Spørgsmål

Små afbrydelser flere gange om dagen


Hej Yousee,

Jeg oplever at mit internet "hopper af og på" flere gange om dagen.

Det opleves især når jeg arbejder hjemmefra og er på med VPN, fordi selvom det kun er et par sekunder jeg er offline så bliver jeg smidt af.

Problemet har været der den sidstes uges tid, der er ingen fejl at se i loggen på min router og det sker på både min stationære pc og min bærbare PC, den ene på med kable og den anden trådløst.
Event Viewer på pc'erne fortæller mig intet, andet end at de fik timeouts på DNS fra div. hjemmesider jeg måtte have været på, ingen fejl som viser at noget skulle være lokalt.

I.fgl jeres hjemmeside er der ingen drifts-fejl i mit område, men noget er der galt.
Sidst men ikke mindst, i.fgl jeres NETGEAR router har den været online uden problemer i 83 dage, så den opdager ikke disse afbrydelser, hvilket kunne tyde på problemet var forbindelse til internet og ikke til jeres netværk.

32 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9
Vi havde et lignende problem. Hos os var grunden at de nye frekvenser 800 MHz for mobil støjer på antenne kablet, hvis det ikke er høj frekvens tæt. Støjen løber tilbage i kablet og generer routeren. Jeg skiftede antennestik og problemet forsvandt her. Jeg kan ikke huske, om der kom noget i loggen på router.
Vi havde et lignende problem. Hos os var grunden at de nye frekvenser 800 MHz for mobil støjer på antenne kablet, hvis det ikke er høj frekvens tæt. Støjen løber tilbage i kablet og generer routeren. Jeg skiftede antennestik og problemet forsvandt her. Jeg kan ikke huske, om der kom noget i loggen på router.

Hvilket kabel skal man skifte til? Jeg mener selv jeg har et fornuftigt kabel fra av-cables.dk.
Jeg oplever også at min forbindelse stopper flere gange om dagen. Forbindelsen til modemmet virker altid, men jeg kan ikke pinge Yousees DNS. Efter fem minutter virker forbindelsen igen. Jeg har både et cg3000 og cg6250 modem jeg har testet med.
Omdømme 7
Badge +9
Kender ikke meget til antenne kabler. Vores stik var dem, hvor ledningen monteres på en lille metal plade, og der sættes en plastic kappe over samlingen. Disse stik er ikke høj frekvens tætte. De færdige kabler i dag, er nok alle rimeligt høj frekvens tætte.
Omdømme 7
Badge +9
Læg også mærke til om noget startes, når der er problemer med nettet. Vores Cromecast 1 blev altid afbrudt, når vores mikrobølgeovn startede. Det sker ikke med vores Chromecast 2.
Hej Slangefar m.m.,

Tak for forslaget, men mit kabel er allerede et rimelig nyt et, under 2 år gammelt.

Det har intet at gøre med om noget starter/slutter så vidt jeg kan se.
Omdømme 7
Badge +9
I routeren kan du se nogle støjtal (Signal Noise Ratio). Hvad er de?

Yousee kan måle din forbindelse igennem, og kan (mig bekendt) i en periode automatisk holde øje med den.
Jeg kan ikke finde noget sted på min Netgear CG3000 som viser Signal Noise Ratio, nogle forslag hvor det ligger ?
Omdømme 7
Badge +9
Jeg har en 6250, men mener at kunne huske, de ligger under "Connection" fra min mors router.
Omdømme 5
Jeg kan ikke finde noget sted på min Netgear CG3000 som viser Signal Noise Ratio, nogle forslag hvor det ligger ?
Maintainence, connection, downstream bonded channels, kolonnen snr

Tak for info'en, her er detaljerne i bad om.


Downstream Bonded Channels
Lock Status Modulation Channel ID Symbol rate Frequency Power SNR Docsis/EuroDocsis locked
Locked QAM256 55 5360537 sym/sec 291000000 Hz 2.7 dBmV 39.9 dBmV Docsis
Locked QAM256 49 5360537 sym/sec 255000000 Hz2.3 dBmV 40.3 dBmV Docsis
Locked QAM256 50 5360537 sym/sec 261000000 Hz 1.5 dBmV 39.9 dBmV Docsis
Locked QAM256 51 5360537 sym/sec 267000000 Hz 2.0 dBmV 39.9 dBmV Docsis
Locked QAM256 52 5360537 sym/sec 273000000 Hz 1.3 dBmV 39.9 dBmV Docsis
Locked QAM256 53 5360537 sym/sec 279000000 Hz 1.0 dBmV 39.8 dBmV Docsis
Locked QAM256 54 5360537 sym/sec 285000000 Hz2.9 dBmV 39.9 dBmV Docsis
Locked QAM256 56 5360537 sym/sec 297000000 Hz 2.4 dBmV 39.5 dBmV Docsis
Omdømme 7
Badge +9
SNR skal ligge på mindst 31. Så det skulle være i orden. Mine tal ligger en anelse lavere end dine, og jeg oplever ikke nogen problemer.
Så det tyder på det ikke er kablet som er problemet, men igen virker som noget fra enten en central eller lign.
Da afbrydelserne er så små er det nok ikke mange som opdager det, medmindre de bruger f.eks VPN eller laver ting som ikke må afbrydes, f.eks downloads uden resume, online games o.s.v
Omdømme 7
Badge +9
Du bør nok bede Yousee 70 70 40 40 (eller Facebook eller mail fra yousee.dk) om, at måle din forbindelse igennem, og sætte overvågning på (hvis det er muligt) for at fange periodiske fejl.
Det gør jeg, tak for svarene og forsøg på hjælp!
Badge

Det lyder som de samme problemer, små afbrydelser, jeg ligger nærmest ikke mærke til dem når jeg surfer på min pc, du kommer der en fejlmeddelse op, afbrudt fra internet. ellers havde jeg ikke bemærket det på min pc. noget andet er når der streames på tv, her starter det ikke op igen, samme med min musik, her starter det heller ikke op af sig selv.

Omdømme 7
Badge +9

Hvad har du af router og hastighed? 

Badge

Sagem 3890v3

 

Badge

1000/100

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Ruddi13 

Hvis du oplever udfald på forbindelsen og især, hvis den mister lys i nogle af lamperne, så skal det fejlmeldes.

Det man kan prøve at kigge på er om der er nogle opsætninger eller udstyr i routerne, som forvolder årsag til afbrydelser. Man kan så evt. prøve at teste uden dette. 

Sig til, hvis vi skal gå videre med sagen og i forhold til en fejlmelding, så får jeg kontaktet dig via privatbesked😊

Jeg har præcis den samme fejl, har fået skiftet router 2 gange og det har ikke afhjulpet problemet. mit wifi hopper af, og det samme gør alle vores fastnets ting, kun 1 sek, men det er nok når man gamer eller streamer.

Omdømme 7
Badge +9

Jeg har præcis den samme fejl, har fået skiftet router 2 gange og det har ikke afhjulpet problemet. mit wifi hopper af, og det samme gør alle vores fastnets ting, kun 1 sek, men det er nok når man gamer eller streamer.

Hej @Ruddi13 

Når du skriver fastnets ting er det så enheder tilkoblet routeren med netværkskabel, der også opleves afbrydelser på? 😊

Lyser routeren anderledes når der er problemer, som om at den mister signalet helt? 

Hvad har du tilsluttet routeren af udstyr?

Badge

Ja, kablet.

Router fungerer som bridge, men testet både som router og bridge.

Unifi UDM, Unifi 24 port switch, Unifi 8 port switch, 2 stk. Unifi AP.

 

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Ruddi13 

Okay, kan du prøve at teste direkte på routeren med alt ekstraudstyr pillet fra, som var det en ganske almindelig konstellation uden switches osv? Det er bare lige for at finde frem til om det er vores router eller dit udstyr “der fremprovokerer”. 

God dag. 

Badge

samme resultat, er forsøgt.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Ruddi13 

Jeg har sendt dig en privatbesked, så vi kan fejlsøge nærmere på det😊

God dag.

Besvar