Svar

Skifte 2 og 5 g netværk til samme navn


Omdømme 1
Badge +1

Jeg har fået lavet en fabriks gendannelse af min router.

Før kunne jeg ændre navnet på både 2 og 5 g wifi netværket, sådan at de ville fungere som ét

wifi netværk. Dette gjorde jeg ved at logge ind på routeren istedet for “mit yousee”

Derinde kunne jeg ændre navnet på 2.4 wifi og så ændrede den også navnet for 5 g netværket til det samme navn så der ikke var 2 netværk.

 

Dette er ikke muligt længere og jeg kan ikke ændre på noget i routeren uden at det SKAL være igennem “mit yousee” siden…

 

Hvordan kan jeg få det tilbage igen så jeg kan ændre dette ?

Det er da ikke meget admin over den bruger man logger ind med når man ikke kan ændre noget.

 

Er det fordi jeg skal ringe ind og bede om åben konfiguration ?

icon

Bedste svar af Kasper 3 February 2023, 11:15

Se original

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Er det et 3890 Modem.? Den nye FW gør det ikke muligt, der udsendes kun et samlet SSID, om trådløs sikkerhed fravalgt ændrer det vides ikke.

Omdømme 1
Badge +1

Ja det er et 3890 . Det er det jeg mener. Lige nu er der 2 netværk aktiv.

Et på 2.4 g og et på 5 g. De hedder samme bare med 5_ghz til sidst.

Før gendannelsen der lavede min router wifi om til ét net som en SSID og begge netværk hed det samme 100 %

 

Nu kan jeg ikke ændre det mere uden at skulle bruge mityousee og det er KUN 2.4 g man kan ændre

Omdømme 7
Badge +9

Den nye FW har ændret en del på hvad man kan og ikke kan, det er der flere tråde om.

Omdømme 1
Badge +1

Jeg har ringet ind 3 gange og bedt om åben konfiguration som i dag hedder noget med fjernet sikkerhed af wifi. Men jeg kan stadig ikke ændre noget på wifi via routeren. Den viser bare 2.4 g net og 5 g net på 2 wifi istedet for ét wifi navn og ét netværk. det er da pisse træls.

 

Er der nogle herinde der gider og se om de kan ændre noget under wifi i deres router med den nye fw ?

Før kunne jeg deaktivere 5 g wifi og kun bruge 2.4g Nu kan jeg intet. jeg kan KUN skifte wifi navn på 2.4 nettet via mit yousee og ikke andet.

 

Jeg ringer igen i morgen for 5 gang...

Omdømme 7
Badge +9

Der er 200 indlæg her om den nye FW, det er ikke alt hvad der er skrevet om den, da mange bare her oprettet nye tråde, men der skrevet en del her. 

 

Omdømme 7
Badge +9

Ja det er et 3890 . Det er det jeg mener. Lige nu er der 2 netværk aktiv.

Et på 2.4 g og et på 5 g. De hedder samme bare med 5_ghz til sidst.

Før gendannelsen der lavede min router wifi om til ét net som en SSID og begge netværk hed det samme 100 %

 

Nu kan jeg ikke ændre det mere uden at skulle bruge mityousee og det er KUN 2.4 g man kan ændre

Hej @Psycrow 

Det er et lidt et omvendt scenarie eller problemstilling i forhold til, hvad der normalt ses - men dejligt at læse, at du er glad for det enkelte netværksnavn.

Den nye firmware tillader nemlig ikke, modsat tidligere, at du selv kan splitte de 2 frekvenser (2.4 Ghz og 5 Ghz) - som standard. Det fordi Bandsteering er markant forbedret i den nye firmware og på den måde er det nemmere at holde styr på og så finder routeren selv ud af det. 

Hvis du endnu ikke har fået det løst vil jeg gerne tage et kig på dit abonnement - i den forbindelse siger du bare til her, så skriver jeg til dig i privatbesked😊

Besvar