Spørgsmål

Sagemcom Fast 3890v2 bridge mode problemer


Badge

Hej,

Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe.

Jeg har en Sagemcom Fast 3890v2. Den har kørt i bridge mode med en Asus AC88U uden problemer i nogle år.

Da jeg oplevede nogle problemer med routeren, skiftede jeg til Asus RT-AX11000.

Da jeg satte den til, ville Sagem’en lige pludselig have jeg skulle aktivere mit internet igen. Og så er det ellers gået ned af bakke.

Hastigheden gik fra (betaler for 300/60) 100 til 8-12 mbps. Jeg har idag prøvet alt, nulstil, genstart, alt.

der sker det at jeg kan sætte sagem’en op og koble min egen pc’er til, så får jeg fuld hastighed direkte, efter en aktivering. Når jeg så sætter min router til, så vil sagem’en have jeg aktiverer igen og så falder hastigheden igen.

Jeg har som sagt prøvet med reset knap, reset fra UI’en, sluk og tænd, intet hjælper !

Er det et sammenfald med ny router og ny firmware, eller er det ‘bare’ yousees aktiverings proces der failer ?

Jeg tror det er firmwareen som failer, for jeg mindes at hastigheden faldt lige inden jeg skiftede router.

Jeg fatter det ikke og har flere gange skiftet router imens jeg havde Sagem.

Mvh Bjarne


18 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Denne tråd burde kunne hjælpe dig, 

 

Badge

Hej Radiomanden,

 

Denne guide er fulgt til punkt og prikke.

Jeg få første aktiveringsproces efter sagem er nulstillet. Der har jeg fuld hastighed.

Jeg sætter Sagem i bridge mode og kobler min router til. Anden aktiveringsproces sætter ind og så falder hastigheden.

Er der en setting jeg har glemt i sagem v2 eller er det en bug i den nye firmware ?!?

Badge

 

aktiveringsportalen spiller umiddelbart ingen rolle. Når først du er aktiveret (routerens MAC-adresse), så er du aktiveret.

Kan du se, hvilken link-hastighed den port har, som er koblet på 3890? Står link-hastigheden evt. og skifter? Flere har oplevet problemer med lan-portene, efter den nye firmware er lagt på. Yousee vil ikke fortælle, hvad de har indsamlet af viden (f.eks. varianter af problemet), så det er svært at rådgive omkring det, hvis du er ramt af det.

Omdømme 7
Badge +9

Der er det problem med 3890 at der kun er 100 Mbits på LAN portene, det er noget som YS er opmærksom på.

Der er det problem med 3890 at der kun er 100 Mbits på LAN portene, det er noget som YS er opmærksom på.

Der er fortalt om forskellige varianter. F.eks. at porten står og “flimrer”, med diverse pakketab etc.

Hvis den blot kørte 100 Mbit, så ville det nemlig ikke kunne forklare problemet her.

Badge

Logan, hvorfor ændrer hastigheden så efter jeg har kørt aktiveringsprocessen anden gang ??

Jeg kan se at det er der der sker noget underligt.

 

Se mine hastigheder her :

 

Badge

Link hastigheden er den samme lige umiddelbart !

Når du måler en hastighed på 94 Mbit/s, så passer det med, at lan-porten kun kører i “100 Mbit tilstand”, som er et kendt problem med den nye firmware.

Hvis porten kører stabilt med 100 Mbit/s, så kan det dog ikke forklare de meget lavere målinger (medmindre du kører trådløst).

Hvorfor det lige rammer sammen med aktiveringsportalen… Det er tilfældigheder, tænker jeg.

Badge

Den kører 1 gp, jeg har lige tjekket !

 

Jeg prøver at nulstille routeren i morgen :-(

Du kan evt. prøve at pinge modemmet, for at se om det giver pakketab. I en Windows kommandoprompt: ping -t 192.168.100.1

-t for at pinge kontinuerligt

 

Jeg ved ikke, om vi ude i sådan et problem, da mange ting omkring den nye firmware er gætværk. :)

Badge

Hmmm, jeg har fundet ud af at jeg får fuld hastighed ind fra yousee, men til min pc’er falder til den 12 og fuld upload.

Jeg hader asus og deres firmware snot.

Jeg har nulstillet routeren GT.AX11000, men det hjalp ikke :-(

Jeg må prøve at skifte tilbage til min gamle 88U :-(

 

Der er en eller anden setting som ikke gør som den skal i deres firmware !

Badge

At pinge, der får jeg request timed out

Badge

 

Badge
Så hastigheden er fuld ind, men dårlig ud og jeg har læst mig frem til at qos skal slåes fra, men det hjælper ikke.

 

Badge

Hmmm, jeg har fundet ud af at jeg får fuld hastighed ind fra yousee, men til min pc’er falder til den 12 og fuld upload.

Jeg hader asus og deres firmware snot.

Jeg har nulstillet routeren GT.AX11000, men det hjalp ikke :-(

Jeg må prøve at skifte tilbage til min gamle 88U :-(

 

Der er en eller anden setting som ikke gør som den skal i deres firmware !

Hej Betasoft.

Jeg har lige næsten de samme som dig, Sagemcom Fast 3890v2 (nu står der der sku v3 ?? underligt) Router den er nok ca 3 år gammel + Asus RT- Ax88U, ved dog ikke om jeg kører brides mode.

jeg har intet rørt i 2-4 år. fik opgraderet engang sidste år til 1000/100 mbit. før havde jeg 300/60 mbit i en del år.. vi kører coax in og med Lan kabler igennem swicth 100/1000, kun wifi til telefoner fra ASUS mesh 3 enheder i huset. Der er ikke ændret på noget hardware i flere år. Men nu falder min søns game ud om aftenen. han spiller LOL i spillet det mindst 6-8 år. lige nu som Proff.

Jeg følger bare med i tråden her, måske kommer der en løsning, alle gode indput er velkomne.

mv.Rene

Omdømme 7
Badge +9

For at bruge egen Router på et YS Modem, så skal det være i Bridge.

Omdømme 6
Badge +8

For at bruge egen Router på et YS Modem, så skal det være i Bridge.

Det er da vist ikke helt rigtigt.. 

Besvar