærmere på det😊

Badge

Har haft samme problem i sidste uge og har kørt godt siden torsdag til i går, men så begynte det idag at blive langsome og lagge i spil og langsom inlæsing 

Omdømme 7
Badge +9

Har haft samme problem i sidste uge og har kørt godt siden torsdag til i går, men så begynte det idag at blive langsome og lagge i spil og langsom inlæsing 

Hej @Steward202 

Det lyder ikke godt. 

Sker det både trådløst og med kabel? 

Har du prøvet at genstarte routeren også?😊

Badge

Har haft samme problem i sidste uge og har kørt godt siden torsdag til i går, men så begynte det idag at blive langsome og lagge i spil og langsom inlæsing 

Hej @Steward202 

Det lyder ikke godt. 

Sker det både trådløst og med kabel? 

Har du prøvet at genstarte routeren også?😊

Har prøvet det og det virket ikke, men idag torsdag 09-03-2023 virker det fint igen så ved ikke lige grunden var. Så håber det køre :)

Vi oplever det samme i øjeblikket. Små korte udfald på 1-2 minutters varighed.

Jeg fik her i denne weekend nok af det og har kørt nogle pingplotter tests med fabriksnulstillet router (Sagemcom FAST3890V3), og kun min laptop tilsluttet først via kabel (3 timer) og derefter WIFI (3 timer).

Begge tests havde den samme mængde af udfald (mellem 8 og 10 på de 3 timer).

@Kasper : Jeg har sendt dig en privat besked med mere information. Håber du kan hjælpe med at komme til bunds i det her.

Omdømme 1
Badge +4

Jeg har også fået hyppige udfald på ca. 1 minuts varighed. Det har stået på de sidste par uger. Jeg har ikke nogen målinger, men mit bud er ca. 5-10 gange i døgnet. Både PC (fysisk på LAN port) og mobil på WiFi mister forbindelse til WAN.

Mit modem er et Sagemcom FAST3890V3 med NUUDAY-SIP-RDK_77.15.14 firmware. Jeg kan se det er en nyere version end den der førte til at mine LAN porte kun kan levere 100Mb/s. En fejl der stadig ikke er rettet.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Steward202 → Jeg er glad for det kører igen😊
Hej @Pentalpha  → Den er svaret - ser frem til at høre fra dig igen😊
Hej ​​​​@John Doe  → Jeg har sendt dig en privatbesked, så vi kan se nærmere på sagen😊

Opret eventuelt gerne din egen tråd, hvis du kigger med og også oplever problemer - for overblikkets skyld😊

Rigtig god dag aften til alle.

Besvar